خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی وزیر خارجه آمریکا درباره‌ی آزادی نمازی

ایسنا نوشت: «وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با قدردانی از سلطان عمان در تسهیل روند خروج باقر نمازی از ایران، جزئیاتی را درباره وضعیت‌ نمازی پس از خروجش مطرح کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، درباره آزادی باقر نمازی، شهروند دوتابعیتی که چند سال به دلایل امنیتی در ایران زندانی بود، نوشت: باقر نمازی پس از ترک ایران به مقصد مسقط، در حال حاضر در ابوظبی است، با خانواده‌اش دیدار کرده و به زودی خدمات ضروری درمانی و پزشکی دریافت می‌کند.

بلینکن در این بیانیه مدعی شد که «باقر نمازی، به طور غیرقانونی در سال ۲۰۱۶ بازداشت و ممنوع‌الخروج شده بود. او در حالی که برای آزاد شدن پسرش سیامک نمازی تلاش می‌کرد که او هم سال‌ها به طور غیرقانونی در ایران زندانی بود، بیرحمانه بازداشت شد.»

بلینکن در این بیانیه از سلطان عمان جهت تسهیل روند خروج باقر نمازی از ایران از طریق همکاری با مقامات ایران، قدردانی کرد.

او در پایان بیان کرد که کار ما هنوز تمام نشده است. ما به آزادسازی تمام شهروندان آمریکایی که به ادعای وی هنوز به طور غیرقانونی در ایران و در سراسر جهان زندانی شده‌اند، متعهدیم.

سیامک و باقر نمازی چند سال پیش به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند.

محمد باقر نمازی پس از گذراندن بخشی از محکومیت خود در یک اقدام انسان دوستانه آزاد شد و چهارشنبه ۱۳ مهر خاک ایران را ترک کرد.

سازمان اطلاعات سپاه سال ۱۳۹۵ محمد باقر نمازی (جاسوس دو تابعیتی) را بازداشت کرده بود.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در روزهای گذشته در خصوص باقر و سیامک نمازی گفت: باقر نمازی به خاطر مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال است که خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر می‌برد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مطرح شده برای ادامه معالجه در خارج از کشور، بنابر ملاحظات انسان دوستانه روز چهارشنبه گذشته از باقر نمازی رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا