خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گوگل رمزهای عبور شما را رصد می‌کند

سایت دیجیاتو نوشت: در این آپدیت جدید، مرورگر کروم به‌صورت خودکار در پس‌زمینه رمز عبورها را بررسی و اسکن می‌کند.

گوگل کروم در به‌روزرسانی ماه دسامبر به لایه امنیتی بالاتری مجهز شده است. در این آپدیت جدید، مرورگر کروم به‌صورت خودکار در پس‌زمینه رمزهای عبور را بررسی و اسکن می‌کند تا پسوردهایی را که به خطر افتاده‌اند، شناسایی کرده و به اطلاع کاربر برساند. برای بهبود ایمنی مرورگر، گوگل در به‌روزرسانی ماه دسامبر خود برای گوگل کروم اعلام کرده است که اسکن رمز عبور به‌طور خودکار در پس‌زمینه به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌شود تا رمزهای عبور به‌خطرافتاده را در حین استفاده از مرورگر شناسایی کند. درصورتی‌که گوگل کروم با مشکلی روبه‌رو شود، کاربر هشداری را در منوی سه‌نقطه سمت راست بالای نوار منوی مرورگر دریافت خواهد کرد.

گوگل رمزهای عبور شما را رصد می‌کند!

گوگل کروم به لایه امنیتی بالاتری مجهز می‌شود

گوگل کروم در توضیح این ویژگی اضافه می‌کند که اسکن رمز عبور در پس‌زمینه درواقع یک لایه ایمنی به این مرورگر اضافه می‌کند. این لایه امنیتی به کاربران دسکتاپ هشدار می‌دهد که آیا ویژگی مرور ایمن فعال است یا خیر. در این صورت مرورگر، وب‌سایت‌هایی را که در فهرست سایت‌های بالقوه ناامن گوگل هستند، مسدود می‌کند.

«سابین بورسی»، مدیر محصول گروه کروم می‌گوید: «بررسی ایمنی کروم روی دسکتاپ اکنون به‌صورت خودکار در پس‌زمینه اجرا می‌شود. هشدارهای امنیتی در منوی سه‌نقطه بالای کروم ظاهر می‌شوند تا کاربر بتواند در مورد آن‌ها اقدام کند.»

علاوه‌براین، گوگل کروم در بررسی امنیتی خود مجوزهای مربوط به اتصال میکروفون یا موقعیت مکانی را برای وب‌سایت‌هایی که مدت‌زمان زیادی استفاده نشده‌اند، بررسی می‌کند. به‌علاوه، برای امنیت بیشتر کاربر، وب‌سایت‌هایی که تعداد زیادی اعلان ارسال می‌کنند، بررسی می‌شوند.

این لایه‌های امنیتی و بررسی‌هایی که انجام می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که سریع‌تر از قبل بتوانند نسبت به مسائل امنیتی واکنش نشان داده و اقدام کنند. همچنین به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که رمز عبور خود را تغییر دهند یا برنامه‌ای را حذف کنند که حریم خصوصی و امنیت آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا