خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صلح‌طلبی جهانی و فوق‌العاده اسلام

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

صلح طلبی اسلام در سطحی فوق باور و گسترده‌تر از جهان اسلام بوده و نه تنها به مسلمانان اجازه قتال ابتدایی با کافران حتی برای مخیّر کردن آنان به پذیرش اسلام یا مرگ را نداده، فضلا از کشورگشایی و …؛ و فقط جنگ دفاعی و برای مقابله با هجوم دشمن متجاوز را مجاز [واجب] شمرده است، حتی به قتال کافران با همدیگر هم راضی نیست از این رو به مسلمانان اجازه نداده به کافرانی که با هم درگیر جنگ هستند، «سلاح و ادوات جنگی کُشنده» بفروشند بلکه فقط اجازه داده ادوات دفاعی که باعث پایین آمدن شمار کشته‌ها می‌شود، را بدانان بفروشند.

راوی گوید از امام صادق(ع) در باره فروش اسلحه به یکی از دو گروه کافری که با هم در جنگ هستند، پرسیدم؟ و حضرت فرمود: فقط ادواتی که باعث حفظ آنان شده و آمار کشته‌ها را پایین می‌آورد مثل پاپوش[پوتین] و زره [و کلاه خود و دیگر ابزاری که افراد را در میدان جنگ در پناه خود می‌گیرد و خطر مرگ آنان را کاهش می‌دهد]؛ را بدانان بفروش[ و از فروش سلاح‌های کشنده خودداری کن].(کافی 5/113)

این سطح از صلح طلبی و احتیاط نسبت به جان انسان‌ها فوق حقوق بشری است که جامعه متمدن امروز ادعای آن را دارد و حیف که متدینان به اسلام بخصوص «حکومت‌های مدعی اسلام» این تعالیم افتخارآمیز را تبلیغ قولی و عملی نکرده و به گوش جهانیان نرسانده بلکه متأسفانه به نوعی رفتار کرده‌اند که اسلام را «دین جنگ و مرگ» معرفی کرده‌اند.

در روزهای اخیر هم سخنی شنیده شد که حاکی از منافات عملکرد بعضی منسوبان دولت جمهوری اسلامی با تعالیم اسلام است! «وی پی ان» نرم افزاری کامپیوتری است که علاوه بر توانایی‌های مفیدی که دارد و می‌دهد، به استفاده‌کننده امکان گشت و گذار محرمانه در فضای آنلاین را هم داده و وی با آن به محتواهایی که در حالت عادی به آن دسترسی ندارد، دسترسی پیدا می‌کند. در کشورهایی مثل کشور ما که بسیاری از سایت‌ها فیلتر هستند، افراد به طور طبیعی به استفاده از فیلتر شکن و «وی پی ان» سوق داده می‌شوند و با فراوان شدن استفاده از وی‌پی‌ان و عادی شدن آن، بسیاری افراد[بخصوص نوجوانان و جوانان] که در شرایط عادی به بسیاری از سایت‌های مستهجن و ضد اخلاق سر نمی‌زدند؛ با رواج استفاده از وی‌پی‌ان به سر زدن به این سایت‌ها وسوسه شده و … .

اخیرا افشا شد که فرزند خانم خزعلی معاون رئیس جمهور، در کانادا ساکن است و بعد هم ادعا شد که ایشان در زمینه تولید و فروش وی‌پی‌ان فعال است. حالا با توجه به تصور بدی که مردم ایران از وی‌پی‌ان دارند، سکونت فرزند خانم خزعلی و فعالیت او در زمینه تولید و توزیع وی‌پی‌ان با انتقادات همراه شده و از همه بدتر، توجیه اخیر همسر وی از فعالیت فرزندشان می‌باشد. همسر خانم خزعلی در توجیه فعالیت فرزندش می‌گوید: «شرکت حمیدرضا از ابتدای تأسیس، بازار کشورهای خارجی را مورد هدف قرار داده و هیچ فعالیتی در بازار ایران نداشته است. هیچ‌گاه به کاربران ایرانی خدمات “وی‌پی‌ان”، چه رایگان چه پولی، ارائه نکرده است».

حال سؤال این است که اگر تولید و فروش این نرم‌افزار کار پسندیده‌ای است، چرا برای بازار ایران انجام نمی‌شود؟ و اگر ناپسند است، چرا بازار کشورهای خارجی هدف قرار گرفته است؟ مگر افراد ساکن در کشورهای خارجی انسان نیستند و کرامت انسانی ندارند؟ آیا ما به عنوان یک مسلمان فقط باید به حفظ سلامت جسمی – روحی هموطنان یا هم‌کیشانمان همت کنیم یا باید برای نوع انسان در همه جای جهان فارغ از ایده و مسلکش، حرمت قائل شویم؟ به نظر می‌رسد همان گونه که بنا بر حدیث بالا حفظ جان همه انسان‌ها فارغ از دین و مذهب و عقیده‌، برای ما اهمیت باید داشته باشد، حفظ سلامت روحی و جسمی همه انسانها هم فارغ از کشور، دین و عقیده، باید برایمان اهمیت داشته باشد. اگر در کشورهای دیگر از این نرم‌افزار استفاده صحیح می‌شود و مثلا سایت‌های ضد اخلاق فیلتر نیستند تا نیاز به استفاده از این نرم‌افزار باشد، با توضیح این مطلب اعلام کنیم برای ما سلامت انسان فارغ از وطن، دین و عقیده‌اش اهمیت دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا