خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو یادداشت از زیباکلام: تبلیغات هزار برنامه ریزی صفر! | عدم اعتماد به نظام مالیاتی

صادق زیباکلام طی یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت: نیازی نبود زوار فوت شوند و آنگونه درمانده، تا مسئولین ما که عراق را مثل کف دستشان میشناسند و حیاط خلوت‌شان است، دریابند که عراقیها توان سامان دادن این‌همه جمعیت را ندارند. ضمن آنکه خیلی هم معلوم نیست چه‌میزان از نابسامانی‌ها، بهم‌ریختگی‌ها و هرج و مرجی که برای زوار بوجود آمده، ناشی از عملکرد عراقی‌هاست و چه‌میزان ناشی از ضعفها و ناتوانیهای دستگاههای اجرایی خودمان.

🔹️درخواست رسمی مقامات رسمی ایران که دیگر زوار نیایند، آب سردی بود که بر روی ماهها تبلیغات حکومتی برای رفتن مردم به راه‌پیمایی اربعین ریخته شد. بماند بودجه‌های باورنکردنی که علیرغم تنگدستی مالی دولت، بصورت اورت برای راه‌پیمایی اربعین اختصاص یافته.

🔹️نشان‌دادن تصاویر میلیونها نفر که در راه‌پیمایی اربعین شرکت کرده‌اند، از دید [برخی مسئولین] یک پیروزی سیاسی و ایدئولوژیک علیه مخالفین داخلی و خارجی‌اش محسوب میشود.

🔹️گیریم که همۀ شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین طرفدار [شما] باشند. آیا مهم طرفداری است، یا درست بودن سیاست‌ها و تصمیمات [شما]؟


🔹️فرار از پرداخت مالیات پدیده‌ای نیست که فقط به ایران محدود شود. اما ابعادِ فرار از مالیات در ایران بسیار رایج و امری عادی شده. [مسئولین] هم که به این بی‌اعتمادی پی‌برده منظماً سعی میکنند با ابداع راه و روش‌ها جدیدتر هم جلوی فرار از مالیات را بگیرند، هم بر حوزه‌های اخذ مالیات بیافزایند. از جمله دستورالعمل جدید به بانکها بمنظور کنترل حسابهای مشتریان.

اما تجربه نشان داده که مردم هم راههای دور زدن آن تصمیمات را ابداع میکنند و عملاً از پرداخت مالیات شانه خالی میکنند.

🔹️میماند این سؤال که چرا در کشورهای دیگر این‌همه گریز از پرداخت مالیات وجود ندارد و چرا در ایران چنین وضعیتی بوجود آمده؟ اگر در ایران هم مثل بسیاری از کشورهای دیگر، یک حداقلی از اعتماد […] در خصوص نحوۀ دریافت و هزینه‌کردن مالیات وجود میداشت، آیا اینقدر فرار از مالیات گسترده میشد؟

🔹️ایکاش [مسئولین] بجای ایجاد این‌همه روشهای گوناگون بمنظور جلوگیری از فرار از پرداخت مالیات، یکبار هم از خودش میپرسیدند چرا اینقدر مردم بما بی‌اعتماد شده‌اند که حتی اقشار و لایه‌های متدین جامعه هم بما اعتماد نمی‌کنند مالیات بپردازند؟ و آیا در کشورهای دیگر هم این حجم از بی‌اعتمادی وجود دارد که [مسئولین] از همه مجبور باشند به‌زور مالیات بگیرند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا