خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر دادستان: فروش متقلبانه 6 برابری قیمت سهام پدیده شاندیز

دادستان مشهد انتشار هرگونه خبر در فضای مجازی مبنی براینکه پدیده شاندیز تبرئه شده و یا مشکل قانونی ندارد را تکذیب کرد و گفت: قیمت هر سهام این شرکت 2 هزار تومان بوده که در روزهای آخر تا 6 برابر قیمت هم به فروش رسیده است.
به گزارش انصاف نیوز، غلامعلی صادقی درگفت و گو با میزان در این باره بیان کرد: براساس وظیفه قانونی با رعایت جوانب مختلف بدون هیچ گونه اغماضی نسبت به متخلفان برخورد و با صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه به موضوع تخلف رسیدگی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ماهیت کار این شرکت مانور متقلبانه برای افزایش غیرواقعی قیمت سهام است اظهارکرد: به منظور پیشگیری از توسعه این اقدامات کلاهبردارانه تبلیغات از طریق جراید و صدا و سیما ممنوع و دفاتر فروش سهام پلمب شده است.
دادستان مشهد همچنین افزود: یک مرکز برای پاسخگویی به ارباب رجوع بازمانده است تا افراد بتوانند اقدام به فروش و دریافت وجه سهام کنند.
صادقی در ادامه گفت: فعالیت عمرانی شرکت پدیده شاندیز را متوقف نکرده ایم تا بتواند پروژه هایی را که آغاز کرده به اتمام برساند. 
به گفته دادستان مشهد فاصله قیمت واقعی سهام با آن مبلغی که در آخرین روزها اقدام به فروش کرده اند معادل 6 برابر قیمت اصلی است. قیمت هر سهام 2 هزار تومان بوده که به مبلغ 13 هزار تومان هم به فروش رسیده است.
این مسئول قضایی با اظهار اینکه اقدامات این شرکت نوعی دلال بازی و کلاهبرداری است تصریح کرد: تمام مجوزهای قانونی برای پروژه ها گرفته نشده و تاییدیه ها نیز غیرقابل اعتبار و دیون بخش عمومی و دولتی به صورت کامل نیز پرداخت نشده است. 
وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از اراضی بدون مجوز تغییر کاربری داده شده و قسمتی از اراضی نیز که بستر رودخانه بوده است به صورت غیرقانونی تصرف و در آن ساخت و ساز صورت گرفته است.
وی افزود: بخش ها و دستگاه های متولی باید پیگیری های لازم را دراین زمینه انجام دهند و مطالبات خویش را دریافت کنند. اگر سازمان یا دستگاهی دراین زمینه پیگیری های لازم را انجام ندهد به عنوان افرادی که در ارتکاب جرم با شرکت پدیده شاندیز تبانی یا سهل انگاری کرده اند تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.
دادستان مشهد همچنین ادامه داد: دراین زمینه با دادستان کل کشور هماهنگی های لازم صورت گرفته است که هرگونه تبلیغات از سوی جراید، صدا و سیما و وزارت خانه ها ممنوع شود و همچنین نسبت به پلمب دفاتر این شرکت در اکثر استان ها و شهرستان ها اقدامات قضایی لازم صورت گرفته است.
صادقی اظهار امیدواری کرد؛ درنقاطی که این دفاتر هنوز فعال هستند مقامات قضایی مسئول در جهت هماهنگی با تصمیمات قضایی دادستانی کل و اکثر استان ها با قید فوریت اقدام لازم را مبذول کنند. 
دادستان مشهد به مردم هشدار داد که به اینگونه شرکت ها برای سرمایه گذاری اعتماد نکنند و اگر سهامی را خریده و وجهی سپرده اند برای تسویه حساب به شرکت های موردنظر مراجعه کنند. 
براساس این گزارش پروند کیفری هیئت مدیره و موسسان شرکت پدیده شاندیز در دادسرای مشهد در حال رسیدگی است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا