خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نعمت برادری» و «برادرکشی»

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

خداوند ضمن دعوت حکومت و مردم به اعتصام به حبل الله و اتحاد(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، رهاورد بعثت و انقلاب نبی مکرم را یادآوری کرده و در خطابی عام به اصحاب قدرت و عموم مردم می‌فرماید: «وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ كُنْتُمْ عَلى‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْها» به یادآورید که همگی با هم دشمن بودید [و طاغوت جاهلی برای حفظ سلطه خود بین شما تخم کینه و عداوت کاشته بود] و خداوند به واسطه «نبی رحمت» بین شما الفت ایجا کرد و همگی بسان برادر شدید و بر لبه پرتگاه نابودی بودید و خدا شما را نجات داد» و در ادامه برای حفظ این وحدت و یکپارچگی توانمندان را به «امر به معروف و نهی از منکر» فرامی‌خواند و از اختلاف و دو و چند دستگی دوباره و به جان هم افتادن که خواست قدرتمندان ظالم است، هشدار می‌دهد. (آل عمران 105-102).

مردم ایران در دوران حکومت طاغوت همین وضعیت ناگوار را داشتند و ساواک بین همه کینه و عداوت و ترس ایجاد کرده بود به گونه‌ای که برادر از برادر می‌ترسید و …؛ با انقلاب اسلامی، نعمت «برادری» به مردم هدیه شد و مسلمان در کنار غیر مسلمان، شیعه در کنار سنی، روستایی دوش به دوش شهری، زن همراه مرد و جوان دست در دست پیر علیه ظلم و سرکوب قیام کردند و با پیروزی انقلاب 57، «آزادی و سالاری» به دست آوردند و زمانی که استکبار جهانی خواست با تحمیل جنگ، آنان را به بردگی سابق بازگرداند با همان اتحاد و برادری پشت دشمن را به خاک مالیدند و هشت سال با دست خالی در برابر هجوم بعثی متکی به قدرت‌های جهانی مقاومت کردند و وجود شهیدان بی‌شمار از غیر مسلمانان و غیر شیعیان و از همه اقشار گواه این حقیقت متعالی است.

متأسفانه سالیانی است بعضی بدون توجه به خواست و رأی مردم بر برخی مناصب تکیه زده و غیر خودشان را به تیغ نظارت استصوابی و در همه زمینه‌‎ها حتی برای تصدی ریاست اداره‌ای کوچک یا عضویت در شورای شهر یا عضویت در نظام مهندسی و کانون وکلا و …، از صحنه بیرون رانده و بدین سان هر روز جمعی کثیر را از کشتی انقلاب پیاده کرده‌اند!

در اعتراض به این رویه ناصواب سال‌ها است که مردم به هر بهانه‌ای اعتراض می‌کنند ولی هر بار «نفوذی‌هایی» از داخل دست در دست «نفوذی‌های دشمن» خارجی و «معترضان خشمگینِ جاهل و افسار گسیخته» اعتراضات مردمی را به سوی برادرکشی و اغتشاش سوق داده و برای طرف مقابل بهانه می‌سازند.

وقایع مشکوک عاشورای 88 و توهین به قرآن و پاره کردن عکس امام و …، جلوی چشم و عبرت مردم است بدون این که عامل با وجود دوربین‌های بی‌شمار در هر نقطه، شناسایی و انگیزه‌اش معلوم گردد! امروز که دوباره اعتراضات مردم شعله ور شده، نفوذی‎‌ها و «معترضان جاهل و کم توجه» همراه با «نفوذی‌های دشمن بیرونی» به مثابه «مثلثی شوم» دست در دست هم داده تا اعتراضات به حق مردم را منحرف ساخته و به سوی «برادر کشی، وحشیگری و ایجاد ناامنی» سوق دهند. مردم ما هنوز فاجعه «سینما رکس آبادان» را به یاد دارند که چگونه برای بدنام کردن انقلابیون، نفوذی‌های کانون قدرت و یا جاهلانی که در صف معترضان بودند یا نفوذی‌های خارجی یا هر سه در دست هم، جمعیتی بی‎گناه را به خاک و خون کشیدند.

امیدواریم آنان که باید، متنبه شوند که ادامه دادن به سیره غلط «بی‌اعتنایی به مردم و رضایتشان» حرکتی محکوم به شکست است و معترضان هم هشیار باشند و اجازه ندهند «دوستان نادان با دشمنان آگاه داخلی و خارجی» دست در دست هم داده و موجبات بدنامی و مشوّه شدن اعتراضات و زمینه‌های برخور قهری را فراهم آورند. ما امروز بیش از همیشه به برادری و همدلی و حفظ آن محتاجیم و هر کس خلاف این نیاز عمومی حرکت کند و نفرت‌پراکنی نماید و زمینه برادرکشی فراهم آورد، قطعا دشمن واقعی ملت است و برای ناکام گذاشتن دشمنان واقعی مردم، به هوشیاری و اتحاد فوق العاده محتاجیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب حیدری به نظرم با عینک هم خوب نمی بینی
    البته قطعا مشکل از چشمت نیست از عینکنت هم نیست از قلبته صم بکم عمی فهم لایعقلون
    جدای از همه ی ادعاهای پوچت من هنوز نفهمیدم که چطور درخواست برهنگی و بی بند وباری در جامعه اسلامی میشه اعتراضات بحق؟
    البته اگر امثال جنابتان بشوند متولی دین قطعا هر چیزی در ان میتواند بحق باشد حتی…..

  2. جناب آقای حیدری سلام. تشت رسوایی فاجعه سینمارکس سالهاست که از بام افتاده وصدایش را افراد شنوا شنیده اند،جنابعالی را به خواندن محاکمات عاملین این فاجعه بخصوص اعترافات تکبعلی زاده که توسط آقای موسوی تبریزی درآن زمان درروزنامه کاملا درج شد سفارش میکنم .

  3. نگارنده محترم که دستی بر سیاست دارید. و بهتر از عموم مردم از وضعیت کشور مطلع هستید. ولی شجاعت بیان معضلات بغرنجی که … بر ملت وارد می کند را ندارید. گویا هنوز در دوره اصلاحات به سر می برید! و دغدغه مالی و معیشتی ندارید، و با ارامش می خواهید مردم فریب دشمن را نخورند. در خانه بمانند و نظاره گر اختلاس ها، دزدی, نابودی منافع و منابع، کشور و هتک و توهین به ناموس ملت در این کشور باشند. و اقایان در ناز و نعمت در سفره ملت، به نصیحت و یا دشنام بپردازند.
    ولی می دانم مانند همه رسانه های حکومتی این پیام سانسور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا