خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاه رجانیوز به فیلم «فروشنده»

«محمدرضا باقری» در سایت هواداران اولیه ی احمدی نژاد، «رجانیوز» در یادداشتی با تیتر «ولنگاری فرهنگی، زیر سر دستگاه های خوش نام و بد عمل /«فروشنده» چه چیزی را هدف قرار داده است؟»، نوشت:

در خبرها آمده که فیلم فروشنده، آخرین ساخته اصغر فرهادی از چهار شنبه اکران خواهد شد و حتی بلیط هایش پیش فروش هم شده، با 50 درصد افزایش قیمت، چرا؟ چون آقای فرهادی تخم دوزرده کرده و خشم مقدس (بخوانید غیرت) را هدف گرفته است. آش آن قدر شور است که ترانه علیدوستی ِ فمنیست که بازیگر فروشنده است، در کنفرانس خبری فیلم در کن وقتی فرهادی غیرت، خشونت مقدس را با تروریسم تشبیه می کند می گوید: “: موضوع آبرو، حیا و غیرت در این فیلم مطرح می‌شود و من برخلاف نظر آقای فرهادی فکر می‌کنم یک مرد غربی هم در مواجهه با این موضوع چنین برخوردی را انجام می‌داد. مساله درباره تعرض به حریم شخصی یک زن است و این مساله در همه جای دنیا وجود دارد”.

حالا نه تنها وزارت ارشاد جمهوری اسلامی به این فیلم موهن مجوز اکران داده، بلکه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هم پای کار آمده تا فیلم را اکران کند، تا خدایی نکرده روشنفکرها نرنجند! شهرداری هم پردیس هایش را در اختیار فیلم قرار داده است. صداو سیما هم قول داده تیزرهای فیلم پخش شود، همه ی سیستم فرهنگی کشور دست به دست هم داده تا روی پرده سینما “غیرت” را دست بیاندازند، تا آقای فرهادی که فیلمش را کمپانی قطریِ حامی داعش سرمایه گذاری کرده، حالا از پول بلیط هموطنانش نیز بی نصیب نماند! مبارکش باشد و آفرین به فرهادی که کل سیستم سانسور و کشور را در فیلم فحش کش کرده و آخر سر با امکانات سانسورچی ها فیلمش را به مخاطب نمایش می دهد. فرهادی رگ خواب مسئولان را خوب به دست گرفته، هر چقدر بیشتر پیش برود، طرف مقابلش بیشتر عقب نشینی می کند.

آقای حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای فرهنگ عمومی کشور و عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو دارای حق وتو در شورای پروانه نمایش، فیلم را دیده است و سلبا و ایجابا نظری نداده، نه موافق بوده نه مخالف تا خدایی نکرده دل هنرمندِ ساختار شکن نشکند، لباس پیامبر بر تن کرده و نمایندگی رهبری را بر دوش دارد و اما به سمت کسانی غش کرده که دارند دین و ایمان را به تاراج می برند.

رهبر معظم انقلاب همین هفته پیش در جمع اعضای دولت فرمودند: “حالا فرض کنیم یک تئاتری یا یک فیلمی تولید بشود که تیشه به ریشه‌ی ایمان این جوانها بزند؛ این خوب است؟ این چیزی نیست که انسان از آن احساس خطر بکند؟” این بیانات رسانه ای هم شد، متن آن را نیز دفتر رهبری منتشر کرد، فیلم آن هم از رسانه ملی پخش شد، اما دریغ! دریغ که حرفهای رهبر فرزانه در مسئولین اثر کند! مسامحتا حرف های ایشان را گوش می دهند و با پررویی و وقاحت بر خلاف آنها عمل می کنند.

آقای خاموشی! کلاهتان را بالاتر بگذارید! اصلا با خانواده ی محترمتان بروید فیلم را ببینید، بلیط 15 هزار تومانی اش را هم من تقبل می کنم. بروید و ببینید اصغر فرهادی چطور غیرت را زیر سئوال برده و کیف کنید از اینکه به زعم خودتان جذبش کردید! بروید و روی پرده سینما ببینید که می گوید حتی اگر به ناموستان تجاوز شد، خشمگین نشوید، عصبانیت با دلیلش هم خوب نیست. بعد هم بیایید و بگویید یک فیلم دینی دیدید که مردم را به گذشت دعوت می کرد! بالاخره سینما را باید مدیریت کرد! سهم فروش هم که بالاست، در این اوضاع چه چیزی مهم تر از درآمد و پول است؟ و مگر اصلا کار فرهنگی بدون پول می شود؟

شاید یکی از رازهای حمایت های مداوم رهبری از جوانان مومن انقلابی همین باشد که مسئولان باسابقه نظام دیگر حوصله ی مقاومت و هزینه دادن را ندارند.

این چرخه ی معیوب دستگاه های فرهنگی کشور است، خیال جناح مومن فرهنگی را راحت کنید، بگویید ما همه گوشمان به رهبری است ولی کار خودمان را می کنیم، بگویید ما عرضه ی ایستادگی در برابر ولنگاری فرهنگاری را نداریم و خودمان هم جزیی از آن هستیم، بگویید ما که نباید هزینه ی درگیری با روشنفکرها را بدهیم!

ولنگاری فرهنگی شاید بخشی اش، در خارج و کمپانی قطری و جشن فرانسوی طرح ریزی شود اما پازل را همین مسئولان انقلابی خودمان در دستگاه های خوش نام و بدعمل اتفاق می افتد.

در پی آن همه خون که بر این خاک چکید
ننگمان باد این جان، شرممان باد این نان
ما نشستیم و تماشا کردیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا