خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک نماینده مجلس: ۱۸۰۰۰ معلم بدون حقوق و بیمه مشغول تدریس هستند

تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۱۸ هزار معلم خرید خدمات آموزشی بدون قرارداد، حقوق و بیمه در کلاس‌های درس مشغول تدریس هستند.

در سال‌های اخیر که کمبود معلم به یکی از بحرانی‌ترین مسائل آموزش و پرورش تبدیل شده است، معلمان غیررسمی به‌ویژه نیروهای خرید خدمات در خالی نماندن کلاس‌های درس از حضور معلم، نقش تأثیرگذاری داشتند با این وجود آنها در دریافت به موقع حقوق و بیمه مناسب با مشکلاتی همراه بودند تا جایی که در برخی مواقع برای بهره‌مندی از ابتدایی ترین حقوق خود باید دست به تجمع می‌زدند!

بیشترین معلمان جذب شده در 5 سال اخیر به روش “خرید خدمات” بوده است و بیشترین جذب معلم خرید خدمات در سال تحصیلی 1399-1400 اتفاق افتاده است.

اخیراً تعدادی از معلمان خرید خدمات کشور در تماس با خبرگزاری تسنیم باز هم از مشکل همیشگی این گروه از معلمان یعنی عدم پرداخت حقوق و بیمه خبر دادند و گفتند: در سال تحصیلی جدید نیز از پرداخت به‌موقع حقوق و بیمه خبری نیست و از مهر تا به امروز نه حقوق دریافت کرده‌ایم و نه بیمه محقق شده است!

در همین ارتباط، محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مهرماه امسال 23 هزار کلاس درس دوره ابتدایی معلم نداشتند بنابراین آموزش و پرورش مجبور شد تعدادی از معلمان خرید خدمات را که برخی 10 سال سابقه تدریس داشتند و از سیستم حذف کرده بود، مجدد به تدریس دعوت کند.

18 هزار معلم خرید خدمات بدون حقوق و بیمه

وی افزود: حدود 18 هزار معلم خرید خدمات به کلاس‌های درس بدون معلم رفتند اما این افراد هنوز قرارداد، حقوق و بیمه ندارند. حداقل انتظار این است که آموزش و پرورش وضعیت آنها را تعیین تکلیف کند. معلمان خرید خدمات در حالی حقوق ندارند که برخی برای تدریس باید به مناطق روستایی و دوردست رفته و هزینه رفت و آمد بالایی پرداخت کنند.

شرکت‌ها را حذف کنید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اداری و استخدامی باید مجوزی بدهد تا معلمان خرید خدمات آموزشی به جای اینکه با شرکت‌های واسط قرارداد منعقد کنند، به طور مستقیم با آموزش و پرورش وارد قرارداد شوند در این صورت هزینه‌ها برای آموزش و پرورش کمتر می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه: آموزش و پرورش می‌تواند حقوق معلمان خرید خدمات را ماهانه پرداخت کند

وی با اشاره به اینکه مجلس در جلسه با وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که قرارداد معلمان خرید خدمات آموزشی منعقد شود و حقوق آنها به صورت منظم همراه با سایر معلمان پرداخت شود، عنوان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه تأکید کرد که حق‌التدریس معلمان شاغل و خرید خدمات آموزشی همانند سایر حقوق‌ها پایان هر ماه پرداخت خواهد شد. آقای منظور؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در مبالغی که ماهانه به آن پرداخت می‌کنیم، حقوق معلمان خرید خدمات را هم پرداخت کند.

وحیدی ادامه داد: اگر از وزیر آموزش و پرورش سؤالاتی در مجلس مطرح می‌شود بخشی از آن به دلیل مسائل و مشکلات معلمان غیررسمی است.

ورود معلمان بدون توانایی معلمی به کلاس‌های درس

وی بیان کرد: معلمانی که به تازگی از طریق آزمون استخدامی جذب شدند بدون گذراندن دوره آموزش معلمی در دانشگاه فرهنگیان، وارد کلاس‌های درس شدند  و همزمان با تدریس درحال گذراندن دوره آموزشی خود هستند، در حالی که این افراد باید 6 ماه یا یک‌سال دوره آموزش معلمی را قبل از ورود به مدارس طی کنند.

مجوز بدهند، معلمان خرید خدمات را قرارداد کار معین می‌کنیم

همچنین مسعود بهرامی؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره انعقاد قرارداد با معلمان خرید خدمات گفت: تمایل داریم قرارداد معلمانی که از سال‌های گذشته با ما همکاری داشتند به صورت مستقیم با آموزش و پرورش منعقد شود و حقوق آنها نیز همانند سایر معلمان در پایان هر ماه پرداخت شود.

وی افزود: امیدواریم سازمان اداری و استخدامی همانند سال گذشته به ما مجوز بدهد تا بتوانیم معلمان خرید خدمات را به قرارداد کارمعین تبدیل کنیم و حقوق آنها هر ماه با سایر معلمان پرداخت شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا