خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگذشت ملکه انگلیس و احتمال تعطیلی موقت لیگ برتر فوتبال انگلستان

درگذشت ملکه انگلیس حالا 12 روز عزای عمومی در سراسر بریتانیا را برقرار میکند و احتمال میرود که به طور موقت و در این دوران لیگ برتر فوتبال انگلیس تعطیل شود.

به گزارش انصاف ورزشی، درگذشت ملکه انگلیس حالا لیگ برتر فوتبال انگلیس را در آستانه تعویق دوهفته‌ای قرار داده است؛ ملکه بریتانیا الیزابت دوم پس از 96 سال زندگی و حدود 70 سال سلطنت شب گذشته 17 شهریور 1401 از دنیا رفت.

«روزنامه گاردین» در خصوص احتمال تعطیلی دوهفته‌ای لیگ فوتبال پس از درگذشت ملکه انگلیس نوشت:

«در آیین‌نامه‌های دولتی برای موارد مشابه پروتکل‌هایی پیش‌بینی شده است که بر اساس آنها در صورت وقوع چنین رخدادهایی مسابقات ورزشهای فوتبال، اسب‌دوانی و کریکت با وقفه مواجه خواهد شد.»

اما الیزابت دوم همواره ارتباط نزدیکی با فوتبال داشت و حتی صحبت هایی از هواداری او از وستهم و یا آرسنال وجود داشت؛ هرچند تیم محبوب خاندان سلطنتی همواره چلسی بوده است.

الیزابت دوم تنها کسی است که جام قهرمانی جهان را به تیم ملی انگلیس اهدا کرده است؛ چراکه تیم ملی انگلیس تنها یک بار و آنهم در خاک انگلیس در سال 1966 در اوایل دهه دوم سلطنت ملکه الیزابت با کاپیتانی سر بابی مور فاتح جام جهانی فوتبال شده است.

درگذشت ملکه انگلیس و احتمال تعطیلی موقت لیگ برتر فوتبال انگلستان
درگذشت ملکه انگلیس و احتمال تعطیلی موقت لیگ برتر فوتبال انگلستان (دیوید بکام در کنار ملکه انگلیس)

«سایت گل» پس از درگذشت ملکه انگلیس در خصوص ارتباط او با فوتبال نوشت:

«از تحویل دادن تنها کاپ جام جهانی انگلستان به بابی مور در سال ۱۹۶۶ گرفته، تا حضورش در چندین فینال جام حذفی انگلستان به عنوان مهمان ویژه، الیزابت دوم همواره با فوتبال در ارتباط بود. حتی شایعاتی هم در مورد علاقه او به یکی-دو باشگاه لیگ برتری وجود داشت. برخلاف دیگر اعضای خانواده سلطنتی، الیزابت دوم هرگز در رسانه‌ها نگفت که از چه تیمی طرفداری می‌کند. با این حال در سال ۲۰۰۹ نشریه میرر طبق ادعای یکی از کارکنان کاخ سلطنتی گفته بود که ملکه حمایتش از وستهم را علنا بیان کرده است. پیش از این نیز گفته می‌شد او طرفدار آرسنال بوده است. 

الیزابت دوم همچنین در نزدیکی‌های فرا رسیدن سال جدید میلادی و یا در روز تولدش، مقام‌های افتخاری را به فوتبالیست‌های متعددی اهدا می‌کرد. پس از سر استنلی متیوز، افتخار دریافت لقب «سر» نصیب آلف رمزی، الکس فرگوسن و بابی رابسون هم شد. روی هاجسون، دیوید بکام و گرت بیل هم از جمله فوتبالیست‌هایی بودند که از او نشان افتخاری دریافت کردند. 

الیزابت دوم در سال ۲۰۰۷ و پس از افتتاح ورزشگاه امارات قصد داشت از آن دیدن کند ولی به دلیل اتفاقی پیش بینی نشده، این خواسته محقق نشد. البته او برای جبران این کار، اعضای تیم بزرگسالان آرسنال را به کاخ باکینگهام دعوت کرد. شاگردان آرسن ونگر پس از بازدید از کاخ، چای عصرانه‌ای را هم در آن محل نوشیدند.»

حال باید دید تعطیلی لیگ برتر فوتبال انگلیس درپی مرگ ملکه بریتانیا چه زمانی اعلام رسمی خواهد شد؛ هرچند این موضوع در صورت تایید با توجه به فشردگی این فصل و رقابت های جام جهانی اوضاع را کمی پیچیده خواهد کرد.

درگذشت ملکه انگلیس و احتمال تعطیلی موقت لیگ برتر فوتبال انگلستان
درگذشت ملکه انگلیس و احتمال تعطیلی موقت لیگ برتر فوتبال انگلستان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا