خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مراسم ترحیم سیده فاطمه خاتمی در یزد برگزار شد

مراسم ترحیم “سیده فاطمه خاتمی” فرزند مرحوم آیت الهه سید روح الله خاتمی امام جمعه فقید یزد و مادر شهید حسین خلیلی صبح امروز دوشنبه در مسجد روضه محمدیه(حظیره) یزد برگزار شد.
به گزارش ناقص «ایسنا» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین “سید محمد غروی” در این مراسم که با حضور تنی چند از مقامات کشوری و جمع کثیری از مدیران استانی و مردم دارلعباده یزد برگزار شد، با اشاره به فعالیت‏‏‌های انقلابی مرحومه “سیده فاطمه خاتمی” در مبارزه با طاغوت و رژیم ستمشاهی پهلوی در کنار پدر بزرگوارش آیت الله خاتمی از سال‎‎های 41 و 42، از این معلم اخلاق به عنوان کسی که انقلاب را در بین زنان اردکان کلید زد، یاد کرد و گفت: به همین دلیل نیز این بزرگوار تا زمان وفات در نشر مباحث اخلاقی و دینی، مورد توجه و الگوی مردم بود.
وی اخلاق ذاتی، اخلاق وراثتی و اخلاق اکتسابی را به عنوان سه عامل بزرگ که در مسیر رشد انسان‌ها نقش اثرگذاری دارد، برشمرد و ضمن بیان توضیحاتی در مورد هر یک از آنها، گفت: این بانوی مکرمه در انتصاب و هویت وراثتی فرزند شخصیت بزرگواری است که امام راحل(ره) در پیام خود هنگام رحلت وی علاوه بر تعطیل کردن تمام ملاقت‏‏‌های خود در آن روز، او را “عالمی بزرگوار، روشنفکری متدین و انسانی که در مسیر ساختن جامعه تلاش کرد و شخصیتی که با همه وجود برای اسلام اگر نگوییم بی‎‎نظیر حداقل کم‏‎‏‏نظیر بود” معرفی کردند.
غروی به لحاظ اخلاق اکتسابی نیز مرحومه خاتمی را مادر شهیدی خواند که وقتی خبر شهادتش را به این مادر شهید رساندند، در جلسه سخنرانی خود هیچ گله و نارحتی از خود نشان نداد و مانند الگویش حضرت زینب استوار در برابر مصیبت ایستاد.
وی با اشاره ویژگی دستگیری از مردم در این بانوی مکرمه، تاکید کرد: این ویژگی حتی در دوران بیماری این مرحومه مشهود بود و او مردمی که برای عیادت به وی مراجعه می‎‎کردند را مورد توجه و مساعدت خود قرار می‎‎داد.
غروی در پایان نیز از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به دلیل انعکاس ندادن خبر رحلت این بانوی بزرگوار گلایه کرد و گفت: برنامه‎‎های صدا و سیما به دلیل فوت یک هنرمند، یک بازیگر فوتبال یا یک ثروتمند تحت تاثیر قرار می‎‎گیرد ولی متاسفانه درگذشت یک عالمه بزرگوار و ارزشمند که حتی مقام معظم رهبری درگذشت ایشان را تسلیت گفتند، انعکاس داده نمی‏‎‏شود.
دختر ارشد آیت الله خاتمی امام جمعه فقید یزد دو روز پیش پس از مدتی تحمل رنج بیماری سرطان در یکی از بیمارستان‌های شهر یزد دار فانی را وداع گفت و عصر دیروز یکشنبه در گلزار شهدای اردگان به خاک سپرده شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا