خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وزارتخانه‌»ی ایثارگران

«محمدآزاد جلالی زاده»، فرزند شهید و عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

در مدرسه و دانشگاه و کوی و برزن بهشان می گفتند: «فرزند شهید». تازه این محترمانه اش بود، راستش؛ کلهم اجمعین بهشان می گفتند: «سهمیه ای». از دور نشانشان می دادند و گهگاه پچ پچ می کردند و می خندیدند و بعضی وقتها هم سری تکان می دادند. مهم نبود درسشان خوب بود یا نه؛ آی کیو داشتند یا نه؛ آدمای خوبی بودند یا نه و هزار تا چیز دیگر! مهم آن بود که آنها «سهمیه»ای بودند! و نانشان توو روغن!؟

دیگر کسی نبود از خانواده ی متلاشی شده ی آنها بپرسد، از عصبیت ها و تکانه های عجیب و غریب روانی خود و خانواده شان، از تاثیر مخرب نبود یک بزرگتر در جمع … دیگر کسی نبود بپرسد که «اویی» که رفته و برای امنیت و آزادی این سرزمین همه چیزش را داده، خود اگر تن به انفعال و واماندگی می داد اکنون یکی از نخبه های این جامعه بود در میان خانواده و فرزندانش … دیگر کسی نبود از گریه های پنهان مادر یا همسر و خواهر در نیمه شبها بگوید وقتی برای عزیزشان سالها گریستند و اشکشان خشکید …

آمدند موضوع را حل کنند و در این راستا بنیادی برای ایثارگران و خانواده هایشان راه انداختند؛ که پس از مدتی خود به یکی از معضلات تبدیل شد؛ سر زدن به خانواده های ایثارگران و بردن پتو برای آنها! و گل گذاشتن بر روی مزار شهدا کار روتین همه ساله شان بود و بردن خانواده ها به اردوهای زیارتی و تفریحی فلسفه ی وجودیشان!؟

اما کسی نپرسید که چرا نهادی با این همه منبع مالی سرشار در این سالها تقریباً به طور کامل رو به ورشکستی نهاده است، کسی نپرسید اساساً یک نهاد چرا باید کار مالی و اقتصادی بدون نظارت بکند؟ کسی نپرسید بودجه های عظیم اختصاص داده شده در این نهاد صرف چه می شود و ریزحساب های این نهاد کجاست و چرا به نام ایثارگران و خانواده هاشان و به کام دزدان!؟ هزاران اختلاس ریز و درشت انجام می شود! و اکنون هم که عده ای جلو افتادند و با هزینه های کلان تحقیق و تفحصی نمودند و آفتاب اندکی برآمده و تشت اختلاس ۳۰۰۰ هزار میلیاردی نهادی به بام افتاده عده ای دزد با موضع گرفتن در پشت حصار مظلومیت ایثارگران و فشارهای سیاسی؛ نگذاشتند موضوع به طور علنی در مجلس مطرح شود.

اتفاقا اگر نظم سیاسی مستقر به فکر آبرو و عزت و حرمت ایثارگران است؛ بایستی این نهاد به شکل یک وزارتخانه ی تحت نظر و بازرسی دولت درآید؛ بایستی نهادهای نظارتی به طور دقیق عملکردش را مورد بررسی قرار دهند و با ردیف بودجه های دقیق و حسابرسی های همیشگی نگذارند جایی که به حرمت عزیزان هزینه داده؛ بنیاد نهاده شده است؛ لانه ی پنهان کثافت کاریهای عده ای شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اتفاقا” عمدا” اين کارها را کرده اند و بعمد اين تشکيلات را در قالب (بنياد، که هيچگونه ابزار نظارتي بر جسم و پيکره اش کارگر نبوده و بي حساب و کتاب است) ايجاد کرده اند ؛ و نه در قالب (سازمان و وزارت خانه ، که ابزارهاي نظارتي هرچند کم جان بر جسم و پيکره اش کارگر بوده و حداقلي از حساب و کتاب را دارد) !! تا بتوانند دزدي کنند، اختلاس کنند و به کسي هم پاسخگو نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا