خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به بهانه‌ی دستگیری تتلو

«محمد توکلی» در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

دهه ی هفتادی ها و دهه ی هشتادی ها و احتمالا به زودی دهه ی نودی ها چند سالی است که ذهن آنان که اهل جامعه شناسی اند را به خود مشغول کرده است. نوجوانان و جوانانی که با نسل پیش از خود تفاوت های اساسی دارند. تفاوتی فراتر از اختلافات معمول بین نسلی.

در نتیجه ی این تفاوت های اساسی باید نوع مواجهه ی با آن ها هم تفاوت هایی مشخص با شکل همیشگی و مرسوم داشته باشد. نمی توان و نباید با افکار پوسیده و بسته ی دهه ی شصت به سراغ آن ها رفت، اگر چنین کنیم بازی را پیش از شروع باخته ایم.

این جماعت فقط مختص تهران یا به قول برخی “ونک به بالا” نیست و اینکه فکر کنیم اقلیتی “بچه پولدار” و بی درد هستند هم اشتباه است. با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دیگر این دهه ی هفتادی ها و … تبدیل به ماجرایی وسیع تر از چند نوجوان الکی خوش شمال شهر تهران شده است.

تتلو و آنچه ارائه می دهد برای اینان جذابیتی فوق العاده دارد و این حجم عجیب و غریب هواداری از او را باید با نگاهی درست تجزیه – تحلیل کرد. این فرد و نوع موسیقی اش و هوادارانش شاید برای امثال من چندان قابل فهم نباشد اما فهم این موضوع نباید کار سختی باشد که دادگاهی کردن چنین فردی با چنان دلیلی که اعلام شده است همان مواجه شدن با این نسل جدیدِ عجیب با افکار دهه ی شصت است که نتیجه اش پیشاپیش روشن است: بازی را شروع نکرده باخته ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چندی است وحشت زده ام. از جمهوری اسلامی امام چه باقی مانده است؟ دزدیهای فراکهکشانی، فیش های نجومی، حاتم بخشی از جیب مردم تهران (در شهرستان ها که هر مقامی در آن جا برای خودش خدایی می کند پناه می برم به خدای محمد)، غارت دسترنج کارگران در تأمین اجتماعی در دولت قبلی، تلاش فراوان برای «قانون زدایی (!!!!)» از روابط کارگر و کارفرما برای پامال کردن حقوق کارگران و به این فهرست می توان بسیار بیش از این ها افزود. و بزرگان هر دو جناح که وقتی فاجعه ای این چنینی فاش می شود اگر مقصر از هم جناحی های خودشان باشد باید سخت تر پیگیر ماجرا باشند چه بگویم که هر یک در چنین مواردی به جای موضع گیریِ مبتنی بر خط امام فوری می گوید جناح مقابل هم فلان پرونده را دارد؛ گویی بیت المال گوشت قربانی بوده است.این هم از وضع جوانان ما. بدیهی است که وقتی کارناشناسان تمام تفریحات سالم را بر آن ها حرام و هر گونه تجمع و تشکلی را برای آن ها ممنوع می کنند باید هم انتظار چنین چیزی را داشته باشند. برای نسل سوم چه کرده ایم که حالا طلبکارانه توقع داریم به راهی بروند که ما می خواهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا