خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این که «دهه هشتادی ها» و همه مردم کف خیابان را دشمن بدانیم اشتباه است

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: بیان این سخنان نیازمند پشتوانه تحقیقی است. اگر ممکن است برای ما که در ایران هستیم و آموزش عمومی کشور را یکی از پرمساله‌ترین موضوعات جامعه می‌دانیم، یک نقد مکتوب و دقیق از سند ۲۰۳۰ به علاوه مستندات ادعای فوق را منتشر کنید.

البته نقدی علمی و چارچوب‌دار که همراه با کلی‌گویی نباشد. همچنین گزارشی دقیق از دستاوردهای آموزشی ادعایی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران ارایه کنید.

باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر معرفی می‌شوند، برخلاف نسل قبل، نه تنها خودشان، بلکه پدر و مادرشان نیز در همین نظام آموزش دیده‌اند. شما که این همه روی خانواده انگشت می‌گذارید، توجه باید کنید که اتفاقا نظام آموزشی ایران خانواده را تخریب کرده است. نوشتن برنامه راهبردی و ردیف کردن کلمات و جملات زیبا، هیچ مشکلی از آموزش را حل نمی‌کند.

اگر حل می‌کرد، الان باید بهترین جامعه را می‌داشتیم، چون به اندازه کافی سندهای زیبا و با جملات زیباتر داریم، خروجی این نظام آموزشی، همین است که می‌بینیم. شاید بتوان گفت جوهره نظام آموزشی کشور، دیندار کردن جوانان است.

در مقابل، قطعا می‌توان گفت، کمترین موفقیت نظام آموزشی در همین حوزه است، بالاتر از این ادعا هم وجود دارد، نه فقط موفقیت نداشته که شکست فاحشی در دیندار کردن جوانان داشته است. چرا؟ یک بخش آن به حوزه عمومی جامعه و سیاست برمی‌گردد که محل بحث کنونی نیست، ولی یکی از علل اصلی دور شدن جوانان از دینداری، نظام و سیاست‌های آموزشی است.

رویکرد دیندار کردن مردم بر اساس آموزش ساده‌لوحانه است. ریاضیات و فیزیک و فلسفه و علوم اجتماعی را ‌باید آموزش داد، ولی آموزش، راه اصلی دینداری نیست. این به معنای نفی آموزش دین نیست، بلکه فرعی بودن آن است.

ای کاش آقای رییسی دستور می‌داد که نتایج گزارش رسمی فرهنگستان علوم را در اختیارشان می‌گذاشتند تا نتایج تاسف‌بار آزمون‌های بین‌المللی دانش‌آموزان ایرانی را بدانند. ۳۲ درصدشان زیر شاخص فقر آموزشی است، این رقم در سطح بین‌المللی فقط ۸ درصد است.

در این باره ۵۰ کشور از ۵۸ کشور وضع‌شان بهتر از ماست. رتبه ایران در شاخص جهانی دانش، پایین است و در حال پایین رفتن نیز هست. سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی و نیز بودجه دولت بسیار کمتر از میانگین جهانی است.

اینها موارد قابل سنجش است؟ اگر به امور کیفی و مشکلات آموزگاران و رفتارهای دانش‌آموزان پرداخته شود، وضعیت ناامیدکننده‌تر هم خواهد شد.امیدواریم سخنرانی‌های مسوولان مستند به شواهد و آمار و منطقی و مستدل باشد.


جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

هر حرکت، ‌خواسته و مطالبه‌ای را به دشمنان وصل می‌کنیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این‌که »قانون اساسی زیرساخت‌های بیان اعتراضات را تعریف کرده است»، گفت: در حوادث اخیر اینکه همه مردم در کف خیابان را دشمن بدانیم،‌ اشتباه است؛ این هم اشتباه بوده که بگوییم هر کسی کف خیابان می‌آید، مطالبه به حقی دارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در کشور گفت: اتکای هر نظام دموکراتیک در جهان به مردم است و مردم دیدگاه‌های خود را در قالب انتخابات و یا نقد سیاست‌های جاری و اعتراضات بیان می‌کنند. معمولا این اعتراضات به صورت سندیکایی، ‌صنفی و گروهی انجام می‌شود و یا اینکه در قالب رفتارهای پراکنده بروز پیدا کرده که در کشور خودمان هم شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی جهان آبادی را در ادامه می خوانید:

*ما خیلی راحت بستر بیان اعتراض قانونی،‌ نقد و بیان خواسته‌ها به صورت قانونی را برای اصناف‌،‌ گروه‌ها و تشکل‌های صنفی نمی‌پذیریم در  نتیجه هر حرکت، ‌خواسته و مطالبه‌ای را به دشمنان وصل می‌کنیم. با این وضعیت اگر دشمن هم کاری نکرده باشد ‌مردم را به دامن دشمن هول می‌دهیم.

*با توجه به اینکه احزاب در کشورمان به شدت ضعیف هستند، بیان خواسته‌ها از طریق احزاب و گروه‌های مرجع رخ نمی‌دهد لذا مردم خودشان راسا وارد می‌شوند. این وضعیت نه تنها برای ما که برای هر کشوری آسیب‌زاست.

*وقتی مطالبات از طریق احزاب پیگیری می‌شود کار بسیار راحت‌تر است تا اینکه مردم کف خیابان آیند چون در این صورت نه مطالبه به حق مردم مشخص می‌شود و نه تفکیکی بین مردم عادی،‌ اغتشاش‌گر، تجزیه طلب و دشمن صورت می‌گیرد،‌ نتیجه آن هم شرایط و اتفاقات اخیر است.

*در حوادث اخیر اینکه همه مردم در کف خیابان را دشمن بدانیم،‌ اشتباه است؛ این هم اشتباه بوده که بگوییم هر کسی کف خیابان می‌آید، مطالبه به حقی دارد البته باید بپذیریم که بخشی از اتفاقات در کف خیابان توسط ضدانقلاب،‌ معاند، ‌منافق، ‌تجزیه‌طلب و گروه‌های آموزش‌دیده و با داشتن تجهیزات با هدف ساختارشکنی علیه نظام و حتی تجزیه ایران انجام شد منتها در کنارش اکثریتی مطالبات به حق داشتند.

*درحال حاضر اولویت با جمع کردن اغتشاش و برگرداندن فضا به شرایط آرام، معقول و منطقی است، بعد از آن باید آسیب شناسی شود که چگونه می‌توان بستری برای اعتراضات قانونی مردم فراهم کرد نه اینکه نیروی انتظامی را رودروی مردم قرار دهیم؛ ‌الان نیروی انتظامی هم مظلوم واقع شده است،  وقتی نیروی انتظامی را مقابل مردم قرار می دهید نیروی انتظامی چاره دیگری ندارد.

*با توجه به اینکه قانون اساسی زیرساخت‌های بیان اعتراضات را تعریف کرده، باید بستر قانونی آن را تعریف کنیم تا مردم بتوانند حرف‌، اعتراض و انتقاداشان را بیان کنند، موضوعی که در تمام کشورها هم وجود دارد. در این باره باید مجلس در اسرع وقت ورود کرده و بستر قانونی را برای اجرایی کردن ظرفیت‌های قانون اساسی در راهپیمایی و تظاهرات‌های قانونی فراهم کند تا مردم اعتراض و نقدشان را اعلام کنند. در این شرایط فشار از روی مردم برداشته شده و مردم نیز مرز خود را با ساختارشکن،‌ تجزیه‌طلب، منافق و سلطنت‌طلب رعایت می‌کنند.

*اگرچه اغتشاشات اخیر برای ما تلخ است اما یک نکته مثبت در آن وجود دارد؛ در اعتراضات مردمی و اغتشاشات اخیر مردم به شدت رعایت می‌کردند که حرفشان به نفع سازمان منافق و سلطنت طلب مصادره نشود.

*این نسلی که کف خیابان هستند، مطالبات خود را بیان می کنند؛‌ طبق آمار بالای 95 درصد این افراد زیر 40 سال سن دارند یعنی افرادی که آینده ساز جامعه هستند. حتی به فرض اینکه آن‌ها را به هر روشی ساکت کردیم اما آینده جامعه ما دست این‌هاست. باید با آن‌ها صحبت کرده و خواسته‌های به حق‌شان را اجرایی کنیم، ‌اگر هم خواسته غیرقانونی دارند درباره‌اش گفت و گو کرده و آن ها را مجاب و همراه کنیم. وقتی این نسل را مجاب و همراه نمی‌کنیم یعنی خود به خود آن‌ها را به دامن دشمن و کسانی که با اساس کشور مشکل دارند، هول می دهیم.

*متاسفانه ایران در خاورمیانه دشمن کم ندارد و خیلی‌ها می‌خواهند مناطق مختلف قومی و مذهبی ایران را تجزیه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. رشته حفظی تحلیل گر حفظی بیسواد تحلیل ات چرت محض بود چند تا مدرسه شورش کردن و چند نفر بودن از کل دانش آموزان کشور یا چند تا دانشجو از کل دانشجویان کشور در اعتراضات شرکت کردن خخخخ یک مشت پسر و دختر هرزه بیشتر نبودند که هر بار یک گوشه کناری که کسی نباشه خودی نشان می دهند تا بگن ما زنده ایم و یک کلی برای ایران اینترنشنال می فرستند
    و بعد اش سریع و تو سوراخ و پستو مخفی میشن خخخخخخ کف خیابان هیچ خبری نیست تحلیل گر تان دروغ و سیاه نمایی کرد موافقین دانشجو و دانش آموز طرفدار نظام بسیار است پس … دکتر رشته حفظی ایا جمعیت اعتراضی در میدان در هر شهر برابر با جمعیت اون شهر بوده؟ اگه بود که نظام راحت سقوط می کرد حتی سرکوب هم جواب نمی داد مثل سال 57 پس … اگه دانش آموز یا دانشجو تو اعتراضات شرکت کرده بهترین راه برخورد حذف حقوق شهروندی و عدم اجازه درس خواندن در ایران است زیرا دشمن باسواد از دشمن بی سواد خطر اش بیشتر است چون دشمن با سواد تو بدنه نظام نفوذ و به نظام ضربه مهلک می تواند وارد کند و سرکوب دیگر جواب نمی دهد ولی دشمن بی سواد که تو بدنه نظام نباشه می توان با سرکوب حذف اش کرد نکته دیگر از این افراد که اجازه درس خواندن در ایران را ازشان گرفته میشه فقط تعداد محدودی شون موفق میشن خارج از کشور تحصیل کنند و اگر هم برگردند به کشور که نفوذ کنند در بدنه نظام چون سابقه دارند هیچ کار نمیتوانند بکنند خخخخخخخخخ

  2. باز رشته حفظی حرف زد آموزش هیچ اشکالی ندارد شما علوم سیاسی ها هستید که باعث وضعیت کنونی هستین شما … ها همون هایی بودید که اکثر رئیس جمهور های اصلاح طلب خائن و نمایندگان مجلس خائن بدون فیلتر وارد نظام می کردین؟ چه کسی ماهواره وارد ایران کرد ؟ یا تو تلویزیون کی اجازه داد بازیگران با هر شکل و قیافه یا لباسی در جشنواره ها و محل کارشان حاضر شوند یا فروشگاه های مد و لباس چرا کنترل نکردید علت وضعیت الان جوانان جامعه همین مدارای بیجای امثال شما که علوم سیاسی خواندین اسم اش را سیاست گذاشتین هست کسی که مخالف شما است و نظر اش فرق دارد با شما، نباید اجازه ورود به درون نظام دهید قانون حکومت در قاطع بودن و نترسیدن از ریختن خون و راه ندادن مخالف فکری به درون نظام – فقط در در حد شنیدن نظر مخالف- حمایت قاطع و تمام عیار از موافقان و نیروهای مسلح کشور و بعد بقیه مردم و عدم وابستگی به کشورهای دیگر – اهمیت دادن به علم و تمام.
    اونی که تو کتاب ها تون خواندین چرت محض است. کسانی که علوم سیاسی نوشته خودشان از یک روش دیگر در کشورشان استفاده کردن تعداد ستاره های روی پرچم امریکا نشانه نسل کشی برای ایجاد امپراتوری اش هست یا نظام فرانسه تعداد مخالفینی که سر بریده از داعش خیلی بیشتر است یا کانادا نسل کشی عقیم سازی و خیلی مثال های دیگر همه همه ویژگی بالا را رعایت کردن هیچ کدام در نسل کشی مخالف نظام شان تعیین جنسیت، سن و تعداد مهم نبوده که شدن ابر قدرت و الان صاحب فروختن فرهنگ و علم به ایران هستن و اوضاع جوانان کنونی محصول آنها و بی عرضه گی شما است و در آخر تعداد مخالفین شورشی دانشجو و دانش آموز بسیار کم است و شما داری لاف می زنی و هنوز تعداد دانش آموز و دانشجو حزب الهی بسیار بیشتر از این لات های به ظاهر دانش اموز و دانشجو است . ظاهرا گول تصاویر چند ثانیه ای که فقط در یک زاویه فیلم گرفته شده خوردی آقای تحلیل گر واقعا عدم آشنایی با فیلم گرفتن و تدوین فیلم باعث تحلیل مسخره شما شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا