خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح آیت الله احمد ایروانی درباره‌ی خود و فرزندانش

آیت‌الله احمد ایروانی درباره ادعاهای صورت گرفته علیه خود و فرزندانش توضیحاتی را منتشر کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، او در ابتدا نوشته است: به نام خدای رحمان و رحیم. من داغ سوز عشق تو دانم نه مدعی/ از شمع پرس قصه ز باد هوا مپرس. اخیراً مطالب و ادعاهایی به صورت گسترده علیه من احمد ایروانی و خانواده و دخترانم منتشر شده أست. برای جلوگیری از سوءاستفاده گروههای نقابدار نکاتی را برای تنویر افکارعمومی با کسانی که این دست ادعاها برایشان ابهاماتی ایجاد کرده مطرح می‌کنم.

ایروانی ابتدا از سویی نسبت به اتفاقات اخیر در کشور ابراز ناراحتی و از سوءمدیریت‌ها انتقاد کرده است و سپس نوشته است: اگر از سوابق خود بخواهم بگویم، ازابتدای جوانی و تحصیل در حوزه علمیه قم، با تاسی به سیره عملی بسیاری از اساتید و حالات شخصی خود، با اینکه امکان اخذ مناصب دولتی و رسمی برایم فراهم بود اما نه قدمی در این راه برداشتم و نه بعضی مسئولیت‌های پیشنهادی را پذیرفتم. وظیفه اصلی خود را تبلیغ معارف اسلامی به نحو معقول و عملی می‌دانستم با محوریت جذب حداکثری به مبانی دین که از نظر من متبلور در فداکاری و گذشت و کمک به دیگران است. استقلال مالی و آزادی در انتخاب شغل همیشه برای من از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برای همین در کنار تحصیل به قدر نیاز به کارهای اقتصادی می‌پرداختم، از جمله کمک به مرحوم پدرم و مشارکت با ایشان که هم بازاری و هم کشاورز بودند. معتقد بوده و هستم که روحانیون تا حد ممکن و در حد توان باید ارتزاق خود را از بیت المال و وجوهات کاهش دهند و در کنار تحصیل با کارهای معمول امرار معاش کنند.

او می‌گوید: در سال ۱۳۷۹ با دعوت دانشگاه کاتولیک آمریکا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری فلسفه به آمریکا آمدم و خانواده‌ام در سال بعد به من پیوستند. تحصیل من بدون هیچگونه کمک دولتی و بورسیه صورت گرفته و با توجه به سابقه تحصیلی و تدریس علوم دینی، از همان ابتدا بعنوان محقق و مسئول مطالعات اسلامی یکی از مراکز آن دانشگاه به استخدام در آمده و همزمان با تحصیل به تدریس دروسی از قبیل حقوق اسلامی و مقدمه‌ای بر اسلام شناسی، پرداخته که این همکاری به مدت ۲۰ سال ادامه داشته است.

ایروانی درباره‌ی ادعای همکاری با بنیاد علوی نیز گفته است: گفته‌اند که هزینه کرسی تدریس مرا بنیاد علوی تأمین کرده است. بنیاد علوی به دانشگاههای بسیاری در آمریکا کمک می‌کند که دانشگاه هاروارد و کلمبیا هم در زمره آنهاست. کمک این بنیاد و دیگر بنیادهای مستقر در آمریکا بر اساس قوانین این کشور امری معمول و قانونی و تحت قوانین حسابرسی است و نحوه مصرف آن با تصمیم دانشگاه انجام می‌شود.

او همچنین درباره‌ی ادعایی دیگر گفت: متاسفانه به اشتباه از اینجانب به عنوان رییس مرکز اسلامی واشنگتن یاد می‌کنند و حال آنکه اینجانب دارای مرکز اسلامی نبوده سالیان سال است که در هیچ مرکز اسلامی حضور و سخنرانی نداشته‌ام. مرکزی که من مدیر آن هستم همچنانکه از اسم آن معلوم است “مرکز مطالعات اسلام و خاورمیانه” (www.csime.org) مرکزی غیر انتفاعی و غیردینی است که تحت قوانین آمریکاست و در زمینه صلح؛ آموزش و محیط زیست فعالیت می‌کند. در عین حال، به دلیل فعالیت‌های من در مسیر صلح جهانی، دعوت‌های فراوانی به کشورهای مختلف داشته‌ام و با مقامات ارشد کشورها ازجمله پادشاهان، روسای جمهور و وزرای خارجه گفتگو کرده‌ام، چنانکه از مدعوین مجمع اقتصادی جهانی در داووس بوده‌ام و چندین سال در این کنفرانس با رهبران دینی و سیاسی جهان گفتگو داشته‌ام.

ایروانی درباره‌ی فرزندانش که اخیرا عکس و فیلم عروسی یکی از آنها در شبکه‌های اجتماعی به صورتی گسترده منتشر شده است، گفت: فرزندان من همگی با تلاش و زحمت بسیار و صرفاً با اخذ وام و یا کمک تحصیلی به مدارج عالی رسیده‌اند و به کار و خدمت قانونی در جامعه آمریکا مشغول‌اند. آن‌ها سبک زندگی خود را دارند و طبعاً رابطه من با فرزندانم رابطه‌ای پدرانه است و آنها در انتخاب نوع زندگی و پوشش و کار خود کاملاً مستقل و آزاد هستند. من شخصاً به حجاب به صورت کلی معتقدم ولی به تحمیل و اجبار آن معتقد نیستم. لذا چه فرزندان من و چه دیگر بانوان عزیز آزادند و باید هر طور که تشخیص می‌دهند زندگی کرده و پوشش خود را انتخاب کنند.

این روحانی در پایان متنی که در سایت گویا منتشر شده نوشته است: اگر چه عصبانیت مردم از عملکرد مسئولین بویژه بعضی ازروحانیون و سوء استفاده از بیت المال و رواج بساط ریا و نفاق قابل درک است اما به خطا و یا عمد، سیلی از تهمت و تهدید را با سوء استفاده از فضای مجازی علیه اینجانب و بویژه دختران بی گناهم راه انداختن نیز کاری غیر منصفانه و خلاف مروت و جوانمردی است و توقع جبران آن از همه انسانهای‌آزاده و جویای حق می‌رود. هجران بلای ما شد یا رب بلا بگردان. با تشکر. احمد ایروانی. واشینگتن دی سی. ۱۰ مهر ۱۴۰۱ برابر با ۲ اکتبر ۲۰۲۲

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر دانشگاه های ایران خوبه پس چرا بچه های شما باید برن اگر بده چرا فقط برای بچه های شما بده؟باقی نخبه نیستن باقی جای پیشرفت نمیخان
    ما درخاستمون اینه که اگر قراره کسی توی سختی تورم و حجاب و تحریم باشه و جلوی گلوله باشه بچه های شما خونشون از ما رنگین تر نیست

    73
    16
  2. در نوشته شما شعرهای زیادی وجود داشت پس‌ما هم از حافظ کمک می گیریم که:
    گوییا باور نمی دارند روز داوری
    کاین همه قلب و دغل در کار داور می کنند

    49
    3
  3. انصاف، این ایروانی آیت الله با اون ایروانی مدیرعامل گروه عظام نسبتی داره؟

    14
    1
  4. مگر آقای ایروانی کارمند دولت ایران هستند که باید به این سوالات پاسخ بدن؟
    ایشون هم یه فرد عادیه مثل دیگران

    19
    38
    1. دوست عزیز پس ای کاش ماهم از جمله افراد عادی بودیم
      واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند

      29
      9
    2. طبق ادعای خودشان، توسط بنیاد علوی پشتیبانی مالی می شود. لازم است بدانید که بنیاد علوی تحت مالکیت بنیاد مستضعفان است. از املاک بسیار گسترده املاک علوی در ایران بگذریم، این بنیاد در محله منهتن نیویورک یک برج دارد. خوب است بخشی از پاسخ ایشان را دوباره بخوانید: “وظیفه اصلی خود را تبلیغ معارف اسلامی به نحو معقول و عملی می‌دانستم با محوریت جذب حداکثری به مبانی دین.”

      16
      1
  5. درود بر شما که بنا را بر صدق گذاشتید. لیکن حسب ظاهر شما روحانی تشیع هستید. پوشش و سبک زندگی آزاد همسر و فرزندانتان در فیلم ها هست و تصاویر زیادی هم موجود است که قضاوت با افکار عمومیم.
    از حواشی بگذریم و به اصل ماجرا بپردازیم.
    سئوال این است که چرا شما و خانواده گرامی انتخاب شده اید؟
    نحوه مدیریت و خرجکرد این بنیاد علوی چگونه است؟
    چه افرادی تحت پوشش بنیاد علوی قرار می گیرند؟
    در بسیاری از مناطق مرغوب ایران از شمال گرفته تا مناطق خوش آب و هوا، املاک و مستغلات بنیاد علوی وجود دارد و ظاهرا این گونه صرف تبلیغ اسلام و تشیع می شود.

    19
    5
  6. عقاید تحمیلی جنابعالی و همفکرانتان چه داغها بر دل پدر و مادرها نگذاشت.ولی اونوقت فرزندان خودتان در فرنگ عریان زندگی می کنند.

    20
    8
  7. پس تکذیب نکرده حاجی مون
    آخییییی عزیز دل بابایی تو آمریکا میتونه نوع پوششو خودش انتخاب کنه اصلا هم براش آبروی بابایی اهمیت نداره چون مستقله
    وقتی این قوانین رو تو ایران میذاشتین چرا این روشنفکریا رو نداشتین جناب ایروانی

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا