خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به آنچه بر سر مهسا امینی آمد

«مهسا امینی» که بنا بر اعلام رسمی فراجا «در یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ دچار عارضه‌ی قلبی شد» پر تکرارترین نام در ساعات اخیر در شبکه‌های اجتماعی بود.

واکنش‌های توییتری به آنچه بر سر خانم امینی آمده را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

شهیندخت مولاوردی: می گویند اسم این‌ گشت، ارشاد نیست!
اسمش هر چه که هست؛ رسمش هم ارشاد نیست
آخر کسی که دو سه دهه توجیه نشده چگونه با یکی دو ساعت می خواهید توجیه و‌ هدایت کنید؟! این راهش نیست به مولا!
کاش همانند خانواده هایتان که هر کسی راه خود را می رود، چندصدایی را در جامعه متکثر ایرانی به رسمیت می شناختید
شاید در این صورت دست از این سیاستهای لجوجانه که سرِ ستیز با فرزندان این آب و خاک دارد، برمی داشتید؛ کاش لااقل در آموزش هایتان درس محبت می دادید!

دیاکو حسینی: با شنیدن داستان غم‌انگیز ‎مهسا امینی‌ یاد این جمله طلایی ویل دورانت افتادم که هیچ تمدنی با حمله خارجی از بین نمی‌رود مگر آنکه قبلا از درون نابود شده باشد. ما داریم از درون نابود می‌شویم.

حبیب رحیم‌پور ازغدی: گشت ارشاد، لجاجت سیستماتیک است.

بابک پاک‌نیا: اگر به جای این دختر،یکی از آمرین به معروف در درگیری با مردم به کما رفته بود، از رییس جمهور گرفته تا دون پایه ترین مقامات رسمی بیانیه پشت بیانیه می دادند و دستور فوری بررسی صادر میشد و چشم مردم رو در آورده بودند!
آقای رییسی دقیقا کجایی؟!
آقای وزیر کشور دقیقا کجایی؟!

محمدعلی ابطحی: ما نسل انقلابی هایی که با نهج البلاغه بزرگ‌شدیم و می خواندیم برای بیرون آوردن حلخال از پای یک زن یهودی باید مُرد، این شدیم.
این انقلابی های نو که به گشت ارشاد میگویند نترسید، پلیس آمریکا بیشتر از شما کشته، چه خواهند شد

محمود صادقی: رهبر معظم انقلاب که در مورد مرگ ‎جورج فلويد، پلیس آمریکا را آنگونه به حق تقبیح کردند در مورد برخورد پلیس ایران با ‎مهسا امینی چه می‌فرمایند؟

علی شکوری‌راد: بدون تردید هر کس خبر آنچه بر سر ‎مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله مسافر در تهران آمد را شنید و قلبش فشرده نشد و غم وجودش را فرانگرفت، در هر مقام‌ و‌ رده‌ای که باشد، مسلمان نیست.
زعما و علما!
اینجا محک می‌خورید که واقعا مسلمان هستید یا نه! سکوت جایز نیست. اعلام انزجار کنید از این ظلم‌ها.

غلامحسین کرباسچی: فاجعه ‎مهسا اميني دلخراش ترازآنست كه بتوان ازآن گذشت.روزي كه ايران  عضو رسمي شانگهاي ميشود ونگاه جهان پس ازمذاكرات وين به ايرانست وحضوربيش از سه ميليون ايراني درعراق خيره كننده است بادخترجواني از كردستان جنين رفتاري ميشود. ‎نفوذي‌ها فقط ساختارهاي دفاعي يا اتمي را نشانه رفته اند؟

عباس آخوندی: وقتی فرومایگان بر گرده ملت سوار می‌شوند و ریاکاران از نردبان تظاهر به دین بالا می‌روند و سنتی سلفی را مستقر می‌کنند،باید در انتظار پُرتکرار این حوادث باشیم.
به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده‌ی خود را
تا کشم از سینه‌ی پر درد خود بیرون
تیر های زهر را دلخون
وای برمن!

محمد فاضلی: من ۱۴ سال در کلاس‌های دانشگاه تدریس کردم و دانشجویان را برای سخت‌ترین مباحث و موضوعات رشته‌شان آموزش دادم و توجیه کردم، ولی هیچ کدام سکته نکردند. از سخت‌گیرترین همکارانم هم نشنیدم دانشجویی با آموزش سکته کرده باشد. شرم‌آور نباشید.

صادق الحسینی: برخی دانسته یا نادانسته تیشه بر‌داشته‌ و اساس رابطه دولت-ملت در ایران را نشانه رفته‌اند. آنهم در کشوری که بعلت شرایط خاص ژئوپلیتیکی، نقطه ثقل امنیت ملی‌اش همیشه ارتباط دولت-ملت است.
این کارها نه تنها خلاف ‎حکمرانی خوب است که در ایران خلاف ‎امنیت ملی است.

نیلوفر قدیری: اگر مرگ یک دختر جوان مسافر مهمان این شهر در بند گشت ارشاد، به هر دلیلی ازجمله وحشت دستگیری، این بساط … رو جمع نکنه، چه اتفاق دیگری میتونه ما رو از این بی‌تفاوتی بیدار کنه.

حامد عسکری: ‏به خاطر این نوع پوشش دستگیر می‌شود، سکته‌می‌کند و الان توی کاوری تیره در سردخانه‌ی بیمارستانی‌ست، دیگر این چشمها نمی‌بینند و این لبها نمی‌خندند،  ما دق نمی‌کنیم و این خود دق‌دهنده است.

حسین صارمی: بگردید هر آن‌کس که از عملکرد پلیس دفاع یا سعی در عادی جلوه دادن ماجرای ‎مهسا امینی را دارد پیدا کنید تا به سرنخ های ‎نفوذ دست پیدا کنید.
ایده‌آلِ این افراد نارضایتی و بحران‌سازی برای کشور، حفظ وضع موجود، عدم رشد و توسعه و افزایش فاصله میان مردم و نظام است.

شیخ ارسلان: ائمه علیهم‌السلام به اطرافیانشون تذکر می‌دادند که اگر گناهی از شما سر بزنه، بخاطر انتساب به ما، جرمش مضاعفه.
همین منطق برای حوزه هم ثابت است.
همین منطق برای جمهوری اسلامی هم ثابت است.
اگر کسی اشتباه کرد، باید پیگیری جدی شود و اگر ثابت شد، شدیداً برخورد شود.

مصطفی فقیهی: ‏متهمی که ادعایش مستند به اسناد مُتقَن است، بی‌معطلی منتشرش می‌کند تا از «مظان اتهام» به دَر شده و از کمند منتقدان بگریزد!
حال اما، ۲۴ ساعت است خبر ‎مهسا امینی دست‌به‌دست می‌شود و تازه، منابع‌غیررسمی می‌آیند و انتشار ویدیو را حواله به «آینده‌ی نزدیک» می‌دهند!

پرهام فرهنگ‌وصال: احتمالاً کسانی آمپر خواهند چسباند، اما می‌گویم: اگر ‎مهسا امینی از کسانی بوده که در انتخابات ۱۴۰۰ رأی نداده، خودش انتخاب کرده که چنین سرنوشتی داشته باشد. حضرات خیلی شفاف و رسا گفته بودند، می‌خواهند بیایند تا مردم ‎ایران را به‌زور به‌سوی بهشت (و طبیعتاً جهان آخرت) روانه کنند.

رضا امیدوار تجریشی: وزرا هم نیاز به تعطیلی دارد مانند کهریزک…

علی‌اصغر شفیعیان: هر نوع رفتار طالبانی به سرعت بی‌دین شدن جامعه کمک می‌کند. هر چه خشن‌تر و افراطی‌تر، سریع‌تر نتیجه می‌دهد.
حالا این دیگر به هدف شما بستگی دارد که می‌خواهید جامعه بی‌دین شود یا دیندار

فرهاد: پلیس ضابط قضایی و ضامن امنیت روحی، روانی، جسمانی و مالی شهروندان است با کدام مجوز اقدام به برگذاری کلاس آموزشی میکند؟
نحوه دعوت، رفتار مربی آموزش و
و محیط این به اصطلاح کلاس‌های آموزشی را شرح دهید تا معلوم شود چرا یک دختر جوان پس از شرکت در آن دچار  ترسی می‌شود که باعث مرگش شده؟

قاضی‌نوری: با ادبیات خود جمهوری اسلامی صحبت کنیم:
طراحان و گردانندگان گشت ارشاد، قصد ایجاد نارضایتی و شورش دارند و باید به جرم تبانی برای براندازی نظام و احتمالا عامل دشمنان بودن، محاکمه شوند.

علی نورانی: ‏احتمالا مرگ مهسا امینی امروز غوغایی در سطوح بالای مدیریتی کشور ایجاد کرده. و آن غوغا حول چند پرسش کلیدی می‌چرخد: چه کسی خبر را درز داد؟ مردم از کجا اینقدر زود باخبر شدند؟ پس کی این اینترنت لعنتی را می‌بندید؟

م.حسین خوشوقت: ‏به نظر می رسد یک جریان خیانتِ هوشمند به کمک عمله مخلص اما نادان و ابله،با وارونه کردن اولویت ها،تا حد قابل توجهی موفق شده است دین رحمانی،انقلاب ضداستعماری اسلامی و روحانیت شیعه را نزد مردم به عنوان تنها عوامل بدبختی و سیه روزی ایران زمین جا بیندازد

عسل داداشلو: اینجور که ارزشیا دارن توییت می‌زنن یعنی صدا و سیما داره آماده میشه از خانواده مرحوم اعتراف اجباری بگیره.
سناریوهاتون هم لو رفته‌ست آخه

امیر دبیری‌مهر: نمیشه مومن و مسلمان و امام حسینی و کربلایی و با غیرت و شیعه امیرالمومنین و انقلابی و ولایتی بود و با دیدن ظلم به یک دختر ایرانی بخاطر چند تار مو خشمگین نشد…و بر سر جاهلین بی تدبیر فریاد نکشید

هیرش سعیدیان: اگر فیلم دوربین مدار بسته داستان شما را تایید می کرد، در انتشارش لحظه ای درنگ نمی کردید.
ولی خوب، نوشتن سناریو، انتخاب بازیگر و تقطیع فیلم مشابه آنچه برای مادر ‎ستار بهشتی ساختند، زمان می برد. لابد بیشتر بچه های فنی هم رفته اند اربعین، در دسترس نیستند.

علی شریعتی: وای برما
وای برحال پدر ‎مهسا امینی
به عنوان پدر یک دختر حتی نمیتوانم تصور کنم  چه درد و غم و‌خشمی این پدر دارد !
وای بر ایران

فاطمه صالحی: مرگ به دلیل لباسی که پوشیدی
مرگ به دلیل علاقه به دیدن فوتبال در استادیوم
مرگ به دلیل تمایل همسایه برای تجاوز
مرگ به دلیل توهمات پدر در حفظ شرافت
مرگ به دلیل جنسیت

آرش رمضانی: امشب توییت خیلی از بچه‌مذهبی‌ها رو در عزاداری برای این دختر ایران دیدم امیدوار شدم – البته یه اقلیت مفت‌خور ارزشی‌م نمک به‌زخم مردم پاشیدن- باید این همراهی رو قدر بدونیم. هر تغییر تنها از مسیر همین همراهی‌ها می‌گذره.

علیرضا لاری: چرا یک کاری میکنید که هم نفرت عمومی  درست کنید هم اسباب بهره برداری دشمنان مردم و کشور بشه؟ از این اکانت … [اسرائیل به فارسی] بگیر تا مصی و البانی نشین و…

نیلوفر گچی‌لو: کانون پرورش فکری کودکان رو منحل میکنیم چون زیانده هست
گشت ارشاد رو نگه میداریم و گسترش میدیم چون یه سودی داره حداقل دخترای مردم رو میزنه و میکشه

د. پرژک: شفاف مینویسم! پدر هستم! با بقاء شما در ‎فراجا نگران امنیت جانی، روحی و روانی! فرزندانم هستم!
آقای ‎حسین اشتری
آقای ‎حسین رحیمی
لطفاً استعفاء بدهید! اگر نمیدهید! شفاف بفرمایید تا فرزندانم را بفرستم بروند.

داور میر: ‏‎احمدی نژاد به عنوان بنیانگذار گشت ارشاد نمیخواد در خصوص وضعیت ‎مهسا امینی و همچنین دومین سالگرد مرگ جرج فلوید بیانیه ای صادر کنند؟؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. برادر داغدیده
    من عقیده دارم خانواده مرحوم مهسا امینی را به تلویزیون دعوت کنید. فیلم دخترشان را از دستگیری تا سکته کردنش را پخش کنید و به آنها بگویید. حال اگر اینها گشت ارشاد نبودند در عوض مامور راهنمایی و رانندگی بودند که دخترتان را به جرم خلاف شدید از مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف میکردند او سکته میکرد و شما هم به دروغ اعلام میکردید پلیس راهنمایی و رانندگی دخترم را ضرب و شتم و به قتل رساند و در نتیجه این ادعای دروغ مردم با تظاهرات در کار پلیس راهبر اخلال میکردند و همین تعداد بخاطر این اخلال در تصادفات ناشی از این اخلال کشته میشدند آیا شما مقصر نبودید؟ آیا شما نمی بایستید بابت خون این کشته ها پاسخگو باشید؟ درمورد گشت ارشاد شما از اول به مردم ایران دروغ گفتید ادعا کردید دخترتان سالم بود اما بعد از این همه کشته معلوم شد نامبرده پرونده عمل جراحی سر و سابقه غش داشت و تحت درمان بود اما شما کتمان کردی. اگر باور کنیم تمام این ماجرا از اول یک تله برای نظام نبود کسی که میدانست هیجان برای این هموطن سم کشنده است او را که حجابش الحق درست بود بطور لحظه ای وادار به بی حجاب شدن نکرد تا دستگیر شود پس برای چه این دروغ را گفتی؟ خواسته ات برای این دروغ چه بود؟ خواستی به چه نتیجه ای برسی؟ من برادرم را اوباش بخاطر این اشتباه شما کشتند اگر دولت ایران مظلوم و سهل گیر است و از شما نمیخواهد جوابگو باشید پس شما کلاه ات را قاضی کن و به من بگو تقاص خون برادرم را از کی بگیرم. مقصر خون برادرم کیست؟ شما که جلوی دوربین دیدید دخترتان را بخاطر نقض قانون پوشش مرسوم در مملکت که مشابهه این قانون در همه دنیا حتی امریکا هم وجود دارد خیلی محترمانه به یک مکان بسیار شیک که چند بانوی گرامی مثل ایشان هم حضور داشتند هدایت کردند تا پس از آشنا کردن آنها با قانون و پوشاندن لباس مناسب آنها را به منازلشان هدایت کنند (البته در مورد ایشان ظاهرا بی حجابی او لحظه ای بود و بدخواهان از جوانی و خامی او سوء استفاده کرده بودند و گشت ارشاد را هم گمراه کردند).در این میان ایشان بخاطر هیجان که برای او مثل سم بود خودش سکته کرد و فوت شد. اما برادرم را اوباش به خاطر تحریک شما جلوی دوربین کشتند. من از این دولت بابت مجازات قاتلین برادرم و عامران و حامی مالی و فکری آنها که تعداد اندکی از ورزشکاران چند شغله پولدار و چند سلبریتی میلیاردر و کلاهبردار همان کسانی که وقتی سردار دلها را امریکا ترور کرد لال شدند حالا آنها با فوت غیر عمد یک نفر جلوی دوربین که ناشی از سابقه بیماری اش بود دست به قلم و دست به جیب شدند تا مملکت را به آتش بکشند و آشکارا از آشوبگران حمایت و در عوض همه را بر علیه پلیس و حافظان نظم تحریک میکنند نا امید هستم. من از مجازات این افراد نا امید هستم چون این حکومت با این جماعت بیش از حد ملایمت میکند و دنبال مصلحت اندیشی است. مثل کشور های غربی برای این افراد مجازات سخت در نظر نمیگیرد. اگر چه باور دارم شما آدم وطن دوستی هستی و بد خواهان از حالت غیر عادی شما بخاطر غم از دست دادن این دختر گرامی سوء استفاده کردند و شما را گمراه کردند تا ناخواسته حرف های ضد و نقیض بزنی و باعث مرگ برادرم شوی. با این حال من منتظر پاسخ رسمی و مطبوعاتی شما هستم تا تصمیم بگیرم تقاص خون به ناحق ریخته برادر مظلومم را از کدام فرد و یا افراد بگیرم؟
    بیانیه ای امروز اعلام فرمودید نه اشاره ای به اختشاشات ناشی از دروغگویی خودت کردی و نه صف خودت را از آنها جدا کردی. و نه تکلیف مرا معلوم کردی.تنها نتیجه این بیانییه بنزین ریختن رو اختشاشات و این خواسته نظارتی شما بی اعتبار کردن پزشک قانونی است.اگر هر کس این همه ناظر به پزشک قانونی بفرستد نتیجه کار چه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا