خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تخلف نجومی در واگذاری های املاک شهرداری تهران؟!

یاشار سلطانی، مدیر مسوول معماری نیوز در این سایت نوشت:

روز سه‌شنبه 2 شهریور 95 شهروندان تهرانی از یک رانت بزرگ در شهرداری شهرشان باخبر شدند. معماری‌نیوز نیز بر مبنای رسالت رسانه‌ای خود و در جهت مبارزه با فساد و رانت در دستگاه‌های حکومتی، دولتی و غیر دولتی مختلف -که از دغدغه‌های رهبری و تمام مسئولان و منتقدان دلسوز کشور است- در گزارش خود با عنوان «تخلف نجومی شهرداری تهران» مفصلاً به این پرداخته که شهرداری پایتخت چطور 1،100،000 متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش چند هزار میلیارد تومان را به طور غیرقانونی به افرادی خاص واگذار کرده است.

سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده وارد شده و در گزارش خود جزئیات آن را -اعم از اسامی کسانی که دراین پرونده به نوعی دست داشته یا از آن منتفع شده‌اند، اسامی شرکت‌های تعاونی دخیل در این پرونده، و مشخصات اراضی و واحدهای واگذار شده- به تفکیک و تفصیل ذکر کرده است.

گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد تخلف نجومی شهرداری تهران خطاب به محمد جواد شوشتری، مشاور و مدیر کل دفتر شهردار است که دستور واگذاری‌ها را صادر کرده است.

در واقع سازمان مذکور در اجرای حکم بازرسی عملکرد ستاد ساماندهی مسکن کارکنان شهرداری تهران و در روند بررسی و مداقه در اسناد و سوابق مربوط به واگذاری اراضی و املاک به شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان و مدیران شهرداری و اشخاص حقیقی به این نتیجه می‌رسد که شوشتری برخلاف ماده 6 آئین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان املاک و مستغلات شهرداری و سایر ضوابط قانونی، دستور واگذاری املاک عمومی و شهرداری به اشخاص مختلف را صادر کرده است.

این سازمان در تاریخ 18 مرداد 95 طی نامه‌ای به شوشتری اعلام می‌کند «وفق ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری (از مصادیق جرم اختلاس) و ماده 598 قانون مجازات اسلامی، جرم تضییع محسوب شده و همچنین مطابق ماده 13 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری مصوب سال 1387 و بندهای 2، 6 و 30 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری قابل پیگرد قانونی می‌باشد».

همچنین سازمان بازرسی در ادامه و در راستای ماده 33 آئین‌نامه اجرایی خود تأکید دارد شوشتری ضمن معرفی کامل خود، دفاعیاتش را به تفکیک هر مورد و به طور مستدل و مستند حداکثر تا تاریخ 20 مرداد 95 به هیأت بازرسی ارسال کند و در صورت عدم ارسال دفاعیه در موعد مقرر، اقدام قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

اما سازمان بازرسی در جداول پیوست‌ نامه خود اسامی دیگری را ذکر می‌کند که در قالب نوعی کمیته‌ی واگذاری، از امضاءکنندگان دستورهای واگذاری هر مورد بوده‌اند.

این افراد عبارتند از: ناصر امانی، فیضی، یزدانی، حمید تنها، حمیدرضا حیدریان، عباس ناظران، حمید محمد بیگی، عیسی‌پور، داریانی، ایران‌منش، پورقاسم، نوروزی، مرادی، تیمور نژاد، مظلوم، دباغی، جاوید، منتظر‌المهدی، و برادران.

هر چند این افراد در تائید و امضای واگذاریهای اعلام شده در گزارش سازمان بازرسی سهم یکسانی ندارند. به طور مثال نام ناصر امانی در تائید و امضای کلیه واگذاریها دیده می شود اما علیرضا جاوید و منتظرالمهدی تنها در دو واگذاری شرکت تعاونی مسکن عمران مناطق دخالت داشته اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا