خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میرسلیم: شاید حضور صادقانه‌ی روحانی در مجمع مفید باشد

مصطفی میرسلیم ضمن انتقاد به دولت حسن روحانی گفت: شاید حضور صادقانه ایشان بتواند کمکی برای تشخیص‌های مصلحتی محسوب شود.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، او در پاسخ به این پرسش که «برخی از اصلاح طلبان (برای مثال اقای عطریانفر) بحث ریاست روحانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام را مطرح می‌کنند و به شایستگی‌های ایشان در این زمینه اشاره کردند [گفت‌وگو با انصاف نیوز، لینک]، اخیراً هم با توجه به این که تحرکات رسانه‌ای ایشان و اطرافیانش زیاد شد این گمانه قوت گرفته، ایا داخل مجمع خبری مبنی بر ریاست ایشان و یا عضویت اش وجود دارد؟» گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم. انتخاب اعضای مجمع در هر دوره با شخص مقام معظم رهبری است و گمانه زنی کوچک‌ترین تأثیر و فایده‌ای ندارد: اعضای مجمع مشاوران ایشان محسوب می‌شوند و باید سعی کنند از مجموع تجربیات حرفه‌ای خود و شناختی که نسبت به امور داخلی کشور و امور بین المللی دارند استفاده صادقانه بکنند برای ایفاء وظایفشان در مجمع. تجربیات جناب آقای روحانی بویژه در مدت ۸ سال ریاست جمهوری ایشان بسیار ارزشمند است و یک بار دیگر نشان داد که اعتماد کردن به آمریکا برای رسیدن به توافق حتی پس از چندین سال مذاکره مستقیم بیهوده بوده و هدف آمریکا از کشاندن ایران به میز مذاکره در واقع چیزی جز قبولاندن و تحمیل نظریات مستکبرانه آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران نیست و اصلاً هدف آمریکا از این مذاکرات برحامی ورود به مرحله بعدی یعنی برجام ۲ بوده است والا آمریکا و اروپایی‌ها بخوبی می‌دانند که تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای بر مبنای فتوای شرعی مقام معظم رهبری در راهبرد و برنامه‌های تسلیحاتی نظام ما نیست.

متاسفانه در طول مذاکرات با خودباختگی دولت دوازدهم بسیاری از قابلیت‌های علمی و فناورانه هسته‌ای کشور تخریب شد بدون هیچ دستاوردی؛ ولی آمریکایی‌ها امید داشتند در ادامه همان مذاکرات نسبت به تضعیف اقتدار منطقه‌ای ما و تخریب توانایی‌های نظامی ما و عمق نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی به نتیجه مورد نظرشان برسند که به سد محکمی برخورد کردند و در نتیجه به لجاجت روی آوردند و تحریم‌ها را تشدید کردند؛ متاسفانه دولت که خوش بینی ساده‌لوحانه‌ای نسبت به مذاکرات و سرانجام آن داشت اغلب فعالیت‌های اصلی کشور را در زمینه تولید و اشتغال و مهار تورم، منتظر نتیجه مذاکرات نگهداشت و عملاً کاری جز تشکیل جلسه و دیوانسالاری برای به اجراگذاشتن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نکرد و ضایعات مهمی برای کشور ایجاد شد که امروز شاهد عواقب اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی آنیم.

عدم تکرار این اشتباهات فاحش بسیار مهم است و شاید حضور صادقانه ایشان بتواند کمکی برای تشخیص‌های مصلحتی محسوب شود. البته این مفروضات را، یعنی بویژه قبول حضور صادقانه به اتکای تجربیات خسارتبار گذشته، محتمل نمی‌دانم.

میرسلیم در پاسخ به این پرسش که «آقای جهانگیری اخیراً مطرح کرده است که مجلس یازدهم به غیر از شوک برای اقتصاد چیزی نداشت واکنش شما به این اظهارات ایشان چیست؟» هم گفت:

 جهانگیری: «حضور مجلس یازدهم به‌غیراز شوک برای اقتصاد هیچ‌چیز نداشت. در مورد ارز فشار آوردند. برای بورس جلسه می‌گذاشتند و وزرا را هم دعوت می‌کردند. بعد چند روز وضعیت بورس صعودی شد و این‌ها خوشحال شدند و گفتند که حاصل جلساتشان بوده ولی بازهم که بورس نزولی شد، خیلی بی‌سروصدا جلساتشان را جمع کردند. متأسفانه این مجلس حتی درک درستی نکرد که همه این فشارها و رفتارها در دورانی انجام می‌دهد که جنگ اقتصادی ادامه دارد و دولت به معنای واقعی تنهای تنهاست.»

پاسخ: مجلس یازدهم خیلی نسبت به دولت دوازدهم نجابت نشان داد. از بدو تشکیل مجلس یازدهم عده‌ای از نمایندگان بر این عقیده بودند که باید دولت استیضاح و برکنار شود و بیش از این فرصتهای کشور نسوزد که حرف درستی بود ولی عده‌ای دیگر از نمایندگان اعتقاد داشتند که مردم آمادگی تحمل جنجال سیاسی جدید ندارند و بهتراست با دولت مدارا شود به این امید که خود را اصلاح کند؛ این نظریه دوم غالب شد ولی دولت خود را اصلاح نکرد و آن یک سال خسارت نیز بر هفت سال گذشته افزوده شد. مسئولان دولت دوازدهم بهتر است از حرفهای سیاسی و شعارگونه بپرهیزند و منصفانه به نقد عملکرد ضعیف خود بپردازند شاید از این طریق بتوانند خدمتی به کشور بکنند و نظر مثبت عده‌ای را به خود جلب کنند.

مصیبت ارز جهانگیری ۴۲۰۰ تومانی هنوز التیام پیدا نکرده و بلائی که با ده برابر شدن نرخ ارز در انتهای دولت دوازدهم بر سر مردم آمد در تاریخ ایران سابقه نداشته و ندارد و خدا می‌داند چقدر باید زحمت بکشیم تا آن همه خسارت جبران شود. آن‌ها اصلاً فهم درستی از بازار سهام که مایه امید برای کشور بود نداشتند و یک فرصت بی نظیر را با تدبیر غلط به تهدید فاجعه بار تبدیل کردند مانند قانون هدفمندی یارانه‌ها که زیر پا گذاشتند و یارانه پنهان را رواج دادند و ضریب جینی را به بیش از ۰، ۴۰ رساندند و فاصله طبقات اجتماعی را افزایش دادند؛ کشور را غرق در رکود کردند و گرانی‌ها را دامن زدند و فساد را نهادینه کردند و تمام نظامات حقوق و دستمزد و بازنشستگی و بیمه را فروپاشیدند.

اگر حق مطلب را بخواهید بسیاری از دولتمردان دوازدهم باید محاکمه شوند. ما به خاطر حفظ حرمت نظام مهر بر دهان خود زده‌ایم. من به امثال ایشان برادرانه نصیحت می‌کنم دست از سیاسی کاری بردارند و بگذارند ما با تحمل مرارت و خون دل خوردن ضایعاتی را که آنها به بار آورده‌اند و بر جای گذاشته‌اند جمع کنیم؛ به فضل خدا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا