خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازی احمد توکلی در زمین مافیای کنکور

«جناب آقای دکتر توکلی نسبت به مشاوران خود که در تجارت کنکور صاحب سهم و منفعت هستند و اینگونه نامه‌های سرگشاده را تنظیم می‌کنند تجدید نظر نمایند». منظور روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی از این جمله چیست؟

یکی از مخاطبان انصاف نیوز پیش از پاسخ روابط عمومی این شورا به احمد توکلی، رئیس یک موسسه‌ی خصوصی به نام «دیده‌بان شفافیت و عدالت»، در تماسی به میدان‌داری توکلی و این موسسه در انتقاد به مصوبه‌ی شورا، اظهار تعجب کرده بود. او معتقد است که پای ذی‌نفعانی در این انتقادات در میان است و «عدالت‌خواهی و حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم» بهانه است.

محمدرضا طاهری نساج در تماس با انصاف نیوز درباره علت مخالفت برخی با مصوبه جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سال‌های گذشته مصوبات دولت و مجلس هر دو طیف راست و چپ دانشگاه را خراب کرده و به دانشگاه نگاه ابزاری داشته‌اند.

او به مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اشاره و تاکید کرد: از زمان آقای خمینی به مصوبات این شورا ایراداتی وارد است. مثلا مصوبات آن در موضوعات فرهنگی مثل حجاب جالب نیست! و بیشتر دردسر درست کرده است. اما مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در آموزش عالی با منطقه بندی (یک، دو و سه) از لحاظ کمی، عدالت ایجاد کرده است.

طاهری نساج در تشریح تاریخچه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: بعد از انقلاب تنها کنکور سال 58 به سبک قبل از انقلاب برگزار و پس از آن دانشگاه تعطیل شد. سه ماه قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها در سال 61 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با فرمان امام (ره) تشکیل شد و بعضی از درس‌های ضد دینی در علوم انسانی را تعدیل کرد. قبل از انقلاب رتبه کنکور کشوری بود و دانش‌آموز منطقه محروم و تهران در یک سطح رقابت می‌کردند و به دلیل نبود امکانات در مناطق محروم امکاناتی، دانش‌آموزان کلانشهرها در کنکور قبول می‌شدند. درست است که رتبه کشوری هنوز هم وجود دارد اما در قبولی کنکور بی‌تاثیر است. سال 61 اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طیف‌های مختلف سیاسی (مانند دکتر سروش) آن زمان بودند. این شورا کشور را منطقه‌بندی کرده و اختیار آن را دست وزارت علوم قرار دادند. ولی منطقه یک را مشخص و اعلام کرد؛ «شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز منطقه یک محسوب می‌شوند.» دانش‌آموزان هر منطقه با هم‌ردیف‌های خود رقابت کنند و به نسبت جمعیت، داوطلبان هر منطقه باید در هر کد رشته قبولی داشته باشند.

او افزود: از دو سال پیش که دوباره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کنکور تغییرات را شروع کرد، بعضی موسسات و اساتید کنکور مانند هامون سبطی طوری گفتند: «مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بعد از انقلاب عامل قبول نشدن دانش‌آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های خوب است.» اگر مصوبه منطقه‌بندی سال 61  شورای‌عالی انقلاب فرهنگی لغو شود افرادی در بهترین دانشگاه‌ها قبول می‌شوند که جزو 100 نفر اول کنکور ایران هستند. طبق این مصوبه، دروس عمومی حذف نشده است. در گذشته دروس عمومی تاثیر 100درصدی در رتبه کنکور داشت اما طبق مصوبه جدید داوطلبان باید علاوه بر سوالات تستی به سوالات تشریحی هم پاسخ بدهند. با تشریحی شدن سوالات تنها از موضوعات در کتاب سوال می‌آید. مثلا در علوم انسانی برای مشخص شدن آرایه‌های ادبی از شعرهای خارج از کتاب استفاده نمی‌شود.

طاهری نساج در ادامه تاکید کرد: دانش‌آموزان مناطق محروم چه امکاناتی در دسترس دارند؟ فقط کتاب درسی. با تشریحی شدن سوالات کنکور سوال خارج از کتاب مطرح نمی‌شود. در کنکور با سوالات تستی، اختلاف نمره دانش‌آموزان مناطق محروم و دانش‌آموزانی که کلاس کنکور رفته بودند اختلاف پیدا می‌کرد، اما با تشریحی شدن این اختلاف صفر می‌شود. در این میان فقط مشکل امنیت برگه وجود دارد که با اسکن کردن برگه‌ها این مشکل حل می‌شود.

او با بیان این که هنوز هم سوالات تستی در کنکور وجود دارد تاکید کرد: اختلاف نمره دانش‌آموزان در بخش تستی باقی می‌ماند. اگر فرض کنیم که دانش‌آموزان مناطق محروم تست‌ها را اصلا نزند و دانش‌آموزان برخوردار صد در صد این تست‌ها را درست بزنند، اختلاف تراز آنها 30 درصد می‌شود و دانش‌آموز برخوردار مثلا حقوق شهید بهشتی قبول می‌شود و دانش‌آموز منطقه محروم حقوق دانشگاه اصفهان. اختلاف قبولی کنکور در فقیر و غنی 30درصد خواهد شد.

او با اشاره به اعتراض رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت به مصوبه تشریحی شدن سوالات کنکور، گفت: وقتی صحنه اعتراض آقای توکلی را در سازمان سنجش دیدم، تعجب کردم. چون فکر نمی‌کردم چنین نمایشی را بازی کنند. شما اگر به قیافه دانش‌آموزان آن اعتراض توجه می‌کردید متوجه می‌شدید که همه تهرانی بودند. به همین دلیل یکبار حضوری به دیده‌بان شفافیت و عدالت رفتم و با آقای امرایی، معاون آقای توکلی صحبت کرده و گفتم: «شما اعتراض دارید که این مصوبه به نفع دانش‌آموزان مناطق محروم نیست اما استدلال‌های نشان می‌دهد که مصوبه جدید کاملا به نفع مناطق محروم است.» قبول کرد گفت: «ما این موضوع را می‌دانیم اما اعتراض ما این است که چرا عمومی‌ها از تستی به تشریحی تبدیل شده است؟» در واقع نگران مارکتینگ بودند و ادعای‌شان این بود که معدل کشوری است. در حالی که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده: «در هر امتحانی قبولی در هر کد رشته براساس سهمیه منطقه و تراز کل باشد و رتبه هم براساس رقابت منطقه‌ای است.» قرار شد که مدارک خود را کامل کنیم و دوباره با هم جلسه بگذاریم من مستنداتم را تکمیل کردم اما هنوز خبری از آنها نیست.

او افزود: آنها دانش‌آموزان مناطق محروم را می‌ترسانند و می‌گویند که آنها از دانش‌آموزانی که در تهران کلاس‌های مختلف می‌روند عقب‌تر هستند. دروغ اصلی که می‌گویند این است که «دانش‌آموز برخوردار و مدارس غیرانتفاعی منطقه شمیرانات با دانش‌آموزان مناطق محروم رقابت می‌کنند» در حالی که رقابت منطقه‌ای است. ضمنا توهینی به عربی، ادبیات و دینی نشده است. فقط قرار است سهم تست در کنکور از 100 درصد به 40 درصد برسد. مصوبه‌ای در هفته آخر ریاست جمهوری روحانی و اصلاحیه آن توسط آقای رئیسی ابلاغ شد، رقابت منطقه‌ای را باطل نکرده است. بنابراین رقابت و تراز هنوز هم براساس رتبه منطقه‌ای است.

طاهری نساج تاکید کرد: دروغ دوم این است که می‌گویند با تشریحی شدن بازار کنکور داغ‌تر می‌شود و داوطلبان کنکور علاوه بر کتاب‌های تستی باید کتاب‌های کمک آموزشی تشریحی را هم تهیه کنند. اما مسئله مهم این است که در روش سوالات تشریحی، اختلاف نمره دانش‌آموزان برخوردار با دانش‌آموزان مناطق محروم بسیار کم می‌شود. نکته دوم این است که سوالات تشریحی عینا از کتاب می‌آید و نیازی به کمک آموزشی نیست.

او افزود: در کلاس‌های تست روش‌های دانشگاهی را به داوطلبان کنکور آموزش می‌دهند و باعث می‌شود یک سوال ریاضی را به جای دو دقیقه در یک دقیقه پاسخ دهند. اما سوالات تشریحی را نمی‌توان با راه‌حل خارج از کتاب حل کرد و این باعث می‌شود داوطلبانی که کلاس کنکور می‌روند در کنکور تشریحی ضرر کنند چون آنها یاد گرفته‌اند سوالات را با راه‌حلی غیر از کتاب حل کنند.

طاهری نساج درباره امنیت کنکور گفت: از زمان قاجار به دلیل مسائل اقتصادی افرادی که از همه جا رانده شدند به معلمی روی آوردند. در این صد ساله نیروی انسانی آموزش و پرورش ضعیف است و قبول دارم دادن این نقش مهم به این وزارتخانه، به زیرساخت نیاز دارد. اما من می‌گویم این زیرساخت پیچیده‌تر از رای‌گیری نیست. سنگین‌ترین انتخابات ما سال 88 بود و غیر از آن انتخاباتی نبوده که به رای اعتراض شود. راه‌حل وجود امنیت در کنکور استفاده از اسکنر است. مگر نمی‌گویند: «ما امواج‌یاب استفاده کرده‌ایم؟» پس امکان تهیه یک اسکنر هم وجود دارد. ضمن آن که در کنکور تستی به راحتی می‌توان تقلب کرد اما اگر سوالات تشریحی باشد دانش‌آموزان باید کاملا سوال را توضیح دهند.

او تاکید کرد: زمانی که آقای روحانی این مصوبه را ابلاغ کرد گفتند به دلیل اختلاف جناحی دعواهایی وجود دارد اما با یکدست شدن طیف سیاسی باز هم دعواها پا برجاست و می‌گویند شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نباید این مصوبه را تصویب می‌کرد چون این مصوبه حق مجلس بوده است. مجلس و دولت نمی‌توانند گره کنکور را به نفع بچه‌های مناطق محروم باز کنند. چون نمایندگان مجلس برای منطقه خود تلاش می‌کنند و احتمال دارد که مثلا منطقه دو را به منطقه سه تبدیل کنند تا رقابت در حوزه انتخاباتی او آسان‌تر شود. امکان ندارد که از دل مجلس و دولت عدالت بیرون بیاید.

وقتی آدم‌های باهوش مانند هامون سبطی موضوع «تصمیم‌گیری توسط مجلس» را مطرح می‌کند نه طرفدار مجلس هستند نه شورای عالی انقلاب فرهنگی. اما می‌دانند که اگر این موضوع به دست مجلس بیفتد نمایندگان هیچ وقت به اجماع نمی‌رسند و به مشکلات اضافه می‌شود. نمونه آن مصوبه چند سال پیش مجلس درباره ایثارگران است. داوطلب کنکوری که پدرش یک روز در جبهه بوده راحت‌تر از داوطلب منطقه سه قبول می‌شود. همین موضوع صدای رئیس اصولگرای دانشگاه شریف هم درآوده است. با این مصوبه مجلس سهمیه‌دار ایثارگری با ریاضی 10درصدی در دانشگاه شریف قبول می‌شود. مجلس دیگر نمی‌تواند این مصوبه را لغو کند چون انتظاراتی در جامعه به وجود آورده است. مورد دیگر مصوبه‌ معدل تاثیرمثبت در مجلس است که ادعا می‌شود هیچ تاثیری در قبولی ندارد. در حالی که این مصوبه کم شدن اختلاف معدل دانش‌آموزان در مناطق محروم با دانش‌آموزان برخوردار را نمی‌دهد.

طاهری نساج افزود: هامون سبطی اعلام می‌کند که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند در این مورد مصوبه‌ای داشته باشد اما از اول انقلاب تاکنون این مصوبات از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است.

تبلیغات کنکوری هامون سبطی

او تاکید کرد: آقای توکلی، رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت یک مدرسه غیرانتفاعی دارد و ذینفع است. مصاحبه‌های هامون سبطی هم با عنوان دبیر آموزشی دیده‌بان منتشر می‌شود در حالی که او معلم کنکور است، موسسه کنکور دارد و ذینفع است. آنها با عنوان دیده‌بان شفاقیت پیش می‌روند. از دو سال پیش که آقای روحانی قرار بود این مصوبه را ابلاغ کند آقای سبطی لیست تلفن همراه تمام نمایندگان مجلس را در تلگرام گذاشت و داوطلبان گفته که از الان رایزنی کنید تا در صورت ابلاغ این مصوبه، نمایندگان مجلس از آقای روحانی سوال و حتی او را استیضاح کنند. الان هم شماره موبایل بعضی از ائمه جمعه را منتشر کرده و به داوطلبان می‌گوید: «با پدر و مادرشان رایزنی کنید که نگویند معلم‌های کنکور شما را فرستاده‌اند!»

طاهری نساجی با اشاره به دوبار برگزار شدن کنکور در یکسال گفت: اگر در سال دوبار کنکور برگزار شود کسی که شب کنکور با مشکلی روبرو بوده، کمتر ضربه می‌خورد. ضمن آن که دو سال نمره تست ذخیره می‌شود یعنی با تغییر کتاب‌ها داوطلب نیاز به خرید کتاب جدید ندارد. ضمنا داوطلبان پسر می‌تواند دوران سربازی خود را طی کند بعد کنکور دهد. هامون سبطی موضوع تداخل را در این کنکور مطرح می‌کند و می‌گوید: «با برگزاری دو کنکور در یکسال، برای یک سهمیه دو داوطلب قبول می‌شوند. حق تقدم با چه کسی است؟» راه‌حل این موضوع ساده است و اولویت در انتخاب با کسی است که کنکور سخت‌تری داشته و میانگین تراز بالاتری دارد. ایراد دیگری که هامون سبطی می‌گیرد این است که وقتی داوطلب رتبه خود را نگه می‌دارد، حق افرادی که در کنکور قبول شده‌اند را می‌خورد. اما پاسخ این مشکل هم مهمان شدن داوطلب است.

او با بیان این که علاوه بر دعوای مجلس و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، آنها سعی کردند روی نقطه ضعف‌های اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دست بگذارند، افزود: اعضای حقیقی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مانند آقای عارف یا کبکانیان سهمیه‌ای نیستند و قبل از انقلاب خارج از ایران تحصیل کرده‌اند. شاید به همین دلیل است که امسال اولین سالی است که بچه‌‌های اساتید نمی‌توانند از سهمیه استفاده کنند.


در آستانه‌ی مرحله‌ی نخست کنکور 1401، ایرنا در گزارشی درمورد روندی که این مصوبه طی کرده است نوشته کنکور یا آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها که فردا و جمعه پیش‌رو (۲۹ و ۳۰ دی) شصتمین دوره آن با رقابت ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب و طی ۲ روز برگزار می‌شود، از سال‌ها قبل با اعتراض و انتقاد گروه‌های مختلف از دانش‌آموزان و اولیا تا کارشناسان آموزشی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه بود. همین انتقادها باعث شد نهادهای تصمیم‌گیر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کنند.مجلس شورای اسلامی از اواسط دهه ۸۰ موضوع کنکور و حذف آن را در کمیسیون های تخصصی بررسی کرد و در نهایت آبان ۱۳۸۶ قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب و تکالیفی برای سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش تعیین کرد که تا پایان سال اول برنامه پنج ساله توسعه پنجم کشور (حدود سال ۹۱) کنکور را حذف کنند؛ اما این قانون، سال ۹۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح و با نام قانون سنجش و پذیرش دانشجو، چند تکلیف برعهده سازمان سنجش آموزش کشور و آموزش و پرورش گذاشته شد.

با وجود این و به دلیل اجرا نشدن قانون مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۹۸ به شکلی جدی‌تر آسیب‌شناسی موضوع کنکور را در دستور کار قرار داد و این روند به تصویب مصوبه‌ این شورا در جلسه ۸۴۳ منجر شد که شاید مهم‌ترین بند آن تاثیر قطعی و ۴۰ درصدی معدل سه پایه متوسطه دوم در آزمون سراسری باشد. این مصوبه بار دیگر در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و اصلاح شد و در نهایت در جلسه ۸۶۳ این شورا (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) به تصویب رسید و رئیس دولت در ۲۵ تیر ۱۴۰۱، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) » را ابلاغ کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای طاهری نساج سوال من اینجاست مگر مملکت ما مجلس ندارد مگر ما نماینده نداریم مگر قرار نیست هر طرحی که قرار اجرا بشه در مجلس تصویب بشه و بعد اجرایی؟ چرا آقایان شورا می خواستن سهمیه اعضای هیئت علمی رو لغو کنند آوردن مجلس تصویب کنه خب اون رو هم سرخود لغو می کردن مثل تصویب این مصوبه شون. شورا باید برای اجرایی کردن این مصوبه با مجلس و نظر خواهی از داوطلبان کنکور و روشن کردن روش اجرایی آن توضیح قانع کننده ای می داد. چرا یک بار هم در تلویزیون برای مناظره با یک نماینده مجلس حاضر نشد!! اگر این مصوبه خوب هست پس باید تمام قد می آمدن و دفاع می کردن پس یه جای کار می لنگد. من خودم از مناطق محروم هستم نه کلاس کنکور می روم و نه هزینه ترمیم را دارم آقای توکلی اصلا مافیا نیستن و از حقوق ما دفاع کردن و حرف ما رو منعکس. همه داوطلبان که کلاس کنکور نمیرن همشون که کتاب های کنکور رو تو نمی‌خورند پس شما از این لحاظ میگید که ایشون در زمین مافیای کنکور هستن خیر اینطور نیست. من و خیلی های دیگه کتابهای کنکور رو با قرض کردن گرفتیم و هیچ هزینه ای بابت کلاس کنکور نداریم که بدهیم. در ضمن اگر این مصوبه خوب هست پس چرا ترمیم معدل یک بار برای همیشه هست ؟؟؟ واقعا چقدر عدالت!!!! اگر کسی بنابر دلیلی نتونه در ترمیم نمره خوبی رو کسب کنه برای همیشه باید با آرزوهایش خداحافظی کند این عدالت!!!!! در ضمن برای مناطق محروم چه چیزی در نظر گرفتن که میگن به نفع طبقه محروم هست!!! تاثیر قطعی یعنی مساوی از بین رفتن تلاش هر کسی برای کنکور به غیر از معدل ۲۰. در ضمن چه تضمینی در تصحیح اوراق وجود داره که هیچ حقی تضعیف نشه؟؟؟؟ خطای انسانی وجود دارد ولی تصحیح با کامپیوتر خیر. در ضمن اگر کنکور قبلی بد بود کنکور فعلی بدتر هست یک انسان عاقل بین گزینه بد و بدتر، بدتر رو انتخاب نمی کنه

    4
    5
    1. باسلام.اولا باید فرصت ترمیم نامحدود شود،ضمنا حسن مصوبه این هست که ۶۰ درصد نمره تشریحی می شود،و در تشریحی اختلاف نمره ای بین داوطلب فقیر وغنی نیست،چون عین متن کتاب درسی است.

      7
      6
  2. آقای طاهری نساجی خود آموزش و پرورش مافیاست که هر سال به تغییر دادن کتب درسی راه را برای ناشران باز می کنند چرا هر سال با اضافه کردن یه مطلب اضافه ای که اصلا به درد نمی خوره کتاب رو تغییر میدم که از آن طرف هم ناشران با اضافه آن مطلب بگن کتاب کنکور چاپ پارسال به درد امسال نمی خوره. مصوبه شورا چه دردی رو دوا کرده؟؟؟؟؟ هزینه ها رو که چند برابر کرده، کتاب تشریحی برای امتحان نهایی، کتاب تستی برای دروس تخصصی، هزینه برای ترمیم معدل. کلاس های کنکور هم که همچنان پابرجا هستن، از طرفی کلاس برای امتحان نهایی هم برگزار می کنند چیه این مصوبه درد مردم رو حل کرده؟؟؟؟؟ این مصوبه به اسم مناطق محروم و به کام قشر مرفه. پس بیخودی سنگ این مصوبه رو به سینه نزنید. در کنکور قبلی اگر کسی نتیجه دلخواه رو نمی گرفت راه جبران برای سال بعد وجود داشت. ولی با این مصوبه یک بار برای همیشه. حالا اگه کسی در آن سال موفق به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکنه بهتره که آرزوهایش رو با خودش خاک کنه. پس چه جوری دم از عدالت می زنید؟؟؟؟؟!!!!!! الان استرس کنکور از سال دهم شروع میشه تا دوازدهم. الان هر کسی که امتحان نهایی داره برای هر امتحانی باید بگه فردا کنکور دارم نه امتحان. به نظر من موافق های این مصوبه خودشون مافیا هستن. اگر کسی که یه مقدار خداشناس باشد از این مصوبه دفاع نمی کند. اگر کنکور قبلی ایراد دارد پس ایرادات آن را برطرف کنید نه یک سری ایرادهای دیگر به آن اضافه کنید. اگر زمان کنکور قبلی ۴ ساعت بوده و داوطلبان بخاطر کمبود وقت ناراحت بودند خب زمان کنکور را بیشتر کنید. اگر کسی در دروس عمومی نمره خوبی رو کسب نمی کرد راه جبران آن در کنکور بود ولی الان چی؟؟؟ کتب تستی دروس عمومی الان تبدیل به کتب تشریحی دروس عمومی شده و شرایط اقتصادی تغییر که نکرده بدتر هم شده. الان بچه ها والدینشان را تحت فشار میزارن که حتما کلاس کنکور برن چون ترمیم یک بار برای همیشه هست این عدالته!!!!!

    5
    7
    1. باسلام.اولا باید فرصت ترمیم نامحدود شود،ضمنا حسن مصوبه این هست که ۶۰ درصد نمره تشریحی می شود،و در تشریحی اختلاف نمره ای بین داوطلب فقیر وغنی نیست،چون عین متن کتاب درسی است.

      12
      1
      1. نخیر خبری از اینکه امتحانات نهایی در سطح کتاب باشه نیست لطفاً برید سخنان سوزنچی رو در گفت و گوی ویژه ی خبری تیر ماه ۱۴۰۰ رو گوش کنید بعد نظرتون رو بدید و از این مصوبه دفاع کنید. مقایسه بین فقیر و غنی به کنار، مدارس عادی با تیزهوشان و غیرانتفاعی رو مقایسه کنید خیلی واقعا این مصوبه عدالته؟؟؟!!!!

        5
        6
  3. مصوبه ی ناعادلانتو اجرا کردید حالا دست از سر ما وردارید دیگه…حداقل مرد باشید بگید چون گردنمون کلفته میخوایم به نفع پولدارا و مافیا کار کنیم، چرا دیگه کلاغ رو رنگ می زنید جای قناری بفروشید و قضیه رو وارونه جلوه می دین…
    آخه به خدا خنده داره توکلی جز مافیاست ولی رؤسای بزرگ ترین انتشارات کنکوری که به گفته ی خود شورا تو جلسات تصمیم گیری شرکت کردندو ازشون مشورت گرفته شد مافیا نیستند.. بابا انصافتو شکر…

    8
    7
  4. مسخره نیست؟!
    نویسنده متن با عدالت به جنگ عدالت رفته
    فساد گاهی خیلی پیچیده میشه ورنگ عدالت به خودش میزنه

    5
    7
  5. اتفاقا دروسی مثل ادبیات کاملا از حیطه مطالعه دانش آموز حذف شده است . تا به دانش آموز می گویی ادبیات بخوان میگه از کنکور حذف شده . ادبیات که بعدعنوان درس عمومی در حاشیه بود با لین مصوبه کلا حذف شد . خیلی از مدارس این دروس را از دی به بعد شروع میکنند . همان بلایی که سر نگارش آند سر ادبیات هم خواهد آمد . قطع مسلم اجرای کنکور دی ماه به نفع مافیاست و برای دانش آموز دوازدهم سودی ندارد . جالب اینجاست که با امتحانات ترم اول تداخل دارد . این چه برنامه ای است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    2
    6
  6. خیر ما بچه های شهرستان هم شدیدا ضرر میکنیم بالاخص که اوراق در شهرهای دیگر و به شدت سلیقه ای تصحیح میشود.

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا