خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کرونا داروی قطعی و واکسن ندارد»

سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دلمان را خوش نکنیم که اگر به ویروس کرونا مبتلا شدیم، با مصرف دارو بهبود پیدا می کنیم، این داروها قطعیت ندارد، بسیاری از بیماران در کشور به درمان جواب نداده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی، با بیان اینکه هر روز به مردم توصیه می‌شود در خانه بمانند اما بسیاری از شهروندان این توصیه ها را جدی نگرفته‌اند، ادامه داد: اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید در منزل بمانید و خریدهای نوروز را به تعویق بیاندازید.

وی افزود: کووید19 یک‌باره در هر استان اوج گرفته و می تواند به‌شدت تعداد مبتلایان را افزایش دهد، بنابراین به‌صورت جدی ممکن است آمار مرگ و میرها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم با خانواده و فرزندانشان به بازار رفته و خرید می کنند، افزود: با وجود اینکه در تمامی رسانه ها اعلام می شود اما مردم در مراکز تجمعی حضور می یابند، الان فصل مسافرت نیست اما عده ای با تعطیلات مدارس به مسافرت رفته اند.

هاشمی گفت: در بیمارستان ها بیماران تحت درمان قرار می گیرند، اما نگران گروه آسیب پذیری هستیم که به درمان جواب نمی دهند.

این مسئول به راه اندازی سامانه salamat.gov.ir اشاره کرد و افزود: این سایت بر اساس سوال هایی که می پرسد، افراد را خطرسنجی کرده و به افراد راهنمایی می دهد و در صورت نیاز فرد را به مراکز درمان راهنمایی می کند.

وی تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست هر دو ساعت، نزدیک نکردن دست به ناحیه چشم، دهان و صورت ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی به مصرف الکل و مواد مخدر به صورت سودجویانه دامن زده می شود، خاطرنشان کرد: هیچ مستند علمی وجود ندارد که الکل یا مواد مخدر بتواند از بیماری کووید19 یا انتشار آن جلوگیری کند و به جز صدمات جبران ناپذیری که به وجود آورده، دستاوردی ندارد.

هاشمی اضافه کرد: در برخی از شهرها، الکل متانول استفاده و منجر به مرگ و کوری شده هموطنان شده است، استفاده از الکل مضرات بسیار زیادی دارد، سو استفاده از مواد مخدر و الکل به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مورد تایید مراجع علمی و بین المللی نیست.

وی  از افزایش تعداد قربانیان کووید19 به 2 نفر خبر داد و گفت: دومین بیمار مبتلا به کرونا روز گذشته در بیمارستان جان باخت.

هاشمی با بیان اینکه  شش  روز قبل تعداد مبتلایان یک نفر و امروز این تعداد به 45 نفر رسیده است، اظهار کرد: بهرغم تاکید سیستم های بهداشتی به رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در مراکز تجمعی، تعداد مبتلایان به بیماری در حال افزایش است و عده ای از هموطنان روزانه فوت می شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا