خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مازیار لرستانی: ممنوعیت «قانونی» برای ادامه‌ی کار ندارم

تسنیم نوشت: «بازیگر و کارگردان نام‌آشنای سینما و تلویزیون، این روزها مراحل قانونی و حقوقیِ تغییر هویتش را می‌گذراند اما در این میان سؤالات مختلفی مطرح می‌شود که مازیار (شهره) لرستانی چه زمانی به صحنه هنر هفتم برخواهد گشت؟

درست چند روز بعد از اعلام رسمی خبر تغییر هویت او، شایعاتی از بایگانی شدن آثارش در تلویزیون مطرح شد که در جریان پیگیری‌های صورت گرفته از تلویزیون مشخص شد که این اخبار از اساس کذب بوده و تصمیمی برای بایگانی شدن آثار لرستانی اتخاذ نشده و پخش آثار او از رسانه ملی هیچ ممنوعیتی ندارد. اتفاقاً در همان زمان شبکه آی‌فیلم سریال «مختارنامه» را با نقش‌آفرینی او روی آنتن داشت.

نزدیک به دو ماه از آن روزها می‌گذرد و لرستانی در این ایام مورد توجه مردم و هنرمندان قرار داشته است. او چندی پیش در صفحه مجازی خود با نمایش تصویری از برگه آزمایشش، از شروعِ هرمون‌تراپی خود خبر داد و روز گذشته هم با ارسال ویدئویی در صفحه شخصی خود روز ملی سینما را به هنرمندان ایران تبریک گفت.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره بازگشتش به سینما و تلویزیون با هویتِ جدید، می‌گوید:‌ هیچ ممنوعیت و منع قانونی برای ادامه کار ندارم و منتظرِ احراز قانونی هویت جدید هستم و به محضِ گرفتن مجوز، ان‌شاءالله دوباره کار خواهم کرد. هیچ مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

شهره لرستانی از بازیگران نامدار سینما و تلویزیون ایران چندی پیش، پس از طی مراحل قانونی و شرعی از سابقه زنانه خود به مازیار لرستانی تغییر هویت و جنسیت داد. اتفاقی که هر چند پیش از آن در تاریخ ایران نمونه و مصداق داشته اما طرح شدن این رویداد درباره یک شخصیت مشهور و معروف فرهنگی بازخورد بسیار بیشتری در فضای مجازی و حقیقی ایران داشت.

حالا لرستانی تبدیل به نمادی در ایجاد تحول در برخی باورها و هنجارهای مرسوم جامعه ایرانی و زمینه‌ساز پذیرش فرهنگی افرادی شده که به دلایل گوناگون علمی و ژنتیکی می‌بایست مابقی زندگی خود را با هویتی متفاوت با زندگی سابق خود بگذرانند. افرادی که کنش‌ها، حساسیت‌ها و نوع مواجهه جامعه با ایشان در طی این مسیر و هضم و درک عمومی این مسأله می‌تواند بر روحیه و انتخاب آن‌ها اثرگذار باشد.

تغییر هویت جنسیتی مسأله‌ای است که در سال‌های گذشته برای افراد گوناگون در ایران صورت گرفته و تشخیص تیم‌های متخصص پزشکی درباره این افراد همواره مورد تأیید علمای دینی و شارع مقدس بوده است. برخی این مسأله را از ظرفیت‌های برجسته و نشانه روزآمدی فقه شیعه می‌دانند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا