خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب پذیرش افراد مردود شده در دانشگاه‌ها؟

سازمان سنجش آموزش می گوید: هیچ‌گونه تسهیلات و امتیازی برای پذیرش و یا انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی وجود ندارد.

تکذیب پذیرش افراد مردود شده در دانشگاه‌ها/ هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیئت علمی وجود ندارد

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، در این توضیحات آمده است: 

ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده و یا پذیرش فردی با رتبه ۱۷۵ هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعاهای کذب، آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است. 

شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۲ طی مصوبه‌ای اختیار نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها در آزمون سراسری را به وزاری علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض کرد، در همان سال دو وزیر علوم و بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی این مصوبه را تصویب و ابلاغ کردند. در طی این سال‌ها فرزندان اعضای هیئت علمی در صورت قبولی در آزمون سراسری صرفاً از تسهیلاتی برای نقل و انتقال برخوردار می‌شدند، بنابراین برای پذیرش این افراد هیچ سهمیه‌ای وجود نداشته و اعمال نشده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طی سال‌های گذشته همه نقل و انتقالات با کسب نمرات و امتیازات لازم صورت گرفته است. در سال ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی تعدادی از دانشجویان را خارج از روند قانونی و بدون هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی جابجا کرده بود که بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۹۸/۹/۳۰شورای سنجش و پذیرش دانشجو حکم به لغو تغییر رشته و انتقال آن‌ها داده شد و این مصوبه در رسانه‌ها نیز منتشر گردیده است. ضمناً دانشگاه آزاد اسلامی نیز در تاریخ ۱۳۹۹/۶/۲۵طی نامه‌ای لغو تغییر رشته این دسته از دانشجویان را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است. 

با توجه به آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تیر ماه و بهمن ماه ۱۴۰۰، دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی ابطال شده و این رأی لازم‌الاجرا است. بدین ترتیب از سال ۱۴۰۱ هیچ‌گونه تسهیلات و امتیازی برای فرزندان اعضای هیئت علمی وجود ندارد. 

این ادعاهای کذب که متأسفانه از چند سال قبل هر از چند گاهی توسط برخی افراد تکرار می‌شود باعث بروز شائبه در مورد روند پذیرش علمی دانشجویان شده است لذا حق پیگیری‌های حقوقی و قضایی در این باره محفوظ خواهد بود ضمن اینکه از رسانه‌ها انتظار می‌رود قبل از انتشار اینگونه ادعاها از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

فیلم| افشای جزئیات تکان‌دهنده از رانت کنکور؛ قبولی پزشکی با کارنامه مردودی!

سهمیه پزشکی تا ۵۰ درصد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا