خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا امریکا می‌خواهد با عذاب مردم، مسئولان را تنبیه کند؟

حسن قربان نژاد، از مخاطبان انصاف نیوز از قزوین، در یادداشتی ارسالی نوشت:

این نوشته بر آن است تا به نوبه خود نسبت به حفظ اقتدار نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه و بسیج اقدام نماید و از زحمات آنها ولو گاها اشتباه دفاع نماید.

بنا نداشتم در این ایام التهاب مطلبی در حمایت از نیروهای نظامی و امنیتی که قطعاً انتقاداتی بر رفتار آنها وجود دارد بنویسم اما مدتی پیش در جریان درخواست عده‌ای کسبه از نیروی انتظامی بودم که عنوان می‌کردند از ترس اغتشاشات و تخریب، کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند و اموالشان مصون از تعرض نیست و خواهان حضور جدی نیروها جهت امنیت کسب و کار خود بودند. از آن طرف هم عده‌ای فرصت طلب تصاویر آن مغازه‌ها را ضبط می‌کردند و عنوان می‌نمودند آنها اعتصاب کرده‌اند. لذا بسیاری از نیروهای امنیتی و نظامی صرفاً به دلیل حفظ امنیت سایرین در برابر اعتراضات، در میدان حضور دارند.

اولاً برخلاف بسیاری از حامیان اعتراضات که این بار را متفاوت می‌دانند نگارنده بر این باور است اعتراض عده‌ای جوان کم سن و سال و بدون لیدر و تعیین هدفی خاص نتیجه‌ای نمی‌تواند داشته باشد. از طرفی مهار عده‌ای نوجوان به دوران نرسیده که نمی‌دانند چه می‌خواهند اقتدار و افتخاری برای نظام محسوب نمی‌شود. گشت ارشاد هم جمع شود موفقیت و شکست به حساب نمی‌آید چون موضوع اعتراضات به گفته معترضان در سطح میدان اصلاً گشت ارشاد نیست.

در بسیاری از اتفاقات و بلایای طبیعی چون زلزله و سیل و خنثی سازی تهدیدها و واکسیناسیون عمومی همواره نیروهای انتظامی و بسیجی و امنیتی در خط مقدم بوده‌اند. بسیاری از آنها بارها هم نامهربانی مسئولان را تحمل کرده‌اند و هم فریادهای برخی مردم را. اکنون هم آنها در میدان حضور دارند و عده‌ای از مسئولان همیشه طلبکار و برخی مردم آنها را با انواع هجمه‌ها نوازش می‌نمایند. البته یکی از مزایای چنین اعتراضاتی شناسایی عمارها، ساکتین و بی بصیرت‌ها می‌باشد.

شعار علیه ارکان نظام، تخریب بانک، سطل زباله، آتش نشانی، پلیس، آمبولانس، فروشگاه، مدرسه، پایگاه بسیج، کلانتری و … هیچ کجای دنیا اسمش اعترض مسالمت آمیز نیست.

بیائیم در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی حافظ جان و مال و کشور باشیم و فرصت به دست دشمنان نظام که همیشه بوده‌اند و من و شما برای آنها فرقی نداریم، ندهیم.

دولت آمریکا بدترین تحریم‌ها را بر علیه نه دولت و نه مسئولان و نه فرزندان آنها که بر علیه مردم کف جامعه رقم زده است. مسئولان زندگی خودشان را دارند وضعشان خوبه و تحریم نه تنها برایشان آسیبی وارد نمی‌کند که شاید برای برخی‌ها منافعی هم داشته باشد. اگر دولت آمریکا واقعاً به فکر مردم ایران هست (که نیست)، کلیه دارایی‌های هر مسئول و فرزندانشان که آنجاست بلوکه نماید و در عوض تحریم‌ها را بدون پیش شرط‌های بنی اسرائیلی لغو نماید تا مردم ببینند دولت آمریکا با ملت ایران دشمنی ندارد و بتوانند داروهای نایاب بیماران خود را به راحتی پیدا کنند. آیا امریکا می‌خواهد با عذاب مردم، مسئولان را تنبیه کند؟ اکنون وقت وحدت و همدلی است که باید بدان کمک کنیم. عده‌ای از مردم می‌خواهند در همین وضع بد اقتصادی به کسب و کار و زندگی خود برسند. این فرصت را با اعتراضات بی هدف و بی نتیجه خود از آنها سلب نکنیم.

با توجه به به میزان دستگیری‌های گشت ارشاد در شهرهای بزرگ و نگاهی کلی به بدحجابان و شل حجابان موجود در جامعه پی می‌بریم حکومت با این افراد اگر کاری داشت باید هر روز چند صد هزار نفر در کشور بازداشت می‌شدند. کافی است نگاهی به (برخی)… کارمندان وزارتخانه‌ها، ادارات نیمه دولتی، کارکنان هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، فشن شوها و انواع مدلینگ‌ها، باغ تالارها، فضای سبز و پارک‌های عمومی، فروشگاه‌های لوازم آرایشی، لباس فروشی‌ها، سفره خانه‌ها، جاده چالوس و تفرجگاه‌ها، میدان تجریش و ونک بیندازیم تا ببینیم بعضاً بانوان محترمه با چه وضع حجابی ضمن عشوه گری و اتفاقاً خودنمایی از کنار ماموران پلیس گاها با نثار متلکی رد می‌شوند. این نشان می‌دهد موضوع اعتراضات اخیر گشت ارشاد و مهسا امینی‌ها و روسری‌های نیمه برافراشته و مانتوهای باز با ناف‌های پیدا و حرکت اشتباه چند پلیس و امثالهم نیست و معترضان حتی خودشان نمی‌دانند چه می‌خواهند.

بارها مشاهده شده اقشاری از معلمان، ورزشکاران، پرستاران، کامیونداران، کشاورزان و … تجمعات و اعتراضاتی را در مقابل وزارتخانه‌های مربوطه و یا مجلس دشته‌اند و به ندرت هم موجب دستگیری یا اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی شده است.

در اعتراضات اخیر جایگاه و اقتدار پلیس دانسته یا نادانسته مورد هجمه واقع شده است.

حضور نیروهای انقلابی و متدین در محکومیت اغتشاش جای اعتراض ندارد چرا که تعداد زخمی‌ها و کشته‌های افراد انتظامی و بسییجی بیشتر از عوامل اغتشاش است که بنابه ملاحظات امنیتی بیان نمی‌شود.

در آینده نزدیک در حمایت از منتقدان دلسوز کشور و با بصیرت با مسئولانی که قصورشان باعث هزینه برای نظام و انقلاب و رهبری شده سخن خواهم گفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مردم ایران هم برجام را نمی‌خواهند چون می‌دانند پولش … خواهد رفت نه به جیب مردم.

    9
    4
  2. تنها راه تنبیه مسئولین برگردوندن اقازاده های از ما بهترونشونه و بلوکه کردن دارایی های اونور اب خودشونو و بچه هاشونه
    اگر شرایط بد وجود داره برای همه یکسانه این درست نیست که جوانان ما توی بیکاری فقر فساد تورم۴۲درصدی اختلاس مسئولین دست و پا بزنن و برای اعتراض و خاستن یک زندگی معمولی کشته بشن بعد مسئولین اختلاس کنند و دلار بفرستن برای شرایط بهتر بچه هاشون تو امریکا و کانادا

  3. این انصاف است.
    قوی شدن بلوک شرق برای غرب قابل تحمل نیست. الان هم با بازی روانی با اعصاب مردم، انتقام می‌گیرند.

    3
    5
    1. چند میلیون نفری که بر اثر حمله نظامی آمریکا به کشورهای مختلف در دهه های اخیر کشته و آواره شدند به خاطر شادی شون بوده احتمالا !!!

      4
      2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا