خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی وضعیت «شیخ استخاره»

میرزا محمد مهرابی، دبیرکل حزب وفاق قم درباره‌ی شایعاتی در اینترنت درباره‌ی وضعیت مجید جعفری‌تبار معروف به شیخ استخاره توضیحاتی داد و گفت که به‌نظرش به دلیل وضعیت جسمی و روحی او، آزادی‌اش به مصلحت است.

در روزهای اخیر شایع شده بود که حکم اعدام برای جعفری تبار قطعی شده و در مرحله‌ی اجرا قرار گرفته است.

مهرابی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: من در زندان ساحلی قم دو سال با ایشان هم‌بند بودم. خیلی با ایشان صحبت می‌کردم. حقیقت‌اش نفهمیدم که داستان چیست اما مسلم است که این ادعاهای ارتباط با اجنه، علم غیب و مسائل جنسی، هیچ سنخیتی با ایشان ندارد. بسیاری از این گفته‌ها درباره‌اش با واقعیت مطابقت ندارد.

او گفت که چندین بار با کسانی رایزنی کردم و گفتم که او پیرمرد شده، مشکلات عدیده‌ی جسمی و روحی دارد، به صلاح هیچ کسی و حکومت‌داران نیست که در حبس اتفاقی برای او بیافتد. چندین بار غش کرده و برای همین وضعی که دارد چندین بار اخیرا مرخصی داده‌اند و ما هم او را دیده‌ایم.

مهرابی گفت: دو هفته پیش به او زنگ زدم، گفت که تازه از بیمارستان آمده است. چشم‌اش خون‌ریزی کرده و اوضاع خوبی ندارد. از طرفی شنیده بودم که قرار است آزاد شود، تا این که حدود ۱۰ روز پیش دیدم شایعه‌ای کرده‌اند که حکم اعدام‌اش قطعی شده و در مرحله‌ی اجراست! همان وقت که شایعه شد، او را دیدم. همچنین چیزی نیست و عنقریب آزاد شود.

او تاکید کرد: هرگز حکم‌اش تایید نشده که برای اجرا برود. تا همین چند روز پیش هم مرخصی بود. البته از بیمارستان آمده بود و قرار بود که آزاد شود اما پس از انتشار این شایعه – حدود دو هفته پیش، دوباره به زندان منتقل شده است. صلاح نیست که در حبس طوری‌اش بشود؛ بهتر است که اینقدر به آن دامن نزنند.

مهرابی درباره‌ی ماجرای جعفری‌تبار معتقد است: به هر حال مدتی بازارش داغ شده بود و اطرافیانش را خیلی جوان گرفته بود، مراسم‌های مذهبی پرشوری مثلا دعای ندبه‌های پرشوری می‌گذاشت، اما وقتی حسن روحانی به دیدنش رفت و عکس آن منتشر شد، انگار حساسیت روی او بالا رفت. بعدها بازداشت شد ولی شاید حرف‌هایی که درباره‌ای می‌زنند واقعیت نداشته باشد. قبلا یکی از فرزندان رهبری را هم ملاقات کرده بود، آقای خاتمی هم چند بار او را دیده بود. خیلی‌های دیگر هم با او دیدارهایی داشتند.

او در پایان گفت: جعفری‌تبار در زندان مشکل دارد، سخت‌اش است. قندش قابل کنترل نیست و نمی‌دانم چقدر دوام بیاورد. احتیاط این است که به منزل بیاید تا رسیدگی شود و وضعیت او به حساب مردم ایران گذاشته نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا