خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس صداوسیما: اطمینان داریم مسیرمان درست است!

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما به درستی مسیری که در آن حرکت می‌کنیم، یقین داریم»، گفت: در یک سال اخیر نقش رسانه ملی در پیشگیری از بسیاری از بحرانها بسیار مهم بوده است. اگر رویکرد صداوسیما در اعلام حمله سایبری در ماجرای هک کارت‌های سوخت و ورود همه جانبه به میدان نبود، ممکن بود عوارضی بدتر از آبان ۹۸ به وجود بیاید. ما چون اطمینان داریم مسیرمان درست است، با قدم های استوار ادامه می‌دهیم و اثبات کرده ایم حرف نمی زنیم و عمل می کنیم که پیگیری حذف ارز ترجیحی، بازگشایی دانشگاه‌ها و آزادسازی سواحل، گوشه ای از آن بوده است.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، جبلی در دومین نشست افق تحول در جمع مدیران رسانه ملی اظهار کرد: بروز چالش و سختی در هر تحول و ریل‌گذاری جدید، طبیعی است. رسانه ملی در یک سال اخیر با چالش های منحصر به فردی روبه‌رو شد که از نزدیک شاهد بوده‌ایم؛ ولی کارهای امیدوار کننده ای هم انجام شد که نویدبخش روزهای بهتر است و حس هم‌افزایی جمعی در یک سال گذشته، امیدواری‌مان برای پیشروی در مسیر پیش رو را تقویت کرد.

*اتاق فکری به‌وسعت رسانه ملی

رئیس رسانه ملی ادامه داد: با اطمینان خاطر می‌گویم ما اتاق فکری به وسعت تمام سازمان داشتیم که ابعاد تحول را بزرگ‌تر از سازمان صداوسیما و در بدنه عظیم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی معرفی کرد.

جبلی مسیر حرکت رسانه ملی را به حرکت در جاده‌ای پر پیچ و خم تشبیه کرد و افزود: هدف‌ ما در دوره جدید، تحول است و نه فقط تغییر. ما دنبال تغییر شکلی نیستیم و روند طی‌شده در یک سال اخیر ثابت کرد که اتهام ورود باند جدید و تغییر اتوبوسی مدیران، بی پایه است.

رئیس سازمان صداوسیما اجرای برنامه تحول را امری مبتنی بر مفاد «سند تحول رسانه ملی» و در سه محور محتوا، رویکرد و سازوکار دانست و خاطرنشان کرد: معتقدیم تغییر ریل گذاری هایی که سال‌ها ثابت مانده، اگر چه سخت، ولی امکان پذیر است و موظفیم با کار شبانه روزی، مسیر ده ساله را دو تا سه ساله طی کنیم. رسانه ملی با چالش های درونی و بیرونی مختلفی مواجه است و باید بپذیریم برای تحول به عزم جزم و کفش آهنین نیاز داریم.

*فرهنگ تحمل در مسئولین لازمه تحول در صداوسیما

پیمان جبلی تاب آوری، فرهنگ تحمل و تغییر تحولی در سطح نخبگان و مسئولین نظام را برای رسیدن به تحول مدنظر در سازمان صداوسیما ضروری دانست و گفت: برای تحول، باید اقتضائات درونی و بیرونی را در نظر داشته باشیم و با رفع موانع به دنبال تغییر بسیاری از قواعد باشیم.

رئیس سازمان صداوسیما گریزی نیز به رخدادهای اخیر جامعه زد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی روز به روز بالنده تر می‌شود و در نتیجه دشمنان پیچیده تری پیدا می کند، گفت: باید بپذیریم در اتفاقات امروز، همه نسبت به تربیت و هدایت و فرهنگ جامعه مسئولیم.

رئیس رسانه ملی اقدام بعدی را تلاش برای تغییر ادبیات سازمان و گفتمان سازی تازه معرفی کرد و گفت: طبق حکم رهبری کار ما هدایت فرهنگی است؛ اما ابتدا باید این تغییر در درون سازمان رخ می داد و با تکرار عبارت هویت محوری و عدالت گستری، ادبیات گفتمانی در بخش های مختلف از برنامه ریزی تا برنامه سازی و حوزه مدیریتی شکل می گرفت که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش بسیاری صورت گرفت.

*روابط‌عمومی هیچ دستگاهی نیستیم

جبلی تصریح کرد: رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست؛ ولی تریبون نظام است و این جایگاه را باید با افتخار اعلام کرد. همواره فرهنگ نخبگانی و برخی مسئولان نظام توقع دیگری از ما داشته‌اند؛ اما از این پس همه باید به صداوسیمای خلاق عادت کنند که پیشرو و فعال است و منفعل نیست که زمان را از دست بدهد.

به گفته او، در یک سال اخیر نقش رسانه ملی در پیشگیری از بسیاری از بحرانها بسیار مهم بوده است. رئیس صداوسیما توضیح داد: اگر رویکرد صداوسیما در اعلام حمله سایبری در ماجرای هک کارت‌های سوخت و ورود همه جانبه به میدان نبود، ممکن بود عوارضی بدتر از آبان ۹۸ به وجود بیاید. ما چون اطمینان داریم مسیرمان درست است، با قدم های استوار ادامه می‌دهیم و اثبات کرده ایم حرف نمی زنیم و عمل می کنیم که پیگیری حذف ارز ترجیحی، بازگشایی دانشگاه‌ها و آزادسازی سواحل، گوشه ای از آن بوده است.

*شتاب‌دهندگی به حرکت‌های فرهنگی

او در فراز دیگری تاکید کرد: باید درهای سازمان به روی اتفاقات مهم فرهنگی باز شود و صداوسیما آنها را جهانی کند. جهانی‌شدن سرود «سلام فرمانده» که محصول گروه فرهنگی ماح لنگرود بود، مصداقی عینی از این رویکرد است. آرمان ما شتاب دهندگی ظرفیت‌های فرهنگی مثل «مهمانی ده کیلومتری غدیر» است که مورد تقدیر رهبری قرار گرفت.

*جوسازی‌هایی که تا شب گذشته ادامه داشت

رئیس رسانه ملی به جوسازی های مستمر رسانه‌ای در قالب محتواهای گوناگون در سایت‌ها و کانال‌ها و شب‌نامه‌ها علیه سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: تا همین دیشب برای پرت کردن حواسمان در تلاش بودند تا متزلزلمان کنند؛ اما موفق نشدند. آن‌ها نمی‌دانند که ما به درستی مسیری که در آن حرکت می‌کنیم، یقین داریم و با قدم‌های استوار ادامه‌ می‌دهیم.

وی در پایان یکی از ثمرات دوره تحول رسانه ملی را معرفی و تشویق فعالان ناشناخته جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی معرفی کرد و سخنان خود را با معرفی کتاب «پاییز آمد»، خاطرات همسر شهید احمد یوسفی و توصیه به پیگیری ساخت آثاری با محوریت این دست خاطرات به پایان برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا