خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلویزیونی که باخت را انتخاب کرده است

کامبیز نوروزی، حقوقدان در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تلویزیونی که باخت را انتخاب کرده است» نوشت:

سرلشکر باقری گفته است: «با ابهام‌افکنی و دروغ‌پردازی در بستر فضای مجازی، عده‌ای از جوانان و نوجوانان کشور را فریب دادند؛ این افراد فریب‌خورده ممکن است مسیر آشوبگری را با تهییج عناصر مزدور ادامه دهند.»

صرف‌نظر از میزان درستی یا نادرستی این گزاره خوب است ایشان به این پرسش نیز بیاندیشد که سازمان صدا و سیما با دهها شبکه‌ی تلویزیونی سراسری و استانی و هزاران میلیارد بودجه کجاست و چه می‌کند که نتوانسته در رقابت با فضای مجازی مانع از چیزی شود که ایشان از آن به عنوان فریب جوانان یاد کرده است؟

بخشهای مختلف خبر و تحلیل سیما در شبکه‌های مختلف تنها راهی که بلدند سانسور و از جمله سانسور اخبار وقایع تلخ این ایام است.

نام وقایع اخیر را اعتراض بگذاریم یا اغتشاش فرقی در اصل موضوع و تاثیر آن در جامعه‌ی ایران ندارد. در شرایطی که در محیط وب یا در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور خبرهای وقایع اخیر در سطحی وسیع و حتی به شکل پروپاگاندا منتشر می‌شود، سکوت و سانسور سیما در این مسابقه‌ی رسانه‌ای، به معنای واگذاشتن میدان رقابت به رقیب است. مثل این است که در یک مسابقه‌ی فوتبال یک تیم در زمین حاضر نشود. این تیم سه بر هیچ بازنده اعلام می‌شود و هوادارانش را مجبور به تحمل شکست می‌کند.

تا زمانی که تلویزیون اصول حرفه‌ای  را رعایت نکند، تک صدایی باشد، اصل بی‌طرفی را کنار بگذارد و سانسور و محدودیت خبری را ادامه دهد نمی‌توانید اثری بر جریان گردش اطلاعات و افکار عمومی بگذارید و این به زیان همه است.
 
حق مخاطب ایرانی است که از تلویزیون داخلی اطلاعات درست، بی‌طرفانه، چند صدایی، و آزاد دریافت کند. قبول و اجرای این حق  به سود منافع ملی نیز هست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا