خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشبیه ماموران نیروی انتظامی به «مالک اشتر»

امام جمعه قم گفت: نیروی انتظامی ما در همه مواقع به ویژه در فتنه ها خوش درخشیدند. مانند مالک اشتر که با دشمنان به سختی می جنگید و با خودی ها با گذشت و رحمت برخورد می کرد، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در ادامه تفسیر سوره توبه به آیه ۵۵ این سوره اشاره و اظهار کرد: این آیه درباره منافقان می‌فرماید ای مسلمانان مقابل اموال و اولاد منافقان دچار خطای محاسباتی نشوید و از زندگی خوب آنها تعجب نکنید زیرا آن چیزی که به ظاهر خوب است در واقع به ضرر منافقان است.

وی افزود: اسلام مال اندوزی از هر طریقی را جایز نمی‌داند ولی منافقان که خود را از دین خدا بی‌نیاز می بینند، محدودیت های دینی مانند ترک کسب مال حرام برایشان معنا ندارد و برای مال اندوزی هر کاری را انجام می دهند و در قیامت باید پاسخگوی این اموال باشند.

امام جمعه قم گفت: از نظر اسلام اگر انسان مال و امکانات را خرج سعادت دنیا و آخرت خود کند برای او نعمت است ولی اگر خرج شقاوت و گمراهی خود کند این اموال و اولاد عذاب است.

وی با بیان اینکه هیچ منافقی مسلمان نمی‌میرد و در پایان عمر، کفرش آشکار می شود، افزود: شما مردم باید مراقب مال و اولاد خود باشید و اموال خود را جز از راه حلال به دست نیاورید و حقوق شرعی آن را بپردازید و اولاد خود را جز در راه خدا و دین خدا تربیت نکنید.

سعیدی ادامه داد: دشمنان خدا و اسلام نقشه های خطرناکی را برای ما کشیده اند و نمونه آن را در حوادث اخیر مشاهده می کنیم.

*ما موظفیم که بستگان خود را از فتنه و آشوب حفظ کنیم

وی در خطبه دوم با بیان اینکه توصیه های امام رضا علیه السلام به برادرشان زید النار به ما می آموزد که باید بستگان خود را از فتنه ها و آشوب گری ها حفظ کنیم، گفت: فتنه و آشوبی که اخیرا در برخی نقاط کشور به وقوع پیوست به مراتب ضعیف تر از فتنه سال ۸۸ بود زیرا مردم و مسئولان ما با تجربه و بصیرتی که داشتند نگذاشتند این فتنه گسترش پیدا کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه این فتنه نه اولین و نه آخرین فتنه خواهد بود، اظهار کرد: از آنجایی که مردم ما به خدا، پیامبر (ص)ائمه (ع)، قرآن و ولایت فقیه معتقدند و در عمل ملتزم به آن هستند دشمنان خدا همچنان با ما در ستیز خواهند بود.

وی تصریح کرد: قدر مشترک همه فتنه ها و آشوب ها هشدار جدی به همه ما است که مردم و مسئولان هیچگاه نباید از کید، مکر و نقشه دشمن غافل باشند بلکه باید بر اساس آیه « و اعدوا لهم ماستطعتم باالقوه » همیشه در یک آماده باش دائمی باشند و به همه قدرت های مادی و معنوی مجهز باشند.

*باید از قدرت فضای مجازی برای تقویت ایمان مردم استفاده کنیم

سعیدی گفت: ما باید با بهره گیری از قدرت فضای مجازی همزمان به تقویت ایمان و اعتقاد مردم به ارزش های دینی که کارآیی بالاتری از سلاح های جنگی دارد بپردازیم و کسب قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نادیده نگیریم زیرا این قدرت ها نیز نقش مؤثری بر پیروزی بر دشمن دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در قران می فرماید که هدف از آماده سازی و کسب قدرت، تهاجم به دشمن نیست بلکه ترس و وحشت دشمن است که مانع بروز جنگ می شود، افزود: تقویت بنیه نظامی کشور همیشه دفاعی مؤثر و مانعی بازدارنده در برابر فکر تهاجم از طرف دشمن است و این آماده سازی یک حرکت والا و مطابق عقل و منطق است.

امام جمعه قم با بیان اینکه این بحران ها عاملی برای حرکت و پیشرفت است، گفت: از عموم مردم تشکر می کنم که هفته گذشته با راهپیمایی عظیم خودجوش خود آتش فتنه ها را خاموش کردند و در هفته پیش رو نیز شنبه ۹ مهر روز همدردی با کودکان فلسطین است که امیدواریم آنها نیز با صبر و مقاومت خود به پیروزی نهایی برسند.

*نیروی انتظامی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی است ابراز کرد: نیروی انتظامی ما در همه مواقع به ویژه در فتنه ها خوش درخشیدند مانند مالک اشتر که با دشمنان به سختی می جنگید و با خودی ها با گذشت و رحمت برخورد می کرد، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هستند.

سعیدی با بیان اینکه همچنین چهارشنبه آینده سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) است، گفت: امام زمان درباره پدر بزرگوار خود می فرمایند امام حسن عسکری (ع) جایگزین پدرانشان شدند و مردم را به صراط مستقیم و راه حق هدایت فرمودند، ایشان نوری درخشان و ماهی تابان بودند و خداوند آنچه را نزدش بود برای ایشان برگزید و ان بزرگوار نیز گام به گام راه پدرانشان را پیمودند.

*اعتقاد به مهدویت دل‌های شیعیان را سرشار از نور امید می کند

وی با تأکید بر اینکه همواره یکی از توصیه های رهبران الهی خوش بین کردن مردم نسبت به آینده است، افزود: نا امیدی سمی مهلک است و بدون امید به آینده نمی شود قدمی برداشت از این رو جامعه تشیع فقط به تاریخ گذشته خود متکی نیست بلکه چشم به آینده ای درخشان دارد و اعتقاد به مهدویت دلهای شیعیان را سرشار از نور امید می کند و به جامعه قوت قلب می دهد.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام زمان(عج) مظهر امید به آینده هستند، افزود: به همین خاطر است که از پیامبر (ص) و ائمه (ع) بیانات فراوانی نقل شده است که افضل اعمال امت و برترین عبادات انتظار فرج است زیرا با این اعتقاد امت پیامبر را هیچ حدثه ای دچار یأس نمی کند و در پس هر حادثه ای انتظار گشایش و فرج دارند.

وی با بیان اینکه انتظار فرج به معنی امید، تحرک و اقدام است، گفت: همه عالم به برکت امام زمان (عج) روزی می خورد و این تلاش ها و صبر و مقاومت ملت ما هم به امید روزی است که امام عصر (عج) قیام کنند و شیعیان به فرمان ایشان با محو آثار شرک، کفر و نفاق حکومت عدل را بر پا کنند و جهان را از رنج ظلم مستکبران خلاص کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا