خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت رسانه‌های دولتی از تجمعات اعتراضی امروز در تهران و چند شهر دیگر

امروز، شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱، تهران و چند شهر دیگر شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی و ناآرامی‌هایی بود. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش خبرگزاری‌های دولتی ایسنا، ایرنا (رسانه‌ی دولت)، فارس و تسنیم (رسانه‌های نزدیک به نهادهای نظامی و امنیتی) از رخدادهای امروز است.

ایسنا: «با وجود تاکید مسولان و مقامات رسمی کشور بر پی‌گیری مطالبات تجمعات اخیر امروز تهران دومین شنبه ناآرام خود را تجربه کرد.

در پی فراخوان‌های صورت گرفته در فضای مجازی مبنی بر برگزاری تجمعاتی در محلات تهران از پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۶ مهر) نیروهای انتظامی و امنیتی به صورت گسترده در برخی خیابان‌های تهران خصوصا در اطراف مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران و صنعتی شریف استقرار یافته و رفت‌وآمدهای صورت گرفته را تحت کنترل قرار دادند.

این هفته دانشگاه شریف همچنان به صورت غیرحضوری به فعالیت ادامه می‌دهد و اساتید دانشگاه نیز تحصن امروز خود را به دلیل جلوگیری از «سوءاستفاده بیگانه‌ها» لغو کرده بود.

فراخوان امروز مربوط به ساعت ۱۱ بود که از حوالی ساعت ۱۱ و نیم و همزمان با از حالت معمول خارج شدن رفت‌وآمدها، حضور نیروهای امنیتی نیز پررنگ تر شد و سعی در پراکنده کردن تجمع کنندگان داشتند.

محله فلاح تهران، نارمک، پونک، شهرک غرب، سعادت آباد، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان انقلاب ، ناصر خسرو و … از جمله محلاتی بودند که در آن تجمعات پراکنده و محدود شکل گرفت و در برخی مناطق از جمله محله نارمک برخی تجمع کنندگان نسبت به تخریب اموال عمومی ازجمله حفاظ آهنی خطوط بی آر تی ، تابلوهای راهنمایی و آتش زدن سطل های زباله اقدام کردند و در برخی موارد از جمله در محله بازار تهران حتی به این نیز بسنده نکرده و نسبت به آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی اقدام کردند.

در برخی محلات از جمله بازار تجریش، لاله زار و حتی بازار تهران اکثر مغازه ها تعطیل بود که علت آن از سوی برخی کسبه بیم از تخریب عنوان شد.

این دومین شنبه ناآرام تهران است که البته از هفته گذشته میزان تجمعات کاهش یافته و روندی فرسایشی به خود گرفته است».

ایرنا: «همزمان با فروکش کردن ناآرامی‌ها و اعتراضات در سطح کشور طی هفته گذشته، امروز شنبه برخی شهرها به ویژه شهر تهران شاهد آشوب و خرابکاری نقطه‌ای بود.

امروز (شنبه شانزدهم مهر) دهها نقطه از شهر تهران شاهد شیوه‌ای مشابه در تخریب و آشوب توسط عوامل میدانی و سازماندهی شده ضد انقلاب بود؛ به نحوی که در نقاطی که به نظر می‌رسد از پیش تعیین‌ شده باشد، تیم‌های ۵ تا ۱۰ نفره با تخریب و آتش زدن اموال عمومی به ویژه مخازن زباله، منطقه را دچار هرج و مرج و با ایجاد بار ترافیکی، عبور و مرور عموم مردم را با اخلال مواجه کنند.

بر اساس این گزارش، در این نقاط تیم‌های آشوب، ضمن سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، ایجاد مانع برای کسب‌وکار مغازه‌داران و تجار بازار و تحریک جوانان و دانشجویان برای پیوستن به آنها و تحرکات سوء، اقدام به درگیری با پلیس و تخریب اموال عمومی کردند.

از جمله مناطقی که امروز شاهد اجرای این شیوه از سوی عوامل آشوب بود، می‌توان به محدوده شهرک غرب، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان ملت، خیابان انقلاب و چند نقطه دیگر اشاره کرد که با مداخله نیروهای پلیس تجمعات آشوب پراکنده شد.

در محدوده متروی شریف و خیابان حبیب‌الله، تجمع‌کنندگان با به آتش کشیدن چند مخزن زباله و کشاندن آنها در مسیر سواره‌رو، برای دقایقی این خیابان را مسدود کردند که با حضور نیروهای پلیس و شلیک گاز اشک‌آور، جمعیت ۳۰ تا ۴۰ نفره آنها پراکنده شد.

در خیابان ملت تهران که محدوده بازار فروشندگان لوازم یدکی خودرو محسوب می‌شود، جمعی حدودا ۲۰۰ نفره اقدام به سر دادن شعار و همچنین آتش زدن سطل‌های زباله کردند که منجر به ایجاد بار ترافیکی در این محدوده و همچنین تعطیلی واحدهای صنفی از بیم تخریب و آسیب شد.

بازار تهران در محدوده ناصرخسرو نیز وضعیت مشابهی داشت؛ آنجا که یک هسته مرکزی از آشوبگران با به آتش کشیدن چند مخزن زباله در این منطقه به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت و ناامنی برای به تعطیلی کشاندن واحدهای صنفی بودند. اغتشاشگران در محدوده بازار همچنین اقدام به آتش زدن یک کیوسک نیروی انتظامی کردند که پس از حضور یگان‌های ویژه پلیس متفرق شدند.

شهرک غرب دیگر نقطه‌ای از تهران بود که امروز شاهد برگزاری تجمع پراکنده جمعی حدوداً ۷۰ نفره در بلوار فرحزادی بود که با کشف حجاب تعدادی از افراد حاضر در تجمع و همچنین سر دادن شعار همراه بود.

این شیوه از ایجاد آشوب و ناامنی در برخی دیگر از شهرهای کشور نیز اجرا شد.

در برخی شهرهای استان کردستان از جمله بوکان و سقز، تجمعات عناصر آشوبگر و انجام اقدامات تخریبی به ویژه مسدود کردن معابر و آتش زدن اموال عمومی، منجر به توقف فعالیت کسبه و بازاریان در این شهرها شد و برخی مغازه‌داران برای مصون ماندن از تعرضات عناصر آشوبگر، اقدام به بستن مغازه‌هایشان کردند.

در میدان آزادی سنندج مرکز استان کردستان و چهارراه شریعتی و میدان آزادی اصفهان تجمعات پراکنده گروهی صورت گرفت و ۱۰۰ نفر در رجایی‌شهر کرج اقدام به تجمع، شعاردهی و انسداد مسیرهای مواصلاتی کردند که در نتیجه اقدامات آنها آسیب‌هایی به اموال عمومی و خودروهای عبوری کردند.

اقدامات عناصر وابسته به ضد انقلاب منحصر به تجمعات و شعاردهی نبود و در تحرکاتی ضد امنیتی در شهرستان سلماس با پرتاب کوکتل مولوتف به مسجد جامع شهر تعرض کردند و در اقداماتی مشابه، حملاتی با کوکتل مولوتف به یک حوزه بسیج در تهران، مخابرات خاورشهر تهران، دفتر امام جمعه شهرستان بهمئی و یک حوزه علمیه در گرگان شد.

دانشگاه‌های پایتخت و برخی شهرها نیز امروز شاهد برپایی تجمعات دانشجویی بود به نحوی نزدیک به دو ساعت پس از حضور رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه الزهرا، برخی دانشجویان در محوطه بیرونی دانشگاه تجمع و شعارهایی اعتراضی سر دادند و ۱۵۰ نفر نیز در دانشگاه امیرکبیر، ۱۰۰ نفر دانشکده فنی دانشگاه تهران، ۳۰ نفر در دانشگاه شریف، ۳۰ نفر در دانشگاه علامه و ۳۵ نفر در دانشگاه آزاد علوم پزشکی در منطقه زرگنده تجمع و شعاردهی کردند.

دانشگاه فنی اراک شاهد تجمعی ۱۰۰ نفره بود و ۱۰۰ نفر در دانشگاه آزاد زنجان، ۱۰۰ نفر از انترن‌ها در دانشگاه علوم پزشکی همدان و ۷۰ نفر با تجمع در دانشگاه دخترانه امام رضا (ع) مشهد اقدام به شعاردهی کردند و تجمع محدودی نیز در دانشگاه‌های آزاد و فردوسی این شهر صورت گرفت. ۷۰ نفر در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ۶۰ نفر در دانشگاه گیلان، ۵۰ نفر در دانشگاه یزد، ۵۰ نفر در دانشگاه صنعتی خمینی‌شهر اصفهان، ۴۰ نفر در دانشگاه خوارزمی کرج، ۴۰ نفر در دانشکده داروسازی علوم پزشکی شیراز، ۲۵ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۲۰ نفر در دانشگاه ایلام و ۱۵ نفر هم در دانشگاه الزهرای کرمان تجمع کردند.

در دانشکده هنر سمنان ۳۵ نفر با تجمع در محوطه این دانشگاه سرودخوانی کردند و حدود ۳۰ نفر در جهاد دانشگاهی اصفهان ضمن سر دادن شعارهای ساختارشکنانه اقدام به کشف حجاب کردند و دانشگاه صنعتی همدان هم صحنه تجمع پراکنده گروه‌های ۵ نفره دانشجویی و شعاردهی آنها بود.

بنا بر گزارش خبرنگاران ما از سطح شهر تهران، هم اکنون با پراکندگی تجمعات، آرامش به سطح شهر بازگشته است و ترافیک روانی در معابر پایتخت جریان دارد».

فارس: «ظهر امروز محدوده بازار تهران شاهد حضور محدود اغتشاشگران بود.

خبرنگار ما که در محدوده تقاطع پامنار و خیابان پانزده خرداد حضور داشت ماجرا را اینگونه روایت می‌کند.

جمعیتی حدودا 40 نفره از انتهای خیابان پامنار به سمت ابتدای این خیابان حرکت کردند و ضمن سردادن شعارهایی از جمله «بازاری با غیرت حمایت حمایت» و «ایرانی با غیرت حمایت حمایت» خواستار حمایت بازاریان از اغتشاشات شدند.

جوانی که پیراهنی قرمز بر تن داشت جلودار اغتشاشگران بود و سعی در تهییج جمعیت داشت.

کسبه بازار اما بی اعتنا به درخواست اغتشاشگران فقط نظاره‌گر شعارهای آنها بودند.

با بی توجهی مردم و رسیدن اغتشاشگران به کیوسک نیروی انتظامی که در مقابل خیابان ناصرخسرو قرار داشت ابتدا اغتشاشگران شیشه‌های کیوسک پلیس را شکسته و سپس به آن را به آتش کشیدند.

اغتشتاشگران سپس به محل‌های فروش بلیط ون آسیب وارد کردند و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند.

در همین لحظات نیروهای انتظامی خود را به محل این اتفاقات رساندند و با شلیک گاز اشک‌آور اغتشاشگران را متفرق کردند».

تسنیم: «گروه‌های معاند و ضدانقلاب برای تجمع و اغتشاش در میادین اصلی شهرها و در اطراف دانشگاه‌ها برای پیش‌ازظهر امروز فراخوان داده بودند اما در این ساعات اقبال چندانی نیافتن. حضور میدانی خبرنگاران ما در میادین اصلی تهران از جمله میدان ولی‌عصر(عج)، میادین انقلاب و فردوسی و هم‌چنین اطراف دانشگاه تهران و بلوار کشاورز و مناطقی که بعضی از روزهای گذشته شاهد تجمع و ناآرامی بود، نشان می‌دهد که در این مناطق تجمعی شکل نگرفته بود و فقط نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت مردم حضور گسترده‌ای داشتند.

اما پس از ساعاتی و حوالی عصر امروز در برخی مناطق از جمله بازار تهران، لاله‌زار، سعدی، ناصرخسرو، پانزده خرداد و محل‌های دیگری مانند نارمک، سعادت‌آباد، شهران، برخی نقاط خیابان آزادی و برخی نقاط خیابان انقلاب و هم‌چنین چهارراه ولی‌عصر(عج) تجمعات محدودی شکل گرفت که پس از ایجاد ترافیک و اخلال در رفت‌و‌آمد مردم، شعارهای ساختارشکنانه‌ای توسط برخی سرداده شد و برخی اموال عمومی مانند نرده‌های خیابان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس را تخریب کردند؛ آشوب‌طلبان هم‌چنین برخی سطل‌های مکانیزه را آتش زده و در میان خیابان رها کردند که با ورود نیروهای انتظامی، متفرق شدند.

اغتشاشگران در بازار تهران به یک کیوسک پلیس حمله کرده و پس از سنگ‌پراکنی، آن را آتش زدند. برخی که شعارهای ساختارشکنانه و ضداخلاقی سر می‌دادند با بی‌اعتنایی و اعتراض مردمِ حاضر در خیابان‌ها روبرو شده بودند.

طبق مشاهدات خبرنگاران ما، جمعیت تخمینیِ تجمع‌کنندگان به‌نسبت دو هفته اول اغتشاشات بسیار کم‌تر و کاهشی شده است.

برخی شبکه‌های خارج ‌نشین اقدام اهالی بازار در تعطیلی مغازه‌های خود را به‌نوعی همراهی با اغتشاشات وارونه‌نمایی کردند اما چندین تن از بازاریان به خبرنگاران ما گفتند ما از بیم خسارت به مغازه‌هایمان، ناچاراً زودتر تعطیل کردیم.

بر اساس این گزارش، عصر امروز همچنین شاهد برگزاری تجمعات نقطه‌ای در برخی استان‌ها از جمله کردستان بودیم. در سنندج اغتشاشگران در بعضی خیابان‌ها حضور یافته و شیشه‌های بانک‌ها و مغازه‌ها را شکستند ولی نیروهای امنیتی وارد صحنه شده و آنان را متوقف و متفرق کردند».


تکمیلی: خبرگزاری اصولگرای فارس در گزارشی که در ساعت 20:34 منتشر شده نوشت:

«ظهر روز شنبه، شانزدهمین روز از پاییز، در هوایی که هنوز گرمای تابستان را در خودش داشت به سمت چهارراه ولیعصر راه افتادم؛ فراخوان‌های گسترده توسط رسانه‌های ضدانقلاب برای تجمع در ساعت ۱۲ همین روز منتشر شده بود. به چهارراه ولیعصر که رسیدم ساعت ۱۲ شده بود، چند دقیقه ای صبر کردم دور و بر خود را مدام نگاه می‌کردم تا هسته‌های تجمع را پیدا کنم اما گویا خبری از تجمع بیش از ۵ نفره نبود و همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسید.

سوار تاکسی شدم و خود را به میدان ولیعصر رساندم، میدان را دور زدم حتی خیابان‌های منتهی به میدان را نگاه کردم اما باز هم هیچ تجمعی پیدا نکردم، مردم مشغول زندگی روزمره خود بودند. پیاده از بلوار کشاورز به سمت خیابان حجاب آمدم اما اینجا هم هیچ مورد مشکوکی که به تجمع ختم شود نیافتم.

با یک موتوری خودم را به دانشگاه تهران رساندم. صدای شلیک گاز اشک‌آور توجه من و موتوری را به خود جلب کرد. پیاده شدم. دور و برم پر از موتورسوار شده بود. بهت زده بودم که چه خبر است و مدام سر می‌چرخاندم. راننده موتوری بلند گفت: « آقا حواست کجاست؟ پول منو بده برم؛ نمی بینی اینجا شر شده!» موتوری‌ها که بوق‌زنان رفتند، جمیعتی حدود ۳۰ نفر را دیدم که پشت سرشان سراسیمه به سمت من می‌دوند، چند نفر با فریاد می‌گفتند: «جلوتر نرو، برگرد…» توجه نکردم. جلوتر که رسیدم سوزش چشمانم شروع شد. جمعیت تازه پراکنده شده بود و فقط چند خانم جیغ می‌کشیدند: «اشک‌آور زدند، اشک‌آور زدند»

به دانشگاه که رسیدم دور و برم را نگاه کردم کسی نبود. دوباره برگشتم به سمت چهار راه ولیعصر. نزدیکی آنجا هم بوی گاز اشک‌آور می‌آمد اما خبری از تجمع‌کنندگان در اطرافم نبود. فقط نیروهای پلیس دور تا دور چهارراه بدون حرکت ایستاده بودند. نمی فهمیدم چرا تا من می‌رسم همه چیز تمام می‌شود!

از وسط خیابان انقلاب نگاهی انداختم. دیدم یک عده موتورسوار به صورت دسته‌جمعی در راه حرکت به سمت دانشگاه تهران بودند و بوق ممتد می‌زدند. تازه فهمیدم چه اتفاقی دارد می‌افتد! این موتورسوارها بین نقاط مختلف می‌چرخند و مردم را تحریک به تجمع می‌کنند. اما به محض ورود پلیس، خودشان محل را ترک می‌کنند و به محل بعدی می‌روند.

این بار دیگر فرصت را از دست ندادم و خودم را فوری به جمعیت رساندم و همراه جمعیتی حدودا ۵۰ نفره شدم. آنها به سمت خیابان دانشگاه پیچیدند و چون چشم پلیس را دور دیدند شعارها را تند کردند و از «زن زندگی آزادی» به «مرگ بر دیکتاتور» و… رسیدند. چندین‌بار خیابان دانشگاه را بالا و پایین رفتند و بارها با شعار «ایرانی با غیرت، حمایت حمایت » می خواستند مردم را داخل جمع خود بکشانند ولی چیزی به جمعیت‌شان اضافه نمی‌شد.

ناگهان چشمم به شخصی افتاد که هیچ شعاری نمی‌داد ولی جمعیت را چپ و راست می‌برد. به محض اینکه می‌گفت برگردید همه برمی‌گشتند، می‌گفت پراکنده شوید همه در عرض و طول خیابان پراکنده می‌شدند. برعکس بقیه، نه کوله‌پشتی داشت و نه کیف دوشی. کاملا سبکبال حرکت می‌کرد. اما چیزی که خیلی توجه من را جلب کرد نوع پوشش آن لیدر بود؛ یک لباس زیپ‌دار آستین‌بلند، لباسی که در آفتاب ظهر این روزها چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. خوب که دقت کردم متوجه شدم در این گرما، چند لباس را روی هم پوشیده بود! احتمالا برای اینکه به راحتی قابل تعویض باشد.

با احتیاط تمام در حال عکسبرداری و فیلم گرفتن از وقایع بودم که یکباره دیدم در گوشه خیابان عده‌ای صدا می زنند «بسیجی بسیجی!» چند نفر ریختند بالای سر آن شخص و با مشت و لگد به جان او افتادند. هیچکدام حتی نپرسیدند که این فرد کیست و چه کار کرده.

داخل دعوای آنها شدم و گفتم «چی شده؟ چرا می‌زنیدش؟» یکی گفت: «داشت فیلم می‌گرفت!» گفتم: «آقا نزن، خب بگید پاک کنه» گویا موفق شده بودم یکی را نجات بدهم. گفتند: «هرچی گرفتی پاک کن» و او نیز همه عکس‌هایش را پاک کرد. بهت زده بودم که چرا اینها چیزی را متوجه نشده دادگاه خیابانی برگزار می‌کنند و به جان مردم می افتند! اصلا حواسم نبود که با این کارم، آنها را روی خودم حساس می‌کنم.

به دنبال آن شخصی که دستور کتک زدن را داده بود راه افتادم. متوجه شدم کارش فقط همین است! خارج جمعیت می‌ایستد و مراقب افراد است. به هرکسی که حتی گوشی از جیبش درمی آورد دستور می‌دهد: «آقا گوشی رو بذار جیبت!» فهمیدم در ثبت وقایع با گوشی باید از این شخص دوری کنم.

ماجرای تقسیم کار بین لیدرهای اغتشاش، به اینجا ختم نمی‌شد. تداکارتچی‌هایی را دیدم که در کیف‌شان چند بسته سیگار داشتند و هربار که گاز اشک‌آور می‌زدند این افراد فورا سیگارها را روشن می‌کردند و دودش را به صورت تجمع‌کنندگان فوت می‌کردند. شخصی را دیدم که در بین جمعیت صدا می‌زند: «لباس، لباس» یک آقا دوان‌دوان آمد و از کوله‌اش لباس در آورد و او در وسط معرکه تجمع لباسش را عوض کرد.

چند عکس دیگر از جمعیت گرفتم اما آنقدر محو این تیم هماهنگ شده بودم که فراموش کردم یک نفر مامور کنترل عکاس‌هاست. از بخت بد من همان شخصی که زاغ‌زنی افراد را می‌کرد از پشت سر من ظاهر شد و طلبکارانه گفت: «گوشیت رو بده!» صدای تپش‌های قلبم را می‌شنیدم. واقعیت این بود که با افرادی مواجه بودم که دادگاه خیابانی برگزار می‌کنند و بدون هیچ حرفی حکم صادر می‌کنند. یک لحظه فکری به سرم رسید و آهسته گفتم: « دارم به بی‌بی‌سی فیلم می‌فرستم!» اما حتی لحظه‌ای به حرفم توجه نکرد. با عصبانیت جواب داد: «دروغ نگو، ما خودمون خبرنگار داریم!». فکرش را هم نمی‌کردم که برای ارسال فیلم به رسانه‌های ضدانقلاب هم افراد تعیین‌شده‌ای وجود داشته باشند.

واقعا نمی‌دانستم چه بگویم! این جماعت در گروه‌های کاملا مجهز و حرفه‌ای ۱۰-۱۵ نفره آمده بودند و بهانه‌های من هم کارساز نبود. هنوز داشتم در ذهنم دنبال جملات می‌گشتم که ناگهان محکم من را به دیوار کوبید و صدا زد «بسیجی، بسیجی!» بلافاصله چند نفر خودشان را رساندند و با مشت و لگد به جان من افتادند. یعنی حتی برای کتک زدن افراد هم نیرو داشتند!

بلند گفتم: « باشه پاک می‌کنم، هرچی گرفتم پاک می‌کنم» همان شخص زاغ‌زن گفت: «گالریت رو بیار، پاک کن» گالری را باز کردم. چون تعداد عکس‌های ثبت شده زیاد بود با تعجب گفت: «[فحش رکیک]! این همه عکس رو برای کجا گرفتی؟» نمی دانستم چه بگویم. واقعا همه چیز را تمام شده می‌دانستم. منِ خبرنگار داشتم اعدام خیابانی می‌شدم! فقط به ذهنم رسید که وقت بخرم بلکه فرجی بشود. شاید همانطور که من کسی را نجات داده بودم، یک نفر به داد من برسد. شروع کردم عکس‌ها را یکی یکی پاک کردن. آنها هم مرتب با مشت و لگد کتکم می‌زدند. ناگهان یک نفر گفت: «چرا یکی یکی پاک می‌کنی. همه رو با هم پاک کن.» خواست گوشی را از دستم بکشد که گفتم: «باشه. همه رو پاک می‌کنم.» شروع کردم به تیک زدن عکس‌ها که یکباره صدای شلیک گاز اشک‌آور آمد و یکی فریاد زد: «مامورا، مامورا…» و همگی از دور و برم فرار کردند. هیچ وقت فکر نمی‌کردم گاز اشک‌آور جانم را نجات دهد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. روزنامه هایی چون شرق ،تسنیم ،فارس ،کیهان و…که عموما مثل صدا و سیما جهت و سمت و سوشون یک طرفه ست و خیلی با اقبال عامه مردم مواجه نیستن و مناسب کاسه لیسهایی هستند که دوست دارن وقایع اون جوری که میخان باشد نه اون طور که واقعیت هست پس اونچه که مطرح میکنند چون پری در باد فرض میشه و قابل اعتنا نیست

    41
    23
    1. به گور خواهی برد سرنگونی انقلاب اسلامی رو خودت رو جزو مردم ندان ما پای این نظام ایستاده ایم

      28
      32
    2. زنده باد انقلاب اسلامی،ما پای رهبر و انقلاب مان ایستاده ایم،منافقین نمیتونن دریای جوشان ملت ایران را از هم بپاشند.

      1
      4
  2. این جمعیت نهایت 10000 نفری آخرین تلاش منافقین بود و اسرائیل که در جبهه های مختلف از ایران شکست خورده.
    زنده باد بچه‌ای بسیج و سازمان انتظامی ما همان طور که رهبر فرمود به شماها ظلم شد.
    من یه کارگر ساده هستم نه وصل به جایی نه چیزی اما مردم پای این نظام به ایستید.
    ای رهبر آزاده آماده ام اماده

    19
    28
  3. به نظرم رفراندوم بزارید تا مشخص بشه و اینکه تجمعات مخالفان به رسمیت بشمارید انقدر نگید منافق شما مجوز اعتراضات بده اغتشاش نمیشه

  4. من یک کارگر ساده هستم و به جایی وصل نیستم آدمهایی را دیدم که معلوم است آموزش دیده اند و میخواهند مردم را به جان هم بیندازند اینها راه به جایی نخواهند برد ما محکم ایستاده‌ایم و از انقلاب دین و کشورمان محافظت میکنیم، مرگ بر منافقین و سلطنت طلب ها ، آرزوی برگشتن به این مملکت را با خود به گور خواهید برد

    2
    3
  5. کاش ان کسی که میگوید روزنامه کاسه لیس این را هم میگفت بقیه کاسه لیس نیستند کلا قلاده بدست انگلیس امریکا و صهیونیسم و فرانسه صاحبانخود هستند اینروزنامه ها هر چه ارباب بگوید با ان می رقصند کاسه لیسی وطن و ایرانی صد شرف به گوش به فرمان بودن و مزدوری است تاریخ را نمیتوانید از انگل ها پاک کنید انگلیس و ۲ میلیون کشته از قحطی درجنگ و اتش زدن و غارت اذوقه ایران توسط این کشور کثیف امریکا و مستعمره گیری ایران تا حد جدا کردن تکه ای از ایران فرانسه و هزار کار شکنی با ایران و توهین به پیامبر . این ها همان کشورهایی هستند که دارو به بیماران سرطانی و پروانه ای ما ندادند حالا فاز حمایت دارند .کلا روزنامه های مزدور کثیف خودشان پای ثابت این اغتشاشات هستند . و مزدوران اینجا به به به دست راه انداختند لعنت بر رسانه و انسانهای مزدور که تمام امنیت و ارامشمان را به تاراج بردند و سرمایه های واقعی کشورمان که نیروهای نظامی است پر پر میکنند انهایی که از جان خود میگذرند و طبل خود خواهی نمیکوبند و تنها ایثارند

  6. همین افرادگستاخ وخودفروخته که دراغتشاشات باعث ناامنی واسیب رساندن به اموال عمومی می کنن چراوقتی دستگیرمیشن به غلط کردن می افتن وابرازپشیمانی می کنن درهرصورت هیچ غلطی نمی کنن پاینده ایران

    2
    2
  7. یک‌مشت جو گیر.الان مشکلتون فقط مو‌پریشون کردنه؟؟..حالا مثلا مشکل همین یه تیکه پارچه ای بود ک قبل ب اسم روسری شل و ول دور سرو گردنتون انداخته بودین؟؟الان اونم بردارین اقتصادمون درست میشه کار جوونا درست میشه مشکل معیشت و تحریم حل میشه همه چی هم‌میشه گل و بلبل؟؟؟..خدا شفاتون بده واقعا

    1
    2
  8. من اورمزد هستم وكيل منزلم هم ولنجك. قشر پولدار هم نيستم و منافعي ندارم.
    چرا اغتشاشگران اسير صحبت هاي امثال علي كريمي ميشوند ؟ مگر همين آقا نبود در تيم اميد با مشت به صورت داور زد و آبروي كشورمون رو برد ؟ تا حالا كسي امثال علي كريمي و بقيه سلبريتي ها كه فقط شعار اينترنتي ميدن رو در تظاهرات ديده ؟ يه عكس كنار مردم دارند ؟
    مردم كه يكيش خودم هستم چرا ايراد خودشون رو نميبينند ؟ دلار رو حكومت برد بالا يا صرافي ؟ خونه رو حكومت گرون كرد يا املاكي ها ؟ چرا كسي براي دروغگويي هاي دلالان ماشين نميريزه بيرون اعتراض كنه ؟ چرا به نخوندن كتاب اعتراض نميكنن كه سرانه مطالعه كشور روزي ٣ ثانيه شده ؟

    بهتره بجاي بيرون ريختن بريم در پارك محل زير آلاچيق بشينيم و به كار ها و رفتار هاي خودمون هم يكم فكر كنيم ؟

    3
    1
  9. باید اغتشاشگران را به جهنم وصل کرد،این اغتشاشگران مخل امنیت جامعه و کشور هستند،ما نمی گزاریم امنیت را ازما بگیرند.

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا