خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای سیاسی مجمع ایثارگران: حکومت زمینه بیان مطالبات مردم را فراهم کند و صدای جامعه را بشنود

در جلسه شورای سیاسی مجمع ایثارگران مطرح شد: تلویزیون های بیگانه و عناصر وابسته و تندروهای داخلی دو روی سکه اغتشاش و ناامنی کشور هستند/ چرا حکومت شبکه های اجتماعی را با هدف کنترل اعتراضات محدود می کند اما با تندروهایی مثل روزنامه کیهان که با کلام خود، مردم را تحریک می کند و هل من مبارز می طلبد کاری ندارد؟

در گزارش روابط عمومی این حزب از این جلسه آمده است:

جلسه شورای سیاسی مجمع ایثارگران روز شنبه ۹ مهرماه برگزار شد و اعضا نسبت به حوادث کشور، نحوه برخورد با معترضین و به خشونت کشیده شدن اعتراضات اعلام نگرانی کردند.

اعضای شورای سیاسی با تحلیل شرایط کشور مطرح کردند اگر چنانچه زمینه گفت و گو و تفاهم ملی در کشور فراهم می شد و نصیحت دلسوزان مورد توجه قرار می گرفت، هیچ وقت شاهد چنین حوادث تلخی نبودیم.

اعضای شورای سیاسی مجمع ایثارگران به عنوان یکی از احزاب این نظام و مدافع حقوق ملت، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در سیستان و بلوچستان و بهره برداری معاندین از اعتراضات و همچنین اقدامات تلویزیون های بیگانه و عناصر وابسته اعلام کردند این روش ها و منش های غلط حکمرانی است که زمینه افزایش تحرکات گروه های وابسته و تروریستی را فراهم می کند و گرنه مردم ایران همواره از خشونت پرهیز کرده و به دنبال مطالبات قانونی خود هستند، اگر چنانچه حق قانونی تجمعات که در اصل ۲۷ قانون اساسی پیش بینی شده، پاس داشته می شد هرگز گروه های معاند و وابسته نمی تواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

در این جلسه، ضمن اعلام خطر نسبت به فعالیت تندروهای داخلی اعلام شد که وقتی کشور دچار یک مصیبت ملی مثل مرگ خانم امینی می شود بجای برخورد با خاطیان و عذرخواهی و تجدید نظر در رفتارها و سیاست های اشتباه، چرا افرادی در رسانه های حکومتی نظیر کیهان، همشهری و یا صداوسیما مردم داغدار را خشمگین می کنند و به جای پذیرش اشتباهات، بنزین بر آتش خشم عمومی می ریزند؟!

تجزیه طلب های خارجی و تندروهای داخلی هر دو به تحریک مردم می پردازند تا مطالبات مردم را به سمت شورش های خشونت بار تغییر دهند، باید با هر دو طرف برخورد شود و اجازه نداد عده ای امنیت ملی را فدای عقده های سیاسی و جناحی خود کنند.

بازداشت عده ای از جوانان، دانشجویان و برخورد با ورزشکاران و هنرمندان راه حل چنین بحرانی نیست. این اتفاقات تلخ نشان می دهد که حکومت باید بیش از پیش برای شنیدن صدای مردم آماده باشد و از آن هراسی نداشته باشد،
مردمی که پای صندوق رای؛ حزب، سندیکا، مطبوعات و به طور کلی از طرق قانونی احساس کنند که می توانند حرف خود را بزنند، هرگز در خیابان مطالبات خود را فریاد نمی زنند اگر امروز مردم در خیابان عصبانی و خشمگین هستند باید دید چه ظرفیتی برای اعتراض قانونی و مسالمت آمیز آنان فراهم کرده ایم؟!

آیا چنین اعتراضات و ماجراهایی نشان نمی دهد که از تبعیض ، ردصلاحیت ها، توقیف مطبوعات و برخورد با احزاب و سندیکاها باید دست کشید؟!

اعضای مجمع ایثارگران در پایان ضمن دعوت مردم به پرهیز از خشونت و رفتارهای غیرقانونی از حکومت خواستند زمینه قانونی بیان مطالبات مردم و شنیدن صدای معترضین و احترام به آنها را فراهم کند و به پیشنهاد احزاب اصلاح طلب مبنی بر برگزاری تجمع بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی  پاسخ مثبت بدهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا