خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: دلیل سکوت گذشته و هیاهوی امروز چیست؟

مسعود پزشکیان این روزها بدل به رهبر سیاسی نمایندگان اصلاح‌طلب شده است. وزیر بهداشت دولت خاتمی در کنار علی مطهری نقشی اساسی درحمایت از وزیران کابینه ایفا می‌کنند. اما به نظر می‌رسد زور دلواپسان در مجلس همچنان می‌چربد تا جایی که هفته آینده هم باید 11وزیر به مجلس بروند و داستان احضارکردن‌ها همچنان ادامه دارد. مسعود پزشکیان درباره وضعیت این روزهای بهارستان با «آرمان» به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه می‌خوانید: 
فکر می‌کنید تمام نمایندگانی که امروز در مجلس حضور دارند توانسته‌اند در راستای دغدغه‌های اکثریت مردم ایران حرکت کنند؟
بارها درخصوص لزوم تغییر ترکیب مجلس کنونی صحبت‌ها شده و مطلب‌ها به نگارش درآمده است اما مهم‌ترین سخن را باید در میان آیات الهی جست‌وجو کرد، آن زمان که خداوند در قرآن می‌فرماید: «ان‌ ا… لایغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بأنفسهم/ خدا ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه مردم خودشان را تغییر دهند.» مردم باید تلاش کنند انسان‌های توانمند و با نگاه‌های عمیق علمی و کارشناسی راهی بهارستان کنند و شورای نگهبان نیز چنین بستری را فراهم کند، چشم‌انداز آینده کشور روشن است و امکان پیشرفت کشور در سایه تحقق صددرصدی این امر فراهم می‌شود.
اما برخی نمایندگانی که این روزها مرتب در مسیر حرکت دولت سنگ‌اندازی می‌کنند ادعا دارند رفتارشان براساس وظایف نمایندگی‌ است.
فراموش نشود دولت‌ها همیشه همه اقداماتشان بر اساس قانون نیست براین اساس باید نمایندگان و کلیت مجلس به‌گونه‌ای رفتار کند تا مانع اقدامات غیرقانونی و از سوی دیگر باعث قرارگرفتن امور بر ریل قانون شوند. افرادی که امروز عَلَم مخالفت با دولت را بالا برده‌اند در زمان دولت گذشته در برابر اقدامات غیرقانونی سکوت کردند، سوال اینجاست که دلیل آن سکوت و این هیاهو چیست؟ هرچند تذکرات بلامانع است و هر دولتی بر سر کار می‌آید، نباید خلاف قانون گام بردارد اما لازم است تاکید شود هر دولتی بیاید نباید خلاف قانون عمل کند؛ نه آنکه در برابر هر اقدام غیرقانونی یک دولت عنوان شود «نباید هیچ‌گونه مخالفت و سوالی صورت گیرد» و در برابر دولت بعدی به محض آنکه می‌خواهد حرکتی کند، سریعا سینه‌ها سپر می‌شود که «چرا خلاف قانون اقدام می‌کنی؟» وضعیت منطقه بسیار حساس است؛ در داخل هم مشکلاتی داریم. در هفته وحدت به‌جای آنکه به حل مشکلات بپردازیم و اختلافات را کنار بگذاریم دائما بر دامنه آنها می‌افزاییم و در نهایت اعلام می‌شود که وحدت خواهیم کرد و مهم‌تر از همه آنکه دائم درحال شعار دادن هستیم؛ مساله‌ای که خود می‌تواند منشأ ظهور مشکلات باشد.
ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل را چطور می‌بینید؟
هر چقدر گروه‌ها و احزاب سعی کنند بر اساس منطق علمی، تجربه بین‌المللی و چارچوب قانونی به یکدیگر نزدیک شوند، تاثیر و بردشان برای اصلاح مشکلات و کم‌کردن تنش‌ها و بهبود وضعیت بیشتر وجود خواهد داشت؛ این درحالی است که به هر میزان میان گرایشات احزاب فاصله بیفتد به همان اندازه جامعه متضرر خواهد شد و در این حقیقت هیچ شکی وجود ندارد. مساله‌ای که خداوند از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین عذاب یاد می‌کند. متاسفانه گروه‌های فعال داخلی هیچ‌گاه بحث منطقی انجام نمی‌دهند بلکه دائما یکدیگر را متهم می‌کنند. برای مثال در جلسه روز سه‌شنبه افرادی که نسبت به وزیر امورخارجه انتقاداتی داشتند در صحبت‌های خود بیان داشتند که اگر فردی به او رای مثبت دهد ضدانقلاب، ضدکشور و ضدشهید است، آیا این نوع بیان صحیح است؟! یعنی اگر مسعود پزشکیان که برادری شهید دارد، به نفع محمدجواد ظریف رای دهد این مساله در تضاد با مرام و اهداف برادرش است؟! باید گفت آنچه برخی در این راستا درپیش گرفته‌اند، منطق نیست بلکه تخریب است و باید خطاب به آنها تاکید کرد: «از مردم برای القای نظر خود مایه نگذارید چراکه مردم نظر خود را دارند.» و همین مردمی که شما از آنها سخن می‌گویید به حسن روحانی به‌رغم تمام تبلیغاتی که علیه او داشتید، رای دادند. برای فردی که می‌خواهد بشنود و ببینید تمام این مسائل دارای معانی است اما کمتر اراده‌ای برای دیدن و شنیدن وجود دارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا