خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرگزاری اصولگرا: شنبه شب خبری از «اغتشاش» نبود

خبرگزاری اصولگرای تسنیم در گزارشی با عنوان «بازگشت آرامش پس از ۶ روز ناآرامی/ شنبه شب در استان‌ها خبری از اغتشاش نبود» نوشت:

«با وجود تبلیغات وسیع رسانه‌ای ضدانقلاب ‌ولی بازدید خبرنگاران ما ‌در سراسر استان‌ها ‌نشان می‌دهد ‌تقریبا در هیچ شهری حتی تجمعات محدود هم برگزار نشد ‌و در استان‌های مازندران، گیلان، کردستان و آذربایجان غربی و خراسان رضوی که ‌شاهد بیشترین اعتراضات بودند، شب گذشته در آرامش کامل‌ به سر برده و آرام بودند.

طبق گزارش خبرنگاران ما، در این تجمعات محدود ‌که به‌بهانه درگذشت مرحومه مهسا امینی برگزار شده بود‌، شواهد و میزان تخریب اموال عمومی بیانگر آن است که برخی جریان‌ها در تلاشند‌ به اموال عمومی و مردم آسیب بزنند ‌و با حضور میان مردم روند تجمعات را به‌سمت ایجاد درگیری با مأموران انتظامی و تخریب اموال عمومی ببرند.

گزارش وضعیت استان‌ها در شب گذشته

آذربایجان غربی

اوضاع کلی استان آذربایجان‌غربی طی شب گذشته آرام و بدون ناآرامی طی شد که این شرایط با وجود انتشار فراخوان‌های مختلف توسط شبکه‌های ضدانقلاب و معاند برای متشنج کردن شهرها، قابل توجه بود.

هرچند طی روزهای گذشته شهرهای ارومیه، مهاباد، بوکان، اشنویه و پیرانشهر دارای جو ناآرام و اغتشاشات بودند اما از روز قبل این شرایط کاملا تغییر کرده و هیچ ناآرامی از نقاط مختلف استان گزارش نشده است.

استان کردستان

عصرر روز شنبه در پی فراخوان ضدانقلاب، عده‌ای با جمعیت محدود که تعداد آنان به 50 نفر هم نمی‌رسید با حضور در هسته مرکزی شهر، خیابان پاسداران، شریف‌آباد و آپارتمان‌های ادب تلاش داشتند با شکل دادن تجمع و سر دادن شعارهای هنجارشکن نسبت به ایجاد ناامنی و برهم زدن نظم عمومی اقدام کنند که در همان ساعات اولیه پلیس ابتدا با تذکر و سپس با استفاده از گاز اشک‌آور نسبت به متفرق کردن این افراد اقدام کرد.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار ما در سنندج، اغتشاشگران فریب‌خورده با پرتاب سنگ و فحاشی سعی درگیری با نیروهای انتظامی و عوامل امنیتی کردستان داشتند و در سایر شهرستان‌های استان به‌جز سقز، شاهد هیچ‌گونه تجمعی نبودیم و اوضاع استان کاملا آرام و امنیت برقرار بود.

استان یزد

در شهرهای مختلف استان یزد که با تجمعات نه چندان گسترده شبهای پایانی هفته گذشته روبرو بودند، بلافاصله پس از راهپیمایی پس از نماز جمعه مردم با بصیرت دارالعباده از تعداد افراد حاضر در تجمعات کاسته شد.

در شب گذشته هم با تدبیر صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی برای تامین امنیت، تمامی یازده شهرستان یزد وضعیت نسبتا آرامی را شاهد بودند.

استان بوشهر

در استان بوشهر با وجود برخی تجمعات و آشوب های طی روزهای گذشته که ‌علیه نیروهای نظامی، بسیجیان و دولت شعار می‌دادند، اما از روز گذشته وضعیت کاملا آرام شد و ‌دیگر از تجمع در ‌شهرستان‌های استان بوشهر خبری نبوده است.

بر اساس برخی گزارشات، در جریان تجمع اعتراضی در بوشهر، عوامل ضدانقلاب در بین معتریض دستگیر شدند.

استان خوزستان

در شهرهای مختلف استان خوزستان شب گذشته آرامش حاکم بود و برخی تحرکات جزئی شب‌های گذشته پایان یافت و به طور کلی استان خوزستان در این ایام آرام بوده است.

استان قم

براساس مشاهدات میدانی در سطح شهر، علی رغم فراخوان ضدانقلاب برای برگزاری تجمعات، با حضور هوشمندانه نیروهای انتظامی و امنیتی استان و هوشیاری آحاد مردم انقلابی قم به خصوص نیروهای مردمی و بسیجیان و حضور آنان در صحنه، کار اغتشاشگران در قم به پایان رسید و فریب خوردگان شب گذشته در هیچ نقطه ای از شهر نتوانستند حاشیه‌ای درست کنند و آرامش در سراسر شهر قم برقرار بود و تجمع خاصی برگزار نشد.

خراسان رضوی

در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی شب گذشته شرایط آرام بود و اغتشاشگران به ویژه پس از حضور حماسی مردم مشهد در تشییع پیکر شهدای مدافع امنیت فعالیت کمرنگی داشتند.در مشهد نیز فعالیت اصناف پس از چند روز رکود نسبی در شب‌ها؛ به روال عادی بازگشت.

استان اصفهان

شب گذشته اصفهان شب آرام‌تری را نسبت به چند وقت اخیر پشت سر گذاشت. محدوده میدان انقلاب و چهار باغ عباسی و دروازه دولت خالی از اغتشاشگران بود. همچنین مغازه داران که در شبهای قبل مجبور به بستن مغازه های خود بودند توانستند تا اواخر شب به کاسبی خود ادامه دهند و تردد در اصفهان کامل بود.

در شب گذشته تعدادی از اغتشاشگران سعی داشتند که محدوده چهارباغ بالا و هتل عباسی را دچار تشنج کنند که با حضور نیروهای انتظامی جو دوباره آرام گرفت.

کهگیلویه و بویراحمد

بنا به گزارش‌های رسیده از خبرنگاران ما در شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته هیچ گونه ناآرامی در شهرهای این استان وجود نداشته است.

خراسان جنوبی

شب گذشته به رغم حضور و آماده‌باش پلیس در جای جای استان به ویژه شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، هیچ‌گونه تجمعی برگزار نشد و شب آرام و بدون اغتشاش، درگیری و آشوب سپری شد.

خراسان شمالی

همه شهرهای استان خراسان شمالی شب گذشته، شب آرامی را تجربه کردند. علی‌رغم فراخوان برخی گرو‌ه‌ها، عدم همراهی مردم و حضور پر رنگ نیروهای انتطامی و مردمی، فرصت اغتشاش و آشوب را از اغتشاشگران گرفته است.

کرمانشاه

شهرهای استان شب گذشته‌، شب آرامی را سپری کردند و خبری از تحرکات اغتشاشگران نبود.پس از دو شب تجمع فریب خوردگان استکبار در هفته گذشته در مناطق مرکزی کرمانشاه و چند شهر دیگر، این تجمعات که با تخریب اموال عمومی همراه بود با حضور مردم انقلابی پایان یافت.

چهارمحال و بختیاری

شب گذشته استان چهارمحال و بختیاری اوضاع نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت، با حضور نیروهای فراجا در سطح مرکز استان، تجمع خاصی شکل نگرفت و اوضاع آرام طی شد.

استان مرکزی

درحالیکه در روزهای نخست آشوب‌ها در روزهای 30 و 31 شهریورماه برخی شهرهای استان همچون اراک، ساوه و محلات برخی آشوب‌ها را شاهد بودند با اقدامات دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بلافاصله شاهد بازگشت آرامش در استان بودیم.

این درحالیست که روز گذشته و شب گذشته شاهد جوی کاملا آرام در شهرهای استان و مرکز استان بودیم و تمامی کسب و کارها در هرها جریان داشته و هیچگونه آشوب و اغتشاشی در سطح شهرهای استان وجود نداشت.

استان سمنان

استان سمنان در شبانه روز گذشته نیز مانند چند شب اخیر آکنده از آرامش بوده و مردم در همه 20 شهر و روستاهای هشت شهرستان این استان شبی آرام را تجربه کردند. گزارش میدانی خبرنگاران ما در استان سمنان از شهرستان‌های این استان حاکی است که ناآرامی در استان سمنان تنها یک شب به طول انجامید و مردم اجازه خودنمایی به آشوبگران را در شبهای بعدی ندادند.

کرمان

کرمان از دو شب پیش وضعیت بسیار آرامی دارد. با راهپیمایی باشکوه نمازگزاران نماز جمعه در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور بساط فتنه‌گری در استان کرمان برچیده شد.دستگاه‌های نظامی و امنیتی نیز با دستگیری لیدرهای اغتشاشات به خوبی توانستند به موقع اقدامات فریبکارانه این سودجویانه را کنترل کنند.

ایلام

وضعیت ایلام از نظر تجمع و اغتشاش به رغم این که در 48ساعت گذشته یک کشته داشته در شب گذشته آرام و بدون هرگونه تحرک در تمام شهرستان ها و مرکز استان بود.

استان گلستان

در دو روز اخیر مناطق مختلف استان گلستان شرایطی آرامی داشته و درگیری و اغتشاش خاصی مشاهده یا گزارش نشده است.در روزهای گذشته با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی تقریبا اکثر لیدرهای اغتشاشگران در گرگان و گنبدکاووس دستگیر شده اند و شب گذشته و امروز تجمع خاصی گزارش نشده است.

حدود 120 نفر از اغتشاشگران دستگیر شده اند. سه مامور نیروی انتظامی نیز در استان زخمی شده اند.

هرمزگان

فعالیت اغتشاش‌گران در استان هرمزگان کاملا متوقف شده و آرامش به استان بازگشته و در شب‌های اخیر خبری از برگزاری تجمعات توسط اغتشاش‌گران نبوده است.در جریان اتفاقات اخیر با ورود به موقع و هوشمندانه پلیس، اجازه فعالیت بیشتر به آشوب طلبان داده نشد و با همراهی مردم ولایتمدار هرمزگان وضعیت فعلی در تمام استان مساعد گزارش شده است.

استان زنجان

با تلاش نیروهای امنیتی، استان زنجان در روز گذشته همچون جمعه و پنجشنبه روزهای آرام و بدون هرگونه اغتشاشی را گذراند.یکی از نکات برجسته‌ای که در این اغتشاشات اتفاق افتاد این بود که شهرستان‌های استان زنجان همچون ابهر و خرمدره بدون هیچ تحرکی بودند و این در حالی است که در فتنه 98 و 96 این دو شهرستان جزو پرحاشیه‌ترین شهرستان‌های کشور بود که خوشبختانه در اغتشاشات اخیر هیچ تحرکی در این شهرستان‌ها رخ نداده است.

اردبیل

اردبیل در دو روز گذشته ‌در آرامش کامل به سر ‌برده و تعداد‌ی از اغتشاشگران نیز دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون در بازداشت‌ به سر می‌برند و شب گذشته نیز هیچگونه تجمع ‌در استان برگزار نشد.

استان گیلان‌

در 24 ساعت گذشته، شهر رشت و سایر نقاط استان گیلان وضعیت آرام‌تری نسبت به شب‌های گذشته داشتند و تحرکات قابل توجه‌‌ و خاصی از سوی عوامل اغتشاش صورت نگرفته است. وضعیت استان به ویژه شهر رشت به شرایط عادی بازگشته است.

شهرستان‌ها‌ی استان تهران

شهرستان‌های استان تهران که شب‌های گذشته شاهد صحنه‌های درگیری و حضور معترضان بودند، شب گذشته را آرام‌تر از قبل سپری کردند. در برخی شهرستان‌ها نیز درگیری و اعتراض دیده نشده اما رسانه‌های معاند سعی بر متشنج نشان دادن فضا دارند اما در سطح شهر آرامش و امنیت برقرار است. ‌

همدان

در 24 گذشته در تمام ده شهرستان استان همدان وضعیت عادی گزارش شده و هیچگونه رفتار ساختار‌شکن و ناهنجار مشاهده نشده است و تمام شهرها در آرماش کامل بوده‌اند.

استان قزوین

قزوین شب گذشته یکی از آرام‌ترین شب‌های خود را تجربه کرد و با وجود فراخوان ضد انقلاب خبری از اغتشاش و تجمع در هیچ‌کدام از نقاط شهر و استان قزوین نبود.

با وجود اینکه روزهای 29 تا 31 شهریورماه شاهد ایجاد اغتشاش‌هایی در برخی شهرهای استان قزوین به ویژه در قزوین، تاکستان و الوند بودیم، اما از روز جمعه یک مهرماه این اغتشاشات به ویژه در شهر قزوین برچیده شد و تقریباً هیچ‌کسی دعوت ضد انقلاب برای تجمعات را اجابت نکرد. بنابراین در خیابان‌های خیام و ولی‌عصر(عج) قزوین دیگر خبری از اغتشاش، تجمع و شعارهای هنجارشکنانه نبود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. میبینی تسنیم مجبور شدی اندفعه اسم هشتاد شهر رو بیاری حتی شهرای کوچیک…. اینهمه دشمن داره…

  2. بیزحمت نت رو وصل کنید حالا .ایران اینترنشنال خونم اومده پایین.دلم واسه شبکه محبوبم تنگ شده ماهواره مونم قطعه …ابم قطعه تسنیم جون.کم ….خخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا