خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زاکانی آفتابی شد با حمله به روحانی و اصلاح طلبان

کاندیدای شکست خورده ی انتخابات مجلس که چند دوره نماینده ی مجلس بود، گفت: عناصر تجدیدنظرطلب غرب‌گرا از مکتب امام عدول کردند. این افراد در مقابل استکبار وادادگی دادند و در مرحله تقابل با ولایت‌فقیه و ضدانقلابی قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی در نشستی به عنوان «خط امام» مربوط به مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با موضوع «انقلابیگری و آینده انقلاب اسلامی» که در دانشگاه صنعت، آب و برق مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بی‌بی‌سی فارسی دو نوبت برای حسن روحانی در انتخابات سال 92 تبلیغ کرد؛ در واقع این پیوستگی نامبارکی است که سبب می‌شود نامحرمان و عناصر ناسالم انقلاب را به بیراهه ببرند. روحانی باید پاسخ دهد که چرا فیلم تبلیغاتی‌اش از BBC پخش می‌شود.

اهم اظهارات زاکانی را بخوانید:

* در این مقطع نیازمند یک فهم تاریخی هستیم. انقلاب اسلامی وقتی پیروز شد الگویی مبتنی بر اسلام ناب توسط امام را به جامعه مطرح کرد که متناسب با نیاز جامعه و مبتنی بر بیزاری از استکبار، وابستگی و جان به لب رسیدن مردم از استبداد داخلی بود که بسیاری از نیازهای خفته مردم در جامعه را نیز پاسخگو بود.

* امام یک افق جهانی در مقابل مردم قرار داد. در این 37 سال همیشه ناظر به دفع آفت‌ها حرکت کردیم و کمتر توجه کردیم انقلاب چه نیازهایی دارد که در واقع آفت‌زدایی یک تلاش حداقلی است درحالی‌که توجه به نیاز، سبب بالفعل شدن ظرفیت انفلاب می‌شود.

* {با اشاره به فراخوان رهبر انقلاب به انقلابی بودن تمامی اقشار جامعه}: آفت‌زدایی گام اول است و نباید در آن محدود شویم و باید به اقتضائات انقلاب و نیازهاش توجه کنیم.

* نظام توانسته تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. جبهه مدافع انقلاب دچار بی‌برنامگی در تلاش برای تحقق اهداف اسلامی شده؛ ضمن اینکه فرسودگی انسانی و فکری در افراد آن به‌وجود آمده است.

* از اینکه در حال حاضر فقط به انتخابات فکر کنیم باید ممانعت شود ما لحظه به لحظه در مواجهه با نظام استبداد قرار داریم و انتخابات یکی از مواقع مهم است.

* عناصر تجدیدنظرطلب غرب‌گرا از مکتب امام عدول کردند. این افراد مقابل استکبار وادادگی دارند و در مرحله تقابل با ولایت‌فقیه و ضدانقلابی قرار گرفتند.

* بی‌بی‌سی فارسی دو نوبت برای حسن روحانی در انتخابات سال 92 تبلیغ کرد؛ در واقع این پیوستگی نامبارکی است که سبب می‌شود نامحرمان و عناصر ناسالم انقلاب را به بیراهه ببرند..

* نظام سلطه جنگ نظامی، شکاف در ملت، جنگ اقتصادی و امروز نفوذ را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد. نفوذ از ابتدای انقلاب بوده و کم‌هزینه‌ترین کار است و امروز افزایش یافته؛ تا جایی‌که مسئول عنصر نفوذی می‌شود و راه نظام سلطه را عامدانه دنبال می‌کند.

* مهم‌ترین چالش و مانع ما نظام سرمایه‌داری و لیبرال غربی است. بزرگ‌ترین چالش درونی ما مسئولان بی‌باور به مکتب امام، فاصله‌گیری از آرمان و ارزش‌ها و تشتت و بی‌برنامگی جبهه انقلاب است.

* الزامات پیشروی ما این است که باید به مکتب امام بازگردیم؛ در واقع مجموعه منظومه فکری امام و حضرت آقا یک نسخه منسجم و شفابخش در ساحت‌های مختلف است.

* {با اشاره به 12 گامی که برای تحول و در جریان انقلاب سوم ضروری است}: نیازمند شناخت وضعیت خطیر انقلاب اسلامی هستیم و شناخت دقیق در بین مسئولان باید به‌گونه‌ای باشد که هم‌داستان شوند چون فرصت‌ها محدود است.

* انقلاب هم در اوج قدرت است و هم در اوج تهدید. در جبهه انقلاب تغییر باید از خود شروع شود؛ چون مردم باور می‌کنند اهل‌تغییر هستیم و از طرفی سبب افزایش توان جبهه انقلاب می‌شود.

* {با اشاره به ضرورت مدیریت افکار عمومی}: با این روش می‌توانیم از تاثیرگذاری جبهه غرب بکاهیم که در این راستا بابد یک فکر پیشرو داشته باشیم که به گفتمان مسلط و غالب در جامعه تبدیل شود.

* این فکر می‌تواند مردم را مجاب و جذب برای پشتیبانی از جبهه انقلاب کند؛ از این‌رو سازماندهی، پیوستگی و نهضت روشنگری در کشور گام بعدی تحول است.

* فضای مجازی یک فرصت طلایی است. تشکیل جبهه رسانه‌ای برای ارسال مناسب پیام و پژواک فکر پیشرو در میان مردم با حضور فعالانه در فضای مجازی در مقابل جبهه غرب ضروری است.

* برای افزایش سرمایه‌‌های اجتماعی جبهه انقلاب نیاز به افزایش خدمتگزاری داریم. ما باید خادم و نوکر مردم باشیم و مردم باید در چهره مسئول انقلابی نوکری را ببینند. به‌طور مثال جبهه غرب‌گرا نگاه اقتصاد آزاد دارد درحالی‌که مکتب امام در کنار تولید ثروت بر توزیع ثروت تاکید دارد.

* کسانی‌که فیش‌های نجونی دارند و اختلاس می‌کنند بر سر ما منت می‌گذارند که داریم مدیریت می‌کنیم و می‌گویند ما که با وجود سرمایه‌هایمان نیازی نداریم.

* نیازمند دوقطبی‌سازی جامعه هستیم. این دوقطبی نباید سیاسی باشد بلکه یک دوقطبی اجتماعی برای مواجهه با فقر و ناراستی‌ها و فشاد و تبعیض ایجاد کنیم.

* قوه قضائیه به‌تنهایی نمی‌تواند با فساد مقابله کند از این‌رو باید جنبش اجتماعی و نهضت مطالبه‌گری برای فراگیر کردن اصلاحات درست انقلابی را دنبال کنیم.

* بابد از فردگرایی عبور کنیم. ایجاد هویت جمعی، کادریابی و کادرسازی برابر نیاز انقلاب، برنامه‌ریزی برای اقدامات اولویت‌دار و مورد نیاز و انقلاب برای ارتقای کارآمدی نظام و غلبه بر موانع موجود بر سر راه الگوی پیشرفت اسلامی مورد نظر است.

* {با اشاره به انتخابات مجلس}: سال 90 جبهه متحد و پایداری با هم رقابت کردند و رقابت غلطی بود که سال 94 این اشتباه را جبران کردیم در وحدت موفق شدیم اما یک خلاء داشتیم.

* اول اینکه دیر به وحدت رسیدیم و دوم اینکه عَلم دفاع از وضع موجود در دست ما بود و طرف مقابل علم تغییر در دست داشت و متن جامعه اهل تغییر است.

* ما فکر منسجم پیشرو و که موتور محرکه است نداشتیم؛ برنامه شفافی برای جامعه نداشتیم. از طرف دیگر لیست ما هم مخالف صد درصد برجام داشت و هم موافق که درست نبود.

در انتخابات سال گذشته جامعه ما عکس‌العمل مناسب به عملکرد تفکر انقلابی نشان داد نه رای به تفکر غربی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. …….[ جبهه مدافع انقلاب دچار بی‌برنامگی در تلاش برای تحقق اهداف اسلامی شده؛ ضمن اینکه فرسودگی انسانی و فکری در افراد آن به‌وجود آمده است…..]…….
    زاکانی از شوک انتخابات بیرون نیامده و شواهد نشون میده که دچار افسردگی و چیز شده. آخ که چه دردناک است غم دوری از قدرت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا