خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده سپاه: دیدگاه‌های مخالف دیدگاه رهبری مانع کار می‌شود

«ما در کارهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… دشمنان داخلی داریم. دیدگاه‌های مخالف دیدگاه رهبری مانع کار می‌شود و بخصوص وقتی که لایه‌های پوشش همچون اصلاحات یا رفرم می‌خواهد مسیر انقلاب را اصلاح کنند کار سخت می‌شود».

به گزارش خبرگزاری فارس، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، ظهر امروز در جمع «نخبگان بسیجی استان همدان» گفت:

– فضای معنوی موجود در استان به دلیل مجاهدت علما و بزرگان آن است. این افراد با رویکرد جهادی نورانیت و معنویت اسلام را در این دیار منتشر کردند.

– باید قدر علما و اندیشمندان خود را بدانیم. این علما ایمان و اخلاص را در بین شما منتشر کرده‌اند و انقلاب اسلامی نیز از آن بهره‌مند شده است.

– [با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم] وجود این شهدا نشان از عمق ایمان و بصیرت در این دیار دارد که باید قدر آن را بدانید.

– وجه مشترک بین شما بسیجیان، پاسداران، روحانیون و مسؤولان در رده‌های مختلف سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی است. باید تکلیف‌محور عمل کنید تا این بار سنگین را به سرمنزل مقصود برسانید.

– انقلاب اسلامی با همه سختی‌ها و پیچیدگی‎هایی که دارد توانسته خود را به این مرحله از قدرت و امنیت و استقلال برساند. همواره دشمنان خارجی و داخلی موانع مختلفی را در سر راه انقلاب قرار داده‌اند اما عامل موفقیت تا به امروز مجاهدت‌های افراد مختلف در عرصه جنگ سخت و نرم بوده است.

– اگر به تاریخ نگاه کنیم پس از حکومت 10 ساله حضرت رسول اکرم (ص) و حکومت پنج ساله حضرت امیر(ع) تا سال 57 شمسی حکومتی که بر پایه دین و قرآن بوده باشد نداشتیم اما امروز انقلاب اسلامی توانسته پس از 38 سال طوفنده‌تر، زنده‌تر، پویاتر، مقتدر، باعزت‌تر و با عظمت خاصی راه خود را ادامه دهد.

– آن دو مدت مقطع زمانی اول حکومت اسلامی در دست دو معصوم و عزیزترین افراد خلق شده روی زمین اداره شد و امروز نیز انقلاب اسلامی به دست فرزندان خلفشان امام خامنه‌ای (حفظه الله) در حال اداره است.

*تهدیدهای نظامی و خارجی را به خوبی توانسته‌ایم مهار کنیم

– ما بسیجیان و پاسداران باید رسالت خود در راستای ادامه راه انقلاب به جا آوریم. خداوند متعال لطف بسیاری به ما کرده تا به این عنوان برسیم و این نیز وعده الهی است.

– بسیجی و پاسدار بودن افتخار بزرگی است که به ما رسیده است اما مشروط به اینکه حقش را ادا کنیم و با تلاش و مجاهدت این نقش موثر را ایفا کنیم.

– انقلاب اسلامی این پیشرفت، عزت و وضعیت فعلی خود را مدیون جوشش‌های درونی افراد مومن و انقلابی است.

– خداوند یک نصیحت به ما کرده است که «برای خدا قیام کنید». افتخار می‌کنیم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثریتش این انقلاب را حمایت و پشتیبانی می‌کنند و افرادش برای خدا قیام کرده‌اند.

– بقیه راه انقلاب اسلامی احتیاج به حرکت خودجوش درونی تک‌ تک ما براساس اخلاق، تلاش، مجاهدت و سختکوشی دارد تا بتوانیم انقلاب از این مرحله سوم عبور داده و مرحله چهارم را آغاز کنیم و شرمنده رهبر معظم انقلاب نشویم.

– انقلاب اسلامی بیرون از مرزها در ابعاد سلبی انقلاب با شعار استکبارستیزی و زیر بار زور نرفتن در حال پیشرفت است. ایران پرچم استکبارستیزی را برافراشته است اما باید بدانیم بنا به تعریف امام خامنه‎ای(مد ظله‎العالی) انقلاب پنج مرحله دارد و ما هنوز در مرحله سوم آن هستیم.

– تهدیدهای نظامی و خارجی را به خوبی توانسته‌ایم مهار کنیم به طوری که با وجود تهدیدها در منطقه و دنیا یک اقتدار و امنیت در کشور ایجاد کرده‎ایم که البته این از نصرت‎های الهی است.

– این نیز از وعده‌های الهی است که کسانی که مقابل طاغوت کفار و مستکبرین بایستند خداوند آن‌ها را یاری می‎کند.

– به این نکته باید توجه کنیم که آمادگی دفاعی و نظامی خود را حفظ کنیم و به دنبال ابعاد ایجابی انقلاب اسلامی باشیم.

– جنبه‌های ایجابی، معرفی اسلام و انقلاب به جهان و ایجاد تمدن بزرگ جهانی است که باید آن را برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم سازیم.

– در مرحله چهارم و پنجم انقلاب باید به دنبال ارائه الگو از یک جامعه امن و اسلامی بر اساس ایمان برای دنیا باشیم، چرا که جامعه امن است که ایمان در آن موج بزند.

– در بعد امنیتی الگو شده‎ایم چراکه امن‎ترین کشور هستیم و کسی نمی‌تواند علیه امنیت ایران اقدامی انجام دهد.

– امنیت نباشد هیچ اقدامی نمی‎توان انجام داد. امنیت مقدمه‌ای به مراحل ایجابی یک انقلاب و تهیه الگوی جامعه اسلامی است.

*الگوسازی جامعه اسلامی و انقلابی مطالبه‎ای جدی

– موضوع الگوسازی جامعه اسلامی و انقلابی سال‎هاست در حال مطالبه شدن از حوزه‎های علمیه، رسانه‌ها و دستگاه مرتبط است. تلاش و مجاهدت برای الگوسازی جامعه دینی کار سختی است و نیاز به جوشش تک تک مردم دارد.

– ما در کارهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… دشمنان داخلی داریم. دیدگاه‌های مخالف دیدگاه رهبری مانع کار می‌شود و بخصوص وقتی که لایه‌های پوشش همچون اصلاحات یا رفرم می‌خواهد مسیر انقلاب را اصلاح کنند کار سخت می‌شود.

– باور اینکه تفکری می‌تواند مقابل تفکر رهبری بایستد سخت است چراکه ولی فقیه کسی است که موضع‌گیری‎هایش تماماً از روی اسلام، قرآن و شرع است، اما سختی کار ما این است که بدانیم در داخل کدام مسؤول و غیر مسؤولی مخل است و بصیرت یعنی همین.

*التزام عملی به ولی فقیه یعنی اگر باور دیگر داری به تفکر رهبری عمل کنی

– التزام عملی به فرامین ولی فقیه یعنی اینکه اگر باور دیگر هم داری به تفکر رهبری عمل کنی؛ نه اینکه شعار انقلاب بدهی و کار دیگری انجام بدهی و یا قهر کنی؛ چرا که این طور انقلابی بودن‎ها ارزش ندارد.

– موانع اصلی پیشرفت همه انقلاب‌ها همیشه از داخل بوده است، همه انقلاب‎های مادی و کمونیستی نیز همواره از داخل ضربه خوردند و ما نیز باید مراقب تهدیدات داخلی باشیم.

– امام خامنه‌ای(مد ظله‎العالی) چفیه خود را از سخنرانی مصلی در سال 78 و برای مبارزه با تفکر دوم خرداد به گردن انداخت، گفت: این تفکر به دنبال متوقف کردن انقلاب اسلامی است.

– آنها می‌خواهند در مسیر انقلاب اسلامی اصلاح انجام بدهند و با دادن شعارهای عوام‎فریبانه اعم از عدالت اجتماعی و.. مردم را فریب بدهند.

– بالاترین هدف انقلاب اسلامی عدالت و تامین حداقل معیشت بر اساس عدالت و رشد معنوی جامعه، برقراری امنیت و هدایت مردم به سمت خداوند است که رشد معنوی و مادی جامعه هر دو با یکدیگر باید انجام شود.

– انحرافی که عده‎ای از آقایان در سال‎های گذشته پیدا کرده‎اند به خاطر الگو گرفتن از غرب و متکی شدن به خارج از کشور بود.

– باید به داخل متکی می‌شدند و به موازات این موضوع به دنبال انسان‎سازی هم می‎بودند. حکومت‌های اسلامی همواره و در صدر اسلام نیز از داخل ضربه خورده‌اند.

* عده‎ای با ایجاد شبهات سیاسی در مقابل تفکر رهبری می‎ایستند

– وجه مشترکی بین شما وجود دارد که باعث می‌شود تا غیر محافظانه‌ کار کنید، انقلاب را با شتاب بیشتری رو به جلو حرکت دهید و موانع را بردارید.

– ایمان بدون عمل صالح ارزشی ندارد و ما و شما نباید به دنبال عادی زندگی کردن باشیم چراکه یک لباسی را پوشیده‌ایم و عنوانی را یدک می‎کشیم پس نمی‎توانیم عادی زندگی کنیم، جوشش باید داشته باشیم و عمل انقلابی انجام دهیم.

– باید با روحیه جهادی همه امکانات خودمان چه جان و چه مال خود را در این راه قرار دهیم. باید این همه توطئه علیه ایران را خنثی کنیم.

– عده‎ای شبهات سیاسی ایجاد می‌کنند و با استفاده از عناصر داخلی غیر انقلابی و دنیاطلب که خیال می‌کنند انقلابی هم هستند، در مقابل تفکر رهبری می‎ایستند.

– یک نفر که در یکی از پست‌های حساس نظام نشسته؛ می‌گوید نظراتی در مقابل نظرات رهبری داریم و از نظرم هم دفاع می‎کنم! در ادامه می‌گوید ولی آنچه رهبری بگوید انجام می‌دهیم؛ جای سئوال است چگونه شخصی که از نظر و باورش نمی‎گذرد و از نظرش دفاع می‎کند می‌تواند نظر رهبری را انجام دهد؟

– فرد ولایی واقعی اگر هدفی یا نظری هم داشته باشد نظر خود را کنار گذاشته و دستور رهبری را انجام می‌دهد و این یعنی التزام عملی به ولی فقیه.

– در حوزه توجیه و تبیین مسائل سیاسی و فرهنگی باید نهضتی راه بیفتد.

– باید این کار را آحاد مردم جامعه شروع کنند چرا که حرکت انقلابی یعنی از پایین به بالا و این یک تکلیف است. در این حرکت نباید جناحی حرکت کرد بلکه تنها باید به دنبال عمل انقلابی بود.

*در رقابت‎های سیاسی همواره به دنبال مردمسالاری دینی هستیم نه حزب‎سالاری

– امروز در آمریکا با به وجود آوردن فضای دوقطبی می‎خواهند مردم را فریب دهند و به زعم خودشان دموکراسی برقرار کنند؛ تلاش می‌کنند تا 20، 30 درصد مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورند و بگویند ما هم دموکراسی داریم؛ اما همه می‌دانیم این دوقطبی بازی‌ها دست‎های پشت پرده‎ای دارد و سازماندهی شده است.

– در رقابت‎های سیاسی همواره به دنبال مردمسالاری دینی هستیم و نه حزب‎سالاری و نه اینکه یک جریان سیاسی اصالت پیدا کند.

*جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از مخالفان انقلاب اسلامی

– ما و شما باید به دنبال ساز و کار باشیم و این رسالت ماست و این حرکت و رسالت با عادی زندگی کردن شدنی نیست و نیاز به جهاد کبیر دارد.

– جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمنان و کافران و این زمانی محقق می‎شود که آحاد مردم و بسیجیان یک حرکت خودجوش عمومی و مردمی داشته باشند.

– باید چه کنیم تا از مرحله سوم انقلاب عبور کنیم و همه دستگاه‌های نظام را اسلامی کنیم؟ امروز برخی مدافع رشوه‌گیری شده‌اند.

– به یاد دارم حوالی همان سال‌های موضوع دوم خرداد حضرت آقا در سخنرانی‎هایشان به موضوعات مقابله با فساد، فقر و تبعیض تاکید ویژه‌ای داشتند.

– رشد انقلاب اسلامی بدون خواست مردم انجام نمی‎شود. مردم و بسیج عمومی جنگ و فتنه 88 را حل کردند، از این رو باید توانمندی مردم برای پیشبرد انقلاب بسیج شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. [جدای از این اظهارنظر، اما] ولي فقيه زمان فرمود، دخالت نيروهاي نظامي و انتظامي در سياست ممنوع! حالا برادران ما التزام عملي خودشون رو نشون بدن تا به همه ثابت بشه که اين عزيزان پيش و بيش از همه التزام عملي به ولي فقيه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا