خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه آیت‌الله شبیری زنجانی در محکومیت اتفاق قندوز

آیت الله شبیری زنجانی، از مراجع تقلید شیعه، در محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران قندوز افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در پی می‌آید:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

«وَٱتَّقُوا۟ فِتۡنَةࣰ لَّا تُصِیبَنَّ ٱلَّذِینَ ظَلَمُوا۟ مِنكُمۡ خَاۤصَّةࣰ وَٱعۡلَمُوۤا۟ أَنَّ ٱللَّهَ شَدِیدُ ٱلۡعِقَابِ»:
و بترسید از بلایی كه در میان شما تنها ستمكاران دچار آن نمی‌شوند [و همه شما از سکوت در مقابل ظلم آسیب خواهید دید]، و بدانيد كه کیفر خداوند سخت‏ است (آیه ۲۵ سوره انفال).

بار دیگر مردم مظلوم و شریف افغانستان هدف توحش کورکورانه، غیر انسانی و ضد اسلامی گروهی جنایتکار قرار گرفتند و ده‌ها نمازگزار بی‌گناه و بی‌دفاع قندوز به شهادت رسیدند. این‌جانب این مصیبت دردناک را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خانواده های عزادار و همه مردم مصیبت‌زده افغانستان تسلیت می‌گویم.

مردم ستم‌دیده و رنج‌کشیده افغانستان سال‌هاست که قربانی باندبازی جنگ‌طلبانه و اختلافات فرقه‌ای و قبیله‌ای شده و رنگ آرامش و زندگی را به خود ندیده‌اند. گروه‌های مختلفی با نام خدا و اسلام، دست به انواع جنایت‌ها و رفتارهای خلاف شرع در این کشور زده و می‌زنند و خصوصا زنان و کودکان مصائب بسیاری متحمل شده‌اند. اکنون نیز برای چندمین بار، گروهی در حال عبادت در مسجد، هدف حمله وحشیانه قرار گرفته و جان خود را از دست داده‌اند.

بر همه مسلمانان با هر مکتب و اندیشه‌ای، خصوصا بر عالمان و دولتمردان مسلمان فرض است که رفتارهای وحشیانه این گروه‌های مدعی اسلام را محکوم کنند تا نام مقدس اسلام، این آیین رحمانی و انسان‌ساز، بیش از این بدنام و آلوده به این توحش‌ها نشود.
بر همه سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها نیز فرض است که تمام توان خود را برای جلوگیری از این ستم‌ها و جنایت‌ها به کار بگیرند. چنین رفتارهای وحشیانه‌ای فقط به سود قدرت‌هایی است که سعی دارند حضور مداخله‌گرانه در افغانستان داشته باشند و بر آلام این مردم بی‌پناه بیافزایند. نتیجه سکوت امروز، آینده تلخ‌تر و سیاه‌تر برای این مردم مظلوم و کل منطقه و جهان اسلام است.

«وَ سَیَعلمُ الذینَ ظَلموا أیَّ مُنقَلبٍ یَنقلِبونَ» (آیه ۲۲۷ سوره شعراء).

سید موسی شبیری زنجانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا