خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر احیای کامل برجام

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر احیای کامل برجام گفت: بر این باورم که احیای کامل این طرح بهترین راه برای اطمینان یافتن از این مسئله است که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همچنان منحصراً صلح‌آمیز باقی می‌ماند.

به گزارش فارس، دبیرکل سازمان ملل از دولت آمریکا خواست همه تحریم‌ها علیه ایران را طبق برجام بردارد یا معافیت دهد.

طبق گزارش رویترز، گوترش در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل، همچنین خواستار «تمدید معافیت‌ها در رابطه با تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران و تجدید کامل معافیت‌ها در ارتباط با پروژه‌های عدم اشاعه هسته‌ای» شد.

به نوشته این خبرگزاری، شورای امنیت قرار است روز سه‌شنبه درباره گزارش دو ساله دبیرکل سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه سال ۲۰۱۵ که ضامن اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ (اعضای اولیه برجام) بوده است، گفت‌وگو کند.

گوترش در این گزارش ضمن درخواست از ایران برای بازگشت کامل به تعهدات برجامی خود، افزوده «من از ایالات متحده درخواست می‌کنم، تحریم‌ها را که در این طرح (برجام) ذکر شده، بردارد یا معافیت دهد.»

وی در ادامه با تاکید بر لزوم احیای برجام گفت، «من همچنان بر این باورم که احیای کامل این طرح بهترین راه برای اطمینان یافتن از این مسئله است که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همچنان منحصراً صلح‌آمیز باقی می‌ماند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا