خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار درباره تکرار سیل ۹۸

ایسنا نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در صورتی که لایروبی رودخانه‌های گلستان در دستور کار قرار نمی‌گرفت تکرار سیل سال ۹۸ گلستان محتمل بود.

محمدحسن نامی ظهر امروز سه شنبه ۲۲ شهریور در مراسم افتتاح قرارگاه لایروبی شهید لولایی گلستان اظهار کرد: ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در سراسر کشور وجود دارد که حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی اعم از روستایی و شهری عبور می کنند که اگر لایروبی نشوند مشکل ساز خواهند شد.

وی افزود: استاندار گلستان به طور جدی پیگیر لایروبی رودخانه های استان گلستان بودند و طرح ایشان توسط وزیر کشور تصویب شد و قرار است با استفاده از تجهیزات مهندسی سنگین این اقدام انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در لایروبی رودخانه های گلستان از تجهیزات مهندسی درون استان استفاده شده و در صورت کمبود از ظرفیت سایر استان ها کمک گرفته می شود، بیان کرد: استان گلستان پایلوت لایروبی رودخانه ها در کشور می شود.

نامی با بیان اینکه امیدوارم این طرح نمونه مؤثری برای سایر استان ها باشد، یادآور شد: تأکید دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور تسریع در لایروبی رودخانه ها است.

وی با بیان اینکه هزینه لایروبی ها سنگین است، تصریح کرد: اجرای این طرح در استان گلستان می تواند ضمن کاهش هزینه ها به اجرای لایروبی سرعت ببخشد، اگر استان گلستان به دنبال لایروبی رودخانه ها به طور مستقل بود به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما در حال حاضر با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان و تأمین تجهیزات مهندسی، هزینه های تحمیل شده به گلستان کاهش می یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گلستان را استانی ارزشمند، حاصلخیز و مورد توجه دولت دانست و گفت: بسیاری از اندیشمندان در حوزه کشاورزی و تولید محصولات این بخش معتقدند جهان در ۶ سال آینده در محصولاتی مانند گندم، جو و ذرت با کمبود مواجه خواهد شد لذا از هم‌اکنون باید برای پایداری محصولات غذایی در آینده برنامه ریزی کنیم.

نامی با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر در پایداری تولید محصولات غذایی لایروبی رودخانه ها است، خاطرنشان کرد: همچنین اجرای لایروبی تقسیم عادلانه آب را بین اراضی به دنبال دارد.

وی متذکر شد: در حال حاضر عملیات لایروبی در استان گلستان آغاز شده و اهمیت این مسئله تا حدی است که اگر این کار انجام نمی شد در صورت وقوع سیل همانند سیل سال ۹۸ خسارت‌آور بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا