خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی پزشکی قانونی: فوت مهسا امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است

سازمان پزشکی قانونی در مورد علت فوت مهسا امینی بیانیه‌ای صادر کرده است که به نقل از خبرگزاری صداوسیما در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت فوت مرحومه مهسا امینیشرح مختصری از گزارش علت فوت مرحومه مهسا امینی ارائه شده به مرجع قضائی که بر اساس پرونده بیمارستانی عمل جراحی کرانیوفارنژیومای مغز در بیمارستان میلاد در سال ۱۳۸۶، پرونده درمانی بیمارستان کسری در زمان منتهی به فوت، شرح معانیه ظاهری جسد و کالبدگشایی، نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی، تحقیقات قضایی و کمیته‌های کارشناسی متعدد تخصصی و فوق تخصصی تنظیم یافته است به شرح ذیل اعلام می‌شود:

متوفیه پس از عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی در سن ۸ سالگی دچار اختلال در محور مهم هیپوتالاموس ـ هیپوفیز و غدد تحت فرمان آن (از جمله آدرنال و تیروئید) شده است. به علت این بیماری زمینه‌ای متوفیه تحت درمان با دارو‌های هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین بوده است.

ایشان در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۲ از ساعت ۱۹:۵۶ بطور ناگهانی دچار افت هوشیاری شده و متعاقب آن بر زمین می‌افتد که با توجه به بیماری زمینه ای، متوفیه توانایی لازم جهت جبران و تطابق با وضعیت ایجاد شده را نداشته، لذا در شرایط مذکور دچار اختلال ریتم قلب و کاهش فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری شده که به دلیل انجام عملیات احیای قلبی ـ تنفسی غیرموثر در دقایق حساس اولیه، دچار هیپوکسی شدید و در نتیجه آسیب مغزی شده است، علی رغم برگشت عملکرد قلبی متعاقب عملیات احیای پرسنل اورژانس، حمایت تنفسی انجام شده کارساز نبوده و با وجود انتقال ایشان به بیمارستان و زحمات کادر درمانی بیمارستان کسری، بیمار به علت نارسايی چند ارگانی (M.O.F) ناشی از هیپوکسی مغزی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۵ فوت می‌نماید.

لازم به ذکر است با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر فرضا راست میگید چرا فیلم کامل مراحل دستگیری ژینا رو منتشر نمی کنید
    دروغ هم حدی دارد
    هر چقدر بیشتر دروغ بگید بیشتر جبران سخت میشه،
    البته ننگ به مجلس

    6
    2
  2. درود بر پزشکی قانونی با صداقت و آزاده کشورمان! خب، اگر متوفیه بر اثر ضربات وارده به سر و اعضا و عناصر حیاتی فوت نکرده، لطفاً اعلام کنید که آیا فوت بر اثر ضربات متعدده و شدید به اعضا و عناصر غیر حیاتی هم بدلیل تکرار و تکرار، ممکن است یا خیر؟ حالا این قسمت، درست و مردم قبول و باور میکنند، ضربات به عناصر حیاتی وارد نشده، اما شاید ضربات سهمگین و شدید به عناصر و اعضای غیرحیاتی وارد شده باشد!!؟

  3. این خانم وقتی دو ساله بوده یه بار سرما خورده و احتمالا تاثیرات اون بیماری … خودش رو نشون داده

  4. در تمام دنیا پزشکی قانونی نظر تخصصی در باره علت وقوع مرگ را ارائه می کند بر خلاف بقیه دنیا پزشکی قانونی جمهوری اسلامی بیانیه داده که علت مرگ ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است و افت ناگهانی هوشیاری ایشون باعث مرگ شده خوب دقیقا به خاطر پیدا کردن علت افت ناگهانی هوشیاری از پزشکی قانونی نظر خواستند پس 3 هفته است دنبال چی میگردند ؟شما باید به گفته خودتان عامل افت ناگهانی هوشیاری را اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا