خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمار رسمی تعداد مجروحان و شهدای پلیس در ناآرامی‌های اخیر

سردار رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه «در کشور ما همه آزادند که اعتراض کنند»، گفت: بیش از دو هزار نفر از همکاران ما در روزهای اخیر مجروح شدند و سه نفر نیز شهید دادیم اما هیچکدام از اینها دلیلی بر مماشات ما با اغتشاشگران نیست.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی صبح امروز در چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی کشور با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی که در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پایه آن اسلام است و سکاندار این نظام ولی فقیه است. افتخار همه نهادها در کشور اتصال به این مفهوم است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سه قوا به عناوین ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی دارد که هر قوا مسئولیت‌های مشخصی دارد اما همه با هم پیوسته اند و در راستای آرامش جامعه و امنیت داخلی تلاش می‌کنند.

رضایی گفت: تنها کشوری که هم مأموریت پلیسی و هم مأموریت مرزبانی را انجام می‌دهد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی است و به همین دلیل مجموعه انتظامی مجموعه‌ای فراپلیسی است.

جانشین فرماندهی کل فراجا گفت: یکی از سازمان‌هایی که بالاترین رتبه در نظرسنجی‌های مختلف را از سوی مردم از نظر محبوبیت دارد، فرماندهی انتظامی است.
رضایی بیان کرد: مرزبانی در عملکرد خود به مقابله با تروریست‌ها و قاچاقچیان می‌پردازد و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است. زمانی که طالبان در افغانستان روی کار آمد و ترددهای غیرمجاز زیاد شد، مرزبانی به مردمی که به مرز مراجعه می‌کردند خدمت کرد. حتی برخی از خانم‌های باردار در مرزهای ایران وضع حمل کردند و داروهای بهداشتی مرزبانان در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

اعتراض زمانی که به شورش تبدیل می‌شود خط قرمز پلیس خواهد بود

وی ادامه داد: همه در ایران می‌توانند به طور آزاد اعتراض کنند اما برخی از افراد هستند که می‌خواهند از اعتراض سوء استفاده کنند، اعتراض حق مردم است اما زمانی که به شورش تبدیل می‌شود خط قرمز پلیس خواهد بود. مردمی که به خیابان‌ها می آیند اکثراً تماشاگر هستند و تعداد کمی مزدور و تروریست هستند.

جانشین فراجا تصریح کرد: برخی از کشورها تحت تأثیر آمریکا و صهیونیسم غاصب قرار می‌گیرند و درباره حقوق بشر در ایران سوال می‌کنند. چرا زمانی که پلیس آمریکا زانوی خود را بر گلوی فرد مظنون می‌گذارد و وی را را خفه می‌کند حرفی از حقوق بشر زده نمی‌شود؟

وی افزود: اگر پلیس ایران می‌خواست در تجمعات صرفاً نظامی عمل کند جور دیگری رفتار می‌کرد. در کشور آزادی برای اعتراض وجود دارد؛ اما برخی از افراد از این اعتراضات سوءاستفاده می‌کنند و هنجارشکن عمل می‌کنند.

رضایی گفت: مردم ایران در روز رحلت پیامبر خودجوش به میدان انقلاب آمدند و از پلیس حمایت کردند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور فراجا گفت: حاکمیت و حکومت ایران مردمی است. ایران یک کشور خشک نظامی نیست، اما کشورهای استکباری این موضوع را برعکس جلوه می‌دهند.

رضایی بیان کرد: فرماندهی انتظامی ایران آماده تعامل با همه کشورها به جز رژیم غاصب صهیونیستی است که باید از صحنه روزگار محو شود. فرماندهی انتظامی کشور ما مخصوصا در بخش مبارزه با موارد جنایی تجارب زیادی دارد.

مجروح شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر از نیروهای فراجا در ناآرامی‌های اخیر

سردار قاسم رضایی همچنین در حاشیه دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی در جمع خبرنگاران با اشاره به مجروح شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر از نیروهای فراجا در ناآرامی‌های اخیر گفت: تعداد مزدوران اغتشاشگر در مقایسه با کل مردم هیچ است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: پلیس از مردم و برای مردم است. پلیس حافظ امنیت و مظهر اقتدار کشور است. هر دادخواهی ما را تکیه‌خواه خود می‌داند. اگر مظلوم و دادخواهی باشد یا آرامش مردم به هم بخورد این خط قرمز ماست. در اغتشاشات اخیر اظهار نظرهای غیرکارشناسی انجام شد و ابهاماتی ایجاد کرد و خوراکی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین داد. حتما دستگاه عدل و قضایی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

وی ادامه داد: جمعیتی که به خیابان آمدند در مقایسه با جمعیت کلی هیچ هستند و بخش اعظمی از آنها احساسی اند. البته در آن‌ها افرادی هستند که مزدورند. در دستگیری‌های ما افرادی مرتبط با کموله‌ها، منافقین و … دستگیر شدند. پلیس تجمعات قانونی را حمایت می‌کند و پوشش می‌دهد. اما زمانی که از این اعتراضات سوء استفاده شود، دیگر اعتراض نیست و اغتشاش است. قانون به ما گفته که مسئول مقابله با هنجارشکنان هستیم.

رضایی تصریح کرد: کشته سازی یکی از اصول دشمن است. وظیفه ذاتی ما در کنار و با مردم بودن است. اگر ناامنی ایجاد شده باید پاسخ آن داده شود. بعضی از کسانی که برای مثال در فتنه ۸۸ به کشور آسیب زدند الان اظهار نظر می‌کنند. آیا ازین موضوع خجالت نمی‌کشند؟ مردم این را می‌فهمند.‌در این اتفاق و فتنه ای که اتفاق افتاد برخی کشورهای غربی نیز اسیر خواسته های استکبار شدند. ابتدا باید درباره حقوق بشر در کشور خودشان سوال شود.

وی اضافه کرد: کشور و مردم ما انقلابی است و ما نیز از همین مردم هستیم و تا آخرین نفر انقلابی عمل می‌کنیم.

رضایی گفت: بیش از دو هزار نفر از همکاران ما در روزهای اخیر مجروح شدند و سه نفر نیز شهید دادیم اما هیچکدام از اینها دلیلی بر مماشات ما با اغتشاشگران نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا