خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منبع آگاه: حملات سپاه به اقلیم کردستان متوقف شده است

یک منبع آگاه با اشاره به حملات موشکی و پهپادی اخیر سپاه پاسداران به «مقر گروه‌های تروریستی» در اقلیم کردستان گفت: حملات سپاه پس از انهدام اهداف از پیش تعیین شده، متوقف شده و ادامه آن منوط به رفتار آتی مسئولان اقلیم شمال عراق خواهد بود. به مقامات اقلیم کردستان عراق هشدار داده‌ شده که در صورت حضور هر یک از مسئولان اقلیم و یا هر یک از اعضای کنسولگری‌های مستقر در اقلیم در مقرهای گروهک‌های تروریستی -به هر منظوری که باشد- در صورت صدمه دیدن این افراد، مسئولیت بر عهده خود آنها خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم نوشت:

«از دوم مهرماه، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های گروه‌های تروریست تجزیه طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، حملات سنگینی را علیه مقرهای این گروهک‌ها به مرحله اجرا در آورد.

نیروی زمینی سپاه در مرحله نخست این حملات با محوریت قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) حملات موشکی، توپخانه‌ای و پهپادی خود علیه مواضع گروهک‌های تروریستی را آغاز کرد و در همان مرحله اول، بنا بر اعلام سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، 73 موشک بالستیک تاکتیکی از جمله موشک های فتح 360 را به مقرات تروریست‌‌ها شلیک کرد که در این میان 18 موشک سهم مقر مرکزی حزب تروریستی دموکرات کردستان ایران مستقر در کوی سنجق کردستان عراق بود.

علاوه بر این، در حملات اخیر سپاه، مقر گروهک‌های تروریستی کومله، پژاک و پاک نیز شاهد حملات سنگینی بود و نیروی زمینی تاکنون در چند مرحله، با آتش سنگین یگان‌های رزمی خود مقرهای گروهک‌های تروریستی در اقیلم شمال عراق را هدف قرار داده است که موجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی فراوانی به این گروهک‌ها شده است.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده است که شدت حملات سپاه به حدی بود که تنها در مرحله اول، 30 تروریست کشته شده و 200 تروریست دیگر زخمی شده‌اند.

تاریخچه مقابله با اقدامات تروریستی و تجزیه طلبانه گروهک‌ها در این مناطق به اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 برمی گردد یعنی زمانی که آنها فعالیت مسلحانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران به منظور تجزیه استانهای کردنشین را آغاز کردند.

این روند حتی بعد از پایان دفاع مقدس نیز ادامه داشت تا جایی که در سال 75، قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه به فرماندهی شهید احمد کاظمی عملیاتی را در عمق خاک عراق و علیه مرکزیت این گروهک‌های تروریستی انجام می‌دهد که موجب می‌شود آنها تعهد دهند تا دیگر هیچگونه فعالیت نظامی و مسلحانه علیه ایران انجام ندهند.

این روند اما مدت زیادی طول نمی‌کشد و در سال‌های بعد و پس از اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها و همچنین پشتیبانی رژیم صهیونیستی، گروهک‌های تجزیه طلب فعالیت مسلحانه خود را از سر گرفتند.

در پی این موضوع، نیروی زمینی سپاه از سال 88 تا 90 سلسله عملیات‌هایی را در منطقه شمالغرب کشور اجرا کرد که در نتیجه آن، تمامی ارتفاعات مرزی از وجود گروهک‌های تروریستی پاک شده و این گروهک‌ها مجبور به عقب نشینی در عمق خاک اقیلم کردستان شدند.

اما با تحریک اسرائیل و آمریکا گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب همچنان فعالیت‌های خود علیه کشورمان را پیگیری می‌کردند تا اینکه در سال 97 گروهک تروریستی حزب دموکرات عملیاتی را علیه یکی از پاسگاه‌های مرزی سپاه اجرا کرد که موجب شهادت چند تن از پاسداران انقلاب اسلامی‌ شد.

در پاسخ به این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقر مرکزی حزب دموکرات کردستان و چند مرکز آموزشی این گروهک را با موشک‌های فاتح 110 مورد اصابت قرار داد که منجر به وارد شدن تلفات سنگین به این گروهک تروریستی شد.

اما در یکی دو سال اخیر و پس از آنکه رژیم صهیونیستی استراتژی «مرگ از راه هزار جراحت» را در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت، گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب عملا به یکی از بازوهای اجرایی سرویس‌های جاسوسی این رژیم بدل شدند تا جایی که موساد عملیات‌هایی را با بهره‌گیری از نیروهای این گروهک‌های ترویستی در داخل خاک ایران برنامه ریزی کرد.

در یکی از این عملیات‌ها موساد به منظور ضربه زدن به یکی از مراکز حساس و حیاتی نظامی کشور در استان اصفهان، تیمی از گروهک تروریستی کومله را انتخاب می‌کند. این تیم ماه‌ها در یکی از کشورهای آفریقایی توسط افسران اسرائیلی آموزش می‌بیند و حتی نحوه اجرای عملیات روی ماکت شبیه سازی شده این مرکز را بالغ بر 70 بار تمرین می‌کنند.

اما این تیم تروریستی از همان ابتدای فعالیت خود در رصد اطلاعاتی سربازان گمنان امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد و پس از ورود به کشور و تنها چند ساعت مانده به اجرای عملیات، تمامی اعضای این تیم دستگیر می‌شوند. ضربه وارد شده به موساد در این عملیات به صورتی بوده است که آنها مجبور می‌شوند مسئول میز ایران را برکنار کرده و فرد دیگری را بجای آن منصوب کنند.

با دستگیری این تیم تروریستی، ارتباط مستقیم و عملیاتی گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب با سرویس جاسوسی اسرائیل برای دستگاه‌‌های اطلاعاتی کشورمان مسجل می‌شود.

از سوی دیگر این گروهک‌ها سعی کردند با سوء استفاده از فضای بوجود آمده پس از درگذشت مهسا امینی برخی شهرهای مرزی کشور مانند اشنویه را به آشوب بکشند و در این مسیر، با ورود تیم‌های تروریستی و محموله‌های سلاح به داخل کشور اقدامات ضد امنیتی خود را به مرحله اجرا درآورند اما با هوشیاری سربازان و پاسداران گمنام امام زمان(عج) تمامی تیم‌های تروریستی پیش از انجام هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

از سال 1397 اما دکترین جدیدی در دستور کار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار گرفته است که بر مبنای آن، در بعد راهبردی، دفاعی و در بعد عملیات و تاکتیک، هجومی عمل می‌کنند. یعنی در ابتدا ایران قصد تهاجم به هیچ کشوری را ندارد اما در صورت بروز هر گونه تهدیدی، به مبدا تهدید تهاجم خواهد کرد و تهدیدات را در همان مبدا خود نابود می‌کند.

بر همین اساس و در پی اقدامات ضد امنیتی گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب در اقیلم کردستان عراق،‌ عملیات انهدام مقرهای این گروهک‌های تروریستی در دستور کار سپاه قرار گرفت.

در این عملیاتها، به صورت همزمان مقرهای چهار گروهک تروریستی حزب دموکرات، کومله،‌ پژاک و پاک(حزب آزاد کردستان) زیر ضربه قرار گرفت. این در حالیست که گروهک های تروریستی در سال‌های اخیر و پس از حملات سپاه به مقرهای آنها، مراکز خود را از نزدیکی مرز ایران (حدود 40 کیلومتری) به عمق بیشتری از خاک اقلیم شمال عراق (در فاصله بیش از 100 کیلومتر) منتقل کردند و برای همین در عملیات های اخیر، برد حملات سپاه نیز بیشتر شد.

شدت حملات سپاه در عملیات اخیر به صورتی بوده است که صدمات قابل توجهی به مرکزهای فرماندهی، آموزش و تجمع گروهک‌های تروریستی وارد شده و در یک نمونه مقر فرماندهی کروهگ تروریستی پاک که در سال‌های اخیر بیشترین فعالیت نظامی را علیه کشورمان داشته است به طور کلی نابود شده و در نتیجه آن یکی از معاونین ارشد حسین یزدان‌پناه سرکرده این گروهک از ناحیه سر به شدت مجروح شده است.

این عملیات به صورتی اجرا شد که هیچگونه آسیبی به مردم اقلیم کردستان عراق وارد نشود و علی رغم آنکه گروهک‌های تروریستی سعی کرده‌اند مقرهای خود را در نزدیکی محل زندگی مردم ایجاد کنند، سپاه با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و نقطه‌زن، مقرهای کروهگ‌های ضد انقلاب را با دقت مورد اصابت قرار داده است.

البته سپاه بارها به مردم اقلیم کردستان اعلام کرده است که از مقرهای گروهک‌های تروریستی فاصله بگیرند تا در صورت پاسخ متقابل سپاه به اقدامات تروریستی گروهک‌ها، اتفاقی برای آنان نیفتد.

در همین رابطه یک منبع آگاه گفته است که حملات سپاه پس از انهدام اهداف از پیش تعیین شده، متوقف شده و ادامه آن منوط به رفتار آتی مسئولان اقلیم شمال عراق خواهد بود.

بنا بر این گزاش، در صورتیکه مقامات اقلیم تصمیم معقولی اتخاذ کنند و جلوی شرارت های گروههای تجزیه طلب و ضد ایران را بگیرند، این آتش بس ادامه خواهد یافت و در غیر اینصورت، سپاه پاسداران عملیات خود علیه گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب را از سر خواهد گرفت و در این مسیر حق تعیین نحوه اجرای عملیات را برای خود محفوظ می داند.

این منبع آگاه همچنین گفته است: به مقامات اقلیم کردستان عراق هشدار داده‌ شده که در صورت حضور هر یک از مسئولان اقلیم و یا هر یک از اعضای کنسولگری‌های مستقر در اقلیم در مقرهای گروهک‌های تروریستی -به هر منظوری که باشد- در صورت صدمه دیدن این افراد، مسئولیت بر عهده خود آنها خواهد بود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا