خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مزایای ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی

رپورتاژ آگهی

چکیده : ترموود یکی از بهترین گزینه‌ها برای انواع دیزاین‌های داخلی و خارجی است. این آیتم در عین اینکه می‌تواند جلوه خاصی را برای فضای مد نظر شما ایجاد کند، به لطف فرایند تولید خاص خود، طول عمر بالایی هم دارد و می‌توانید برای چندین سال در انواع شرایط آب و هوایی از آن استفاده کنید.

ترموود یکی از بهترین گزینه‌ها برای انواع دیزاین‌های داخلی و خارجی است. این آیتم در عین اینکه می‌تواند جلوه خاصی را برای فضای مد نظر شما ایجاد کند، به لطف فرایند تولید خاص خود، طول عمر بالایی هم دارد و می‌توانید برای چندین سال در انواع شرایط آب و هوایی از آن استفاده کنید. به دلیل مقاومت بالا در برابر قارچ و پوسیدگی، عایق‌بندی مناسب و سازگاری کامل با محیط زیست، این آیتم به یکی از بهترین و جدیدترین آیتم‌ها برای انواع دکوراسیون تبدیل شده است. در این مطلب، با تمام نکات مهم مربوط به ترموود و کاربردهای آن آشنا می‌شویم.

تاریخچه چوب ترمو

با چوب ترمو و تاریخچه آن آشنا شوید

چوب ترمو به چوبی گفته می‌شود که در فرایند ساخت از آن از حرارت بالایی استفاده می‌شود. این دمای بالا باعث می‌شود که در نهایت، ترموود به الواری زیبا و مقاوم تبدیل شود که بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی تولید شده است. به دلیل مقاومت بالایی که چوب ترمو دارد، از آن می‌توانید در دکوراسیون‌های خارجی هم استفاده کنید.

اولین کشوری که چوب ترمو را به‌وجود آورد و از آن استفاده کرد، کشور فنلاند بود. سپس کشورهای دیگر هم به این آیتم روی آوردند و تلاش کردند که از آن در انواع دکوراسیون‌ها استفاده کنند. نکته‌ای که در این میان در رابطه با ترموود وجود دارد این است که  اولین بار از این آیتم در حوالی سال‌های 1930 میلادی استفاده شد.

فرایند آماده‌سازی ترموود چگونه است؟

ترموود برای اینکه بتواند تا حد زیادی در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت داشته باشد و میزان انقباض و انبساط آن به حداقل برسد، فرایند ساخت خاصی دارد. ترموود با چوب نرم اسکاندیناوی ساخته می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه برندهای مختلفی این آیتم را تولید می‌کنند و در برخی از آن‌ها از چوب‌های دیگری استفاده می‌شود.

برای ساخت ترموود، کوره‌های مخصوصی در نظر گرفته می‌شوند که دمایی بین 180 تا 230 درجه دارند. چوب‌های خام تا 96 ساعت در این کوره‌ها می‌مانند تا به خوبی حرارت ببیند و مقاوم شوند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که چوب در صورت حرارت ممکن است شکافته شود یا بسوزد. به همین خاطر، از بخار به عنوان یک گاز محافظ در ساخت چوب ترمو استفاده می‌شود.

با توجه به دمای در نظر گرفته شده در فرایند ساخت، چوب ترمو به دو دسته S و D تقسیم می‌شود. حرف S در چوب ترمو به معنای Stability است. این چوب‌ها بین 6 تا 8 درصد می‌توانند با توجه به میزان رطوبت هوا تغییر ابعاد دهند. چوب‌های ترموود سری اس معمولا در دمای بین 180 تا 190 درجه ساخته می‌شوند.

چوب‌های ترموود نوع  (Durabilty) D، چوب‌هایی هستند که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این چوب‌ها بین 5 تا 6 درصد با توجه به میزان رطوبت هوا می‌توانند تغییر ابعاد داشته باشند. برای این منظور، این ترموودها در دمای 212 درجه ساخته می‌شوند.

چرا ترموود اینقدر محبوب شده است؟

دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم داده‌اند تا ترموود به یکی از بهترین آیتم‌ها برای دکوراسیون تبدیل شود. از جمله این دلایل می‌توان به سازگاری با محیط زیست و طول عمر بالا اشاره کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

چوب ترمو با محیط زیست سازگاری کامل دارد

چوب ترمو با محیط زیست سازگاری کامل دارد

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث محبوبیت چوب ترمو در دکوراسیون‌های داخلی و خارجی شده است، سازگاری این آیتم با محیط زیست است. به دلیل اینکه در ساخت این آیتم از هیچ مواد و فرمول‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود. در صورت تجزیه، ترموود هیچ آسیبی به طبیعت نخواهد زد.

ترموود می‌تواند در برابر پوسیدگی و قارچ به خوبی مقاومت کند

به دلیل حرارت بالایی که ترموود در حین ساخت می‌بیند، تمام باکتری‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌هایی که داخل این الوار وجود دارند، از بین می‌روند. در نتیجه، هیچ عامل خورنده‌ای در ترموود برای بروز پوسیدگی و از بین رفتن بافت وجود نخواهد داشت.

طول عمر چوب ترمو بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید

در حالت عادی، چوب طول عمر بالایی دارد. اما این طول عمر در حدی نیست که بتوان از آن به عنوان یک آیتم دائمی برای دکوراسیون استفاده کرد. راهکاری که برای افزایش طول عمر چوب وجود دارد، حرارت‌دهی است. زمانی که چوب حرارت می‌بیند، طول عمر آن بیشتر می‌شود. به همین خاطر، چوب ترمو، طول عمر به مراتب بالاتری نسبت به چوب معمولی دارد.

عایق‌بندی در چوب ترمو به بهترین شکل انجام می‌شود

چوب خام می‌توانند در اثر رطوبت هوا، تغییر ابعاد با درصد نسبتا بالایی داشته باشد. این در حالی است که وقتی این چوب حرارت می‌بیند. این درصد تا حد زیادی کم می‌شود. به همین خاطر، بعد از استفاده در دکوراسیون داخلی، این چوب عایق‌بندی بهتری خواهد داشت.

چوب ترمو قابلیت استفاده در بیشتر محیط‌های داخلی و خارجی را دارد

بسیاری از آیتم‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها تنها در یک نوع فضا و سبک دکوراسیون استفاده کنید. این در حالی است که ترموود این امکان را می‌دهد تا از آن در انواع دکوراسیون‌های داخلی و خارجی به راحتی استفاده کنید.

کاربردهای ترموود در دکوراسیون‌ داخلی و خارجی

همان‌طور که گفته شد، چوب ترمو می‌تواند در دیزاین‌های داخلی و خارجی استفاده شود. در دکوراسیون‌های داخلی، شما می‌توانید از چوب ترمو به عنوان کف‌پوش، دیوارپوش، و حتی پوشش سقف استفاده کنید. این امکانی است که تقریبا در هیچ آیتم دکوراسیون دیگری دیده نمی‌شود.

چوب ترمو اورجینال

کاربرد ترموود در نما و به طور کلی فضای خارجی به مراتب گسترده‌تر از فضای داخلی است. شما می‌توانید از این چوب به عنوان عرضه، تیغه‌های روشنایی، دودکش، نمای ساختمان، دیزیان روف‌گاردن، آلاچیق، پله و نرده، و حتی سونا استفاده کنید.

چوب ترمو اورجینال و باکیفیت را از کجا بخریم؟

امروزه انواع برندهای داخلی و خارجی ترموود را تولید و با نام اصلی و باکیفیت به بازار عرضه می‌کنند. به همین خاطر، باید حتما به سراغ نمایندگی‌های معتبر و مجاز فروش ترموود برای خرید بهترین نمونه‌های آن بروید. برای این منظور، مجموعه پارس آرای کوهستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه به دلیل فروش ترموودهای اورجینال با بهترین هزینه ممکن می‌تواند بهترین گزینه شما برای خرید ترموود باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا