خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت پدر محمدرضا جلایی پور

حمیدرضا جلایی‌پور، استاد دانشگاه تهران و پدر محمدرضا جلایی پور در یادداشتی در صفحه‌ی شخصی خود در تلگرام به بازداشت پسرش انتقاد کرد.

پسر او روز گذشته بازداشت شده و خبرگزاری فارس گفته که که این دستگیری برای اجرای حکم قضایی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران بوده و جرم او تبلیغ علیه نظام و امنیت ملی بوده است.

آقای جلایی پور در این یادداشت نوشته است: سؤال از کارشناسان امنیتی؛ چرا این حکم را چندماه پیش اجرا نکردید و چرا بجای اجرای حرکت گانگستری، او را با تلفن و یا پیامک احضار نکردید؟ آیا این نوع دستگیری و آن‌هم در زمان اعتراضات مردمی، برای ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان، خانواده و اصلاح‌جویان نبود؟ خب بود.

او در ادامه درباره‌ی ماهیت پرونده محکومیت محمدرضا نوشته که در سال ۸۸ قبل از این‌که مردم معترض در تهران با «شعار رای‌من کو» به خیابان‌ها بریزند، ماموران به منزل ما هجوم آوردند و محمدرضا را دستگیر کردند.

جلایی پور معتقد است که پسرش در آن سال هم جرمی نداشت و علت بازداشت آن سال را فعالیتش در ستاد جوانان میرحسین موسوی می‌داند اما می‌گوید که «یازده سال آن [پرونده] را کش دادند و چون چیزی در آن پرونده نبود نهایتاً محمدرضا تبرئه شد. ولی در این یازده سال چهار بار به خانه ما یورش بردند و بیش از هشت ماه او را در زندان انفرادی نگه داشتند».

بنا به گفته‌ی جلایی‌پور، پس از تبرئه‌ی پسرش برای آن پرونده در دو سال پیش، نهاد امنیتی دیگری برای او تشکیل پرونده داد. او با اشاره به فعالیت پژوهشگری اجتماعی و نوشته‌های محمدرضا جلایی پور در کانال تلگرامی‌اش از جمله در ماجرای مهسا امینی و نظری که درباره‌ی گشت ارشاد داشته است، معتقد است که «محمدرضا فعالیت غیرقانونی نکرده بود» ولی مطالب کانال تلگرامی او باعث پرونده و حکم محکومیت شده است.

به گفته‌ی آقای جلایی پور که استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران است، تا وقتی مسیر انتقاد و اصلاح‌جویی را بسته شود نارضایتی مردم از راه آرام و قانونی درمان نمی‌شود و جامعه را دائم در وضعیت مطالباتی و جنبشی نگه می‌دارد.

او در این باره به اتفاقات سال ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ اشاره کرده است.

حمیدرضا جلایی‌پور برادر سه شهید است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا