خرید تور تابستان ایران بوم گردی

6 روش برای ست کردن لباس ها به کمک چرخه رنگ

رپورتاژ آگهی

این روزها همه ترجیح می دهند بهترین جنس لباس و بهترین رنگ را برای خود انتخاب کنند تا بهترین استایل را داشته باشند. اما برای انتخاب و پوشیدن لباس نیاز به چند راهنمای ساده داریم که بتوانیم آنها را به لحاظ مدل و رنگ با هم ست کنیم. یکی از این روش‌ ها انتخاب رنگ بر اساس چرخه رنگ است. بنابراین برای خوش تیپ بودن نیازی به پوشیدن لباس های گران قیمت نیست. بلکه می توان با انتخاب رنگ و مدل درست هم خوش استایل بود. اما چرخه رنگ چیست؟

چرخه رنگ یک نمودار دایره ای است که روابط بین رنگ های مختلف را نشان می دهد. اسحاق نیوتن اولین چرخه رنگ را در کتاب اپتیکس (Opticks) در سال 1704 آورده است. چرخه رنگ نیوتن یک نمودار رنگی نامتقارن بود که شامل هفت رنگ قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش است. یوهان ولفگانگ فون گوته (Johann Wolfgang von Goethe) در سال 1810 یک چرخه رنگ متقارن با تنها 6 رنگ ساخت (رنگ نیلی را حذف کرد)؛ چیزی که وی ایجاد کرد، شبیه به چرخه رنگی است که ما امروزه از آن استفاده می کنیم. هنرمندان و طراحان از چرخه رنگ برای ایجاد طرح های رنگی استفاده می کنند و با استفاده از آنها، جلوه های هنری دلخواه خود را ایجاد می کنند. اما ست کردن لباس بر اساس چرخه رنگ به چه صورت است؟ در ادامه همراه ما باشید.

  1. دسته های رنگ در چرخه رنگ

در چرخه رنگ سه دسته اصلی وجود دارد:

   – رنگ‌های اصلی: قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اصلی هستند. برای دست یابی به این‌ها نمی‌ توان دو رنگ را با هم ترکیب کرد.

  –  رنگ‌های ثانویه: رنگ‌های ثانویه ترکیبی از رنگ ‌های اصلی هستند. بنابراین، قرمز + زرد = نارنجی، قرمز + آبی = بنفش و آبی + زرد = سبز

   – رنگ‌های درجه سوم: این رنگ‌ ها نیز ترکیبی از رنگ ‌های اصلی و فرعی هستند. با مخلوط کردن این رنگ‌ها، رنگ‌هایی مانند نعناعی از ترکیب رنگ‌‌های آبی، مرجانی و غیره به دست می ‌آید.

  • روش ست کردن لباس بر اساس چرخه رنگ

بر اساس این دسته بندی رنگ ها می توان آنها را به سرد، گرم و خنثی تقسیم بندی کرد و برای انتخاب رنگ برای ست کردن لباس ها از آن استفاده کرد.

رنگ های گرم: رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای و غیره در دسته رنگ‌ های گرم قرار می‌گیرند که باعث می‌ شوند اندازه‌ ها کوچک ‌تر دیده شوند.  به همین دلیل هم زمانی که ما می خواهیم لاغرتر به نظر برسیم،  ترجیح می‌ دهیم از رنگ‌ های گرم‌ تر استفاده کنیم.

رنگ‌ های سرد: رنگ های سرد مانند رنگ‌ های آبی، بنفش، سبز و غیره، رنگ‌ های آرامش ‌بخش بوده و عمدتا برای کودکان هم استفاده می شوند.

رنگ های خنثی: این رنگ ها بیشترین کاربرد را برای ست کردن لباس دارند. آرام و ساده هستند. سیاه، خاکستری، سفید، مایل به سفید، مایل به قرمز و غیره در دسته رنگ‌ های خنثی قرار می‌ گیرند.

  1. انتخاب رنگ های هماهنگ

یک اصل اساسی که شما باید برای ست کردن لباس ‌های خود، به خصوص انواع لباس های مجلسی زنانه یا هر چیز دیگری در نظر بگیرید، ترکیب رنگ ‌هایی است که هماهنگ هستند. و این همان چیزی است که باید هنگام طراحی یا چیدن لباس‌ هایمان به یاد داشته باشیم.

  1. انتخاب رنگ های متضاد

قرمز و سبز، بنفش و زرد، آبی و نارنجی رنگ ‌های مکمل، زمانی که با هم ترکیب می شوند بهترین کارایی را دارند. این رنگ ها مخالف یکدیگر در چرخه رنگ هستند. آن‌ها ممکن است جسورانه به نظر برسند، اما انتخاب آنها عالی خواهند بود. این یک انتخاب است و به شما بستگی دارد و برای روزهای گرم سال هم مناسب تر است. همچنین برای استایل‌های دخترانه می‌توانید از این روش کمک بگیرید و یک مدل تونیک دخترانه خانگی نخی به رنگ قرمز را با جوراب شلواری سبز ست کنید

  • انتخاب رنگ های پیوسته

مطابقت دادن دو یا سه رنگ پیوسته روی چرخه رنگ که به خوبی با یکدیگر ترکیب می ‌شوند، تطبیق رنگ مشابه نامیده می‌ شود.  زمانی که انتخاب یک لباس بر این اساس است هم چشمگیر و هم شیک به نظر خواهد رسید.

  • ترکیب سه گانه

ترکیب رنگ هایی که در چرخه رنگ از هم فاصله دارند را ترکیب سه گانه می گویند. این انتخاب نیز به نظر عالی خواهد بود. با این حال شما می توانید از ترکیب رنگ های خنثی استفاده کنید. یا آن که رنگ های جسورانه را انتخاب کنید و اکسسوری های ساده را استفاده کنید یا حالت لباس خنثی را انتخاب کرده و از اکسسوری های جسورانه و با رنگ هایی از چرخه های دیگر استفاده کنید.

نویسنده: وحیده امینی

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا