خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل گاردین از بیانیه اخیر بولتون علیه ایران

گاردین درباره بیانیه جدید جان بولتون درباره ارسال ناو هواپیمابر و نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه نوشت که تغییرات در صف آرایی نظامی آمریکا روالی عادی دارد و برخی مقامات آمریکایی نیز به رغم اینکه تنها لحن بیانیه بولتون و اعلان چنین برنامه‌ای از سوی او را عجیب می‌دانند ارسال این واحدهای نظامی به منطقه را امری عادی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین درباره اظهارات جدید جان بولتون درباره ارسال نیروهای بمب‌افکن و ناو هواپیمابر جدید به خاورمیانه نوشت: گردش ناوهای جنگی هواپیما بر و هواپیماهای بمب‌افکن روالی عادی است. در حال حاضر در منطقه مقر فرماندهی نظامی آمریکا که خاورمیانه و افغانستان را در بر می‌گیرد هیچ یک از این‌ها وجود ندارد. ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مقر خود را روز یکم آوریل در نورفولک در ویرجینیا برای رفتن به مدیترانه و سپس از آن‌جا به خلیج فارس ترک کرد.

آمریکا بمب‌افکن‌های B-1 را در ماه مارس برای تأمین و نگه‌داری و بهبود امکانات بابت این که تجهیزات کافی نداشتند از خاورمیانه خارج کرد.

در حالی که چنین تغییراتی در صف‌آرایی نظامی جهانی روالی عادی دارند، این که چنین موضوعی از طرف مشاور امنیت ملی آمریکا و نه از سوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام شود، غیرمعمول است.

ایلان گولدنبرگ، یک مقام سابق پنتاگون و یکی از مقامات ارشد مرکز امنیت جدید آمریکا در واشنگتن در این باره گفته است: ” وجود یک ناو در سنتکام چیز عجیبی نیست، روالی عادی داشته و برای آن برنامه‌ریزی شده بود. لحن آتش افروزانه بولتون است که عجیب و تحریک‌آمیز است اما به گمان من این یک فرصت برای تهدید ایرانی‌ها و نه چیزی بیشتر است”.

جان بولتون به دنبال آن است که آمریکا را به سمت مواضعی سخت در برابر کره شمالی، ونزوئلا و ایران سوق دهد. وی پیش از انتصاب به مقام خود در کاخ سفید این استدلال را مطرح کرده بود که بمباران کردن ایران تنها راه متوقف کردن ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

جان بولتون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا