خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرنا ویلیامز از دنیای تنیس خداحافظی کرد ؛ پایان یک اسطوره بزرگ

سرنا ویلیامز از دنیای تنیس خداحافظی کرد تا سرانجام دوران حرفه‌ای یکی از الهام بخش ترین ورزشکاران تاریخ ورزش زنان به پایان خود برسد.

به گزارش انصاف ورزشی، شب گذشته و در حالی که از مدتی پیش مشخص بود که تنیس آزاد آمریکا یا یو اس اوپن آخرین حضور حرفه ای سرنا ویلیامز خواهد بود، شکست تلخ ویلیامز برابر آژلا تاملیانوویچ این پایان را در دور سوم رقابت ها رقم زد.

دیداری که در آن ویلیامز از حمایت عجیب و وجدآور هموطنانش نیز بهره می‌برد و گاها فشار وحشتناکی را بر روی حریف استرالیایی قرار می‌داد.

اما تنیسور تاریخ ساز 40 ساله آمریکایی که از دوران اوج بسیار بسیار فاصله داشت در ست اول که 7 بر 5 واگذار کرد و ست دوم که به شکل دراماتیکی 7 بر 6 و در تای برک پیروز شد، بازی بسیار نزدیکی را با تاملیانوویچ به نمایش گذاشت؛ اما ست سوم همه چیز پایان یک الهه در ورزش را رقم زد؛ ستی که تنیسور استرالیایی با اختلاف و نتیجه 6 بر 1 بازی را به نفع خود تمام کرد.

سرنا ویلیامز بزرگ در حالی که پس از دیدار به گریه هم افتاده بود گفت:

«خیلی ممنون، بچه‌ها (اشاره به هواداران) امروز فوق‌العاده بودید. کاش کمی بهتر بازی می‌کردم. ممنون پدر، می‌دانم دارید نگاهم می‌کنید. متشکرم مادر. از همه کسانی که اینجا سال‌ها و دهه‌ها در کنار من بودند تشکر می‌کنم. آه خدای من، همه چیز از پدر و مادرم شروع شد و آن‌ها لیاقت همه چیز را دارند، بنابراین من واقعاً از آنها سپاسگزارم. این اشک‌های شادی هستند، اگر ونوس (خواهر سرنا) نبود نمی‌دانم چه می‌شد.»

اما آژلا تاملیانویچ نیز پس از این پیروزی خاص و رقم زدن پایان یک افسانه گفت:

«من واقعا متاسفم، فقط به این دلیل که سرنا را به اندازه شما دوست دارم و کاری که او برای من انجام داده است و برای ورزش تنیس باورنکردنی است. هیچ وقت فکر نمی‌کردم  که من آخرین رقیب او در دنیای تنیس باشم و بتوانم او را شکست دهم. این یک لحظه سورئال برای من است.»

اما در بزرگی دوران حرفه‌ای سرنا ویلیامز همین بس که تقریبا تمام رکوردهای تنیس زنان جهان در اختیار اوست و وی با کسب 23 عنوان قهرمانی یک نفره و 14 عنوان قهرمانی دونفره در گرنداسلم ها و همچنین سه مدال طلای المپیک در بخش دو نفره و یک طلای المپیک در بخش تک نفره؛ عملکردی جاودانه به عنوان یک ورزشکار زن از خود به یادگار گذاشته است.

سرنا ویلیامز از دنیای تنیس خداحافظی کرد اما بدون شک نامی ماندگار و الهام بخش در تاریخ ورزش جهان خواهد ماند.

سرنا ویلیامز از دنیای تنیس خداحافظی کرد ؛ پایان یک اسطوره بزرگ
سرنا ویلیامز از دنیای تنیس خداحافظی کرد ؛ پایان یک اسطوره بزرگ

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا