خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خیانت شهرام امیری اثبات‌شده بود»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: در قوانین جمهوری اسلامی ایران اگر کسی اطلاعات سری کشور ما را فاش کند باید به اشد مجازات محکوم شود؛ از این‌رو برای ما مهم نیست که آمریکایی‌ها و غربی‌ها درباره اعدام شهرام امیری چه می‌گویند، زیرا جرم وی برای ما محرز شده بود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «میزان»، درباره اظهارنظر مقامات و رسانه‌های غربی پیرامون اعدام شهرام امیری از سوی جمهوری اسلامی ایران به دلیل افشای اسرار نظام به آمریکا، اظهار کرد: به طور کلی بحث حقوق بشر میان ایران و غرب و به خصوص آمریکا تفاوت جدی دارد و اختلاف‌نظر عمیق میان حقوق بشر اسلامی و غربی حاکم است.

وی افزود: غربی‌ها و به خصوص آمریکایی‌ها به معنای واقعی نمی‌دانند که بشر کیست و انسان چه جایگاهی دارد، آیا هر آدم خائن، قاچاقچی و جنایتکاری بشر محسوب می‌شود و نباید او را مجازات کرد؟

نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: خیانت شهرام امیری برای دستگاه اطلاعاتی و قضایی ما اثبات شده بود، از این رو ما براساس قوانین و تالیف و مبنای قانونی خودمان برخورد لازم را با وی انجام دادیم و جرایمی را که امیری مرتکب شده بود مورد بحث و بررسی قرار داده و نتیجه‌گیری لازم را پیرامون آن اتخاذ کردیم.

حقیقت‌پور تصریح کرد: در قوانین جمهوری اسلامی ایران اگر کسی اطلاعات سری کشور ما را فاش کند باید به اشد مجازات محکوم شود؛ از همین رو برای ما مهم نیست که آمریکایی‌ها و غربی‌ها درباره اعدام شهرام امیری چه می‌گویند زیرا جرم وی برای ما محرز شده بود.

وی در پایان اظهار کرد: کسانی که در کشور ما حکم صادر می‌کنند و در مسند قضایی هستند با رعایت موارد قانونی و قضایی حکم می‌دهند زیرا کسی حاضر نمی‌شود برای خوشایند فرد یا جریانی، فردی را به اعدام محکوم کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا