خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع اعتراضی کارکنان رسمی وزارت نفت ناکام ماند

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: تجمع اعتراضی کارکنان رسمی وزارت نفت با ممانعت و برخورد پلیس پایان یافت. این تجمع در اعتراض به عدم اجرای ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مصوب 1391 مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بر اساس برخی خبرهای تایید نشده، تعداد معترضان بازداشتی بیش از 50 نفر بوده است. پیش‌تر فراخوان این تجمع برای صبح روز شنبه، 12 شهریور 1401، در کانال‌ها و گروه‌های مرتبط با کارکنان نفت منتشر شده بود.

ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، کارکنان و کارشناسان این وزارتخانه را از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی و وزارت نفت را موظف کرده است آیین‌نامه‌ها مربوط به استخدام، ارتقا و تشویق کارکنان نفت را تدوین، تصویب و ابلاغ کند: «نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل می‌باشند با رویکرد تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص، تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون به تصویب رئیس‌جمهور می‌رسد.» کارمندان وزارت نفت بر این باورند که مسئولان وزارتخانه در اجرای وظایف خود کوتاهی کرده‌اند و این کوتاهی به تضییع حقوق آنان منجر شده است.

برخی منابع، از برگزاری تجمعات مشابه در مناطق نفتی جنوب کشور هم‌زمان با تجمع تهران خبر داده بودند اما یافته‌های ما این گزاره را تایید نمی‌کند.

انصاف نیوز پیش‌تر در گزارشی تحلیلی از به هم ریختگی وزارت نفت و افزایش نارضایتی کارکنان، کارشناسان و کارگران مرتبط با این شریان حیاتی اقتصاد ایران خبر داده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مگر این کارکنان تافته جدا بافته می باشند.مطمئناً این کارکنان دراین صنعت پرورش یافته وتخصص پیدا کرده اند لذا انان نیز می بایست تحت پوشش قانون نظام هماهنگ باشنداقدامات بخشی وچانه زنی هایی این چنینی مثمی ثمر نیوده وکشور را دچار تسلسل می نماید.

    4
    15
    1. آخه آقای عبدالله ، انصاف هم چیز خوبیست ، الان فرضا کارمند وزارت نفت در عسلویه با ۱۰ سال سابقه کار ۲۰ تومان حقوق‌ می گیرد
      سایر کارمندان دولت از اداره ثبت احوال گرفته تا بانک‌ها حقوقی در همین اردر می گیرند بدون آنکه مجبور باشند شرایط جنوب و گرما و دوری از خانواده، فقدان هر گونه امکانات آموزشی و بهداشتی و … را تحمل کنند. بحث این است که چرا یک نفر باید انگیزه داشته باشد با حقوق یکسان در عسلویه یا بیابان های اهواز کار کند نسبت به همان فرد در یک ارگان دیگر در شهری با امکانات بیشتر و بهتر

      6
      2
    2. وقتی از چیزی خبر نداری و نمیدونی مشکلات این کارمندان چی هستش اگه حرف نزنی کسی نمیگه لالی.

      4
      1
  2. حقوق مزایای شرکت نفت بیش از اندازه می باشد . مگه نفت ما ملی نیست مگه اون کتابداری که 6 میلیون حقوق میگیره سهمی از نفت نداره ؟؟؟؟ چرا اینقدر شرکت نفتی ها رو پر توقع کردید.

    1
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا