خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نایب رییس مجلس، 2 عمل در هفته، ماهی 10 میلیون تومان

«گاهی بیمارانی بودند که برخی از پزشکان امیدی به بهبود آنها نداشتند اما با پیگیری‌های صورت گرفته بیمار به بهبودی می‌رسید، تلاشم این بود که هیچ گاه بیماری به جهت ناتوانی مالی از درب بیمارستان خارج نشود و درمانش را پیگیری می‌کردم».

خبرگزاری خانه ملت، به مناسبت روز پزشک در گزارشی، به وضعیت پزشکان حاضر در مجلس پرداخت و از درآمد آن‌ها از پزشکی سوال کرد و همچنین به خاطراتی از زمان طبابت نمایندگان اشاره کرد.

در قسمتی از مقدمه ی این گزارش آمده است: “سالروز تولد دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا، در تقویم به عنوان روز پزشک نامگذاری شده تا این روز بهانه‌ای باشد برای تقدیر از سپیدجامگان عرصه سلامت.

از بین 290 نماینده ای که در مجلس شورای اسلامی حضوری فعال دارند بیش از 30 تن از آنها، ردای پزشکی را نیز بر تن دارند و در بخش های مختلف حوزه سلامت به ارایه خدمت پرداخته و همچنان می پردازند؛ به مناسبت روز پزشک به سراغ برخی از آنها رفتیم تا خاطرات تلخ و شیرین آنها از دوران طبابت را جویا شویم؛ همچنین در این گزارش این پرسش را از نمایندگان مطرح کردیم که آیا در دوران نمایندگی نیز فرصت فعالیت در عرصه سلامت را نیز دارند یا خیر؟

از سویی دیگر طرح درآمد پزشکان که امروز به دغدغه عمومی تبدیل شده نیز در گفت وگو با نمایندگان مطرح شد و از آنها خواستیم تا میزان درآمد خود را از فعالیت در حوزه سلامت اعلام کنند؛ موضوعی که اکثر نمایندگان تاکید کردند که اولویت نخست آنها برای طبابت، کسب درآمد نیست.”

در ادامه، سخنان دکتر مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت خاتمی، نایب رییس اول مجلس، متخصص جراحی عمومی و فوق‌تخصص جراجی قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌آید:

پزشکیان در پاسخ به این سوال که از فعالیت خود در حوزه سلامت و همچنین از میزان رضایتمندی خود از از وضعیت درآمدی‌تان بگویید، با بیان اینکه هیچ رابطه مالی با بیمار ندارم، می‌گوید: هفته‌ای یک روز به بیمارستان شهید مدنی تبریز می‌روم و عمل جراحی انجام می‌دهم و هفته‌ای یک یا دو عمل دارم که مجموعه دریافتی ماهیانه‌ام از بابت عمل جراحی تقریبا 10 میلیون تومان است.

خاطره دکتر پزشکیان از طبابت:

“زندگی پزشکان همواره پر از خاطرات خوب و بد است” این جمله مسعود پزشکیان عضو هیات رئیسه مجلس است که بر این باور است اگر بیمار جان خود را از دست دهد خاطره بد آن در ذهن می‌ماند و اگر وضعیتش رو به بهبودی رود برای ما خوشایند است.

پزشکیان تاکید می‌کند: گاهی بیمارانی بودند که برخی از پزشکان امیدی به بهبود آنها نداشتند اما با پیگیری‌های صورت گرفته بیمار به بهبودی می‌رسید، تلاشم این بود که هیچ گاه بیماری به جهت ناتوانی مالی از درب بیمارستان خارج نشود و درمان وی را پیگیری می‌کردم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام جناب پزشكيان، خسته نباشيد.من هم روز پزشك را خدمت جنابعالى تبريك ميگم ، خيلى وقته در مورد شما يه ابهام دارم و آن هم در مورد سادگى و فروتنى زياد شماست ! آقا چرا اينقدر بى غلّ و غش ، بى پيرايه و كم حرفيد ؟ مهندس باهنر رو كه يادتون هست ؟ آسمون رو به زمين ميدوخت تا اراده خودشو ديكته كنه با اينكه قبل از معجزه هزاره سوم رئيس ستاد انتخاباتى دكتر لاريجانى بود و از نظر مدارج و مدارك آكادميك هم يك سوم جنابعالى سواد نداشت اما چنان زبر دستانه و ماهرانه موضع ميگرفت و حرافى ميكرد كه محموت طفلى خيال ميكرد همه كاره مجلسه ! البته كم و بيش همينطور هم بود و به همين دليل چهار – پنج سهميه دائمى در كابينه داشت ، فكر نكنم از خواهرزاده ها و برادرزاده ها و عمو زاده ها و … ايشون كسى باقى مونده باشه كه در دولت مهرورزى به صدارت و رياست نرسيده باشه ؟ در مقابل شما چى ؟ آيا وزرا گوش به فرمونت هستند ؟ نماينده ها چى ؟ ميدونم از نظر اخلاقى و سلوك اجتماعى اعتبار بالائى دارى اما مديونى اگه در برابر زياده طلبى ها و زياده گوئى ها ايستادگى نكنى، البته ناگفته نمونه من انتظار ندارم صداقت و راستگوئى را كنار بذارى يا نعوذ بالله عيناً مثل مهندس باهنر عمل كنى نه، ولى تقاضا و بلكه اصرار دارم كه در حدّ توان و امكاناتى كه در اختيار دارى با ويژه خوارى مبارزه كنى ، به رئيس جمهور زياد مشورت بده و در مورد رسانه ها هم الله الله كه هر خدمتى از دستت مياد كوتاهى نكن . با ارادت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا