خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سندی در تایید علت محاکمه‌ی مهدوی دامغانی در دهه ۶۰

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در پاسخ به مصاحبه‌ی چندی پیش با حجت الاسلام مجتبی لطفی – از شاگران و مسئولین دفتر مرحوم آیت الله منتظری – درباره‌ی ماجرای محاکمه‌ی مرحوم مهدوی دامغانی [لینک]، متنی را با عنوان «منتظری‌چی‌ها و چالش بی‌سوادی یا پنهان‌کاری تاریخی؟!» ارسال کرده است که در پی می‌آید:

بعد از بازنشر گسترده یادداشت مرحوم مهدوی دامغانی پیرامون مداخله آقای منتظری در فرایند محاکمه ایشان، آن‌هم صرفاً بخاطر نقد علمی به یک دیدگاه شاذ آقای منتظری در مورد فدک، تلاش‌های فراوانی از سوی شاگردان و مریدان آقای منتظری برای سرهم‌بندی ماجرا صورت گرفت که یک نمونه از آن توسط مجتبی لطفی و با ادعای ناسازگاری تاریخی مدعای آقای مهدوی دامغانی مطرح شد!

با مراجعه به تاریخ درس‌های نهج‌البلاغه آقای منتظری مشخص می‌شود که این دروس از سال ۵۸ از رادیو پخش می‌شده است و لذا لطفی و همفکرانش در معرض این پرسش و چالش قرار دارند که:

یا از تاریخ تحولات جریان متبوع خود به کلی بی‌اطلاع هستند که در این صورت حق اظهارنظر ندارند. آنهم با این حد از جزم‌اندیشی!

یا آنکه اطلاع دارند و عمداً مخاطبان را به اشتباه انداخته‌اند و گمان کرده‌اند کسی نمی‌تواند از این پنهان‌کاری‌هاشان پرده‌برداری کند! که اگر خدای ناکرده چنین باشد، بازهم از اظهارنظر تاریخی ساقط خواهند شد!

اما دلیل ما بر این مدعا (آغاز دروس آقای منتظری از سال ۵۸)، چیست؟!

دلیل روشنمان سخنان خود آقای منتظری در ابتدای جلسه چهارم دروس نهج‌البلاغه است که به مناسبت، به تاریخ قمری درس اشاره کرده که معادل ۱۴ بهمن ۵۸ است!

این در حالی‌ست که بحث جنجالی فدک در جلسه دوم مطرح شده است و با فرض برقراری منظم هفتگی، در ابتدای بهمن مطرح شده و اگر به دلیل برخی مناسبت‌های سیاسی (خصوصاً همزمانی با انتخابات) وقفه‌ای در برگزاری هفتگی دروس محتمل باشد، بحث فدک به دی‌ماه ۵۸ مربوط است!

مستندات مربوطه موجود است!


انصاف نیوز سه دقیقه‌ی ابتدایی فایل صوتی جلسه‌ی چهارم دروس نهج البلاغه‌ی مرحوم آیت الله منتظری را پیدا کرده است که در زیر می‌شنوید:

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این سند کجایش پاسخ مطلب آقای لطفی بود؟
    چرا باعث می شوید هر از گاهی به اسم تاریخ و مسائل آن به مرجع مظلوم فقیه عالیقدر حضرت آیةالله العظمی منتظری (قدّس الله نفسه الزّکیّة) توهین شود.
    انصاف نیوز انصافت کجا رفته. خوب است موضعت را روشن نمایی که آیا اصلاح طلب هستی یا افساد طلب؟

  2. رحمت واسعه الهی باد بر هر دو دانشمند فقیه و ازاده مخصوصا حضرت ایت الله العظمی منتظری رضوان الله علیه که خار چشم کاسه لیسان احمق مزور بود روح هر دو بزرگوار شاد

    3
    4
  3. سلام
    برایتان متأسفم که نظر کاربران را ولو اینکه با شما هم عقیده نباشد، درج نمی کنید.
    به نظرم شما با محرمعلی سانسورچی زمان طاغوت در این زمینه اشتراک وجه دارید.

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا