خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی لاریجانی رئیس هیئت عالی حل اختلاف قوا می‌شود؟

ایسنا نوشت: «دفتر علی لاریجانی به انتشار شایعه انتصاب وی به عنوان رییس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا واکنش نشان داد.

پیگیری‌های خبرنگار ما از دفتر علی لاریجانی حاکی از آن است که منبع این خبر موثق نیست و صرفاً در فضای مجازی و کانال‌های خبری پخش شده است.

دفتر وی نفیاً و اثباتاً این خبر را نه تایید کرد و نه تکذیب و انتشار آن را «شیطنت رسانه‌ای» دانست.

پیش از این برخی منابع از انتصاب علی لاریجانی، نماینده سابق قم و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه خبر داده بودند.

این هیئت نخستین بار با حکم رهبر انقلاب در مردادماه سال ۱۳۹۰ با هدف حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در اجرای بند ۷ اصل ۱۱۰ قانون اساسی تشکیل شده است که آیت‌الله هاشمی شاهرودی در آن مقطع به عنوان رییس آن منصوب شده بود».

تسنیم نوشت: «برخلاف اخبار منتشر شده در برخی کانالهای خبری مبنی بر انتصاب علی لاریجانی به عنوان رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه، این خبر صحت ندارد و آقای لاریجانی در حال حاضر به چنین عنوانی منصوب نشده است.

پس از اتمام دوره ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب طی حکمی در تاریخ 8 خرداد 1399 وی را به عنوان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند؛ بر همین مبنا دفتری نیز در یکی از طبقات ساختمانی که بر سر در آن تابلو «هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه» نصب است، به وی داده شد و احتمالاً یکی از ریشه‌های انتشار چنین خبر نادرستی نیز همین حضور هر از گاه وی در این ساختمان بوده است.

پیشتر علی لاریجانی به واسطه مسئولیتی که در ارتباط با پیگیری سند راهبردی ایران و چین از طرف دولت روحانی داشت، معمولاً در یکی از ساختمان‌های وزارت‌خارجه در نیاوران حضور می‌یافت، اما بعد از واگذاری این سمت، بیش از پیش به دفتر خود مستقر در یکی از طبقات ساختمان هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه مراجعت و در این دفتر، جلسات خود را برگزار می‌کند.

همچنین، جلسات هیات عالی حل اختلاف قوا بعد از سال 97 و بعد از درگذشت آیت الله شاهرودی (رئیس فقید این هیات) به طور منظم برگزار می‌شود و قائم به شخص و رئیس نیست».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا