خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ ضرغامی به معترضان به توییت جنجالی‌اش درباره امر به معروف

ایسنا نوشت: «وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که مواضع اخیرش درباره عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتشار پیامی در توئیتر، حاشیه‌ساز شد و انتقاد و تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس را برانگیخت، این‌بار یادداشت کوتاهی را در فضای مجازی منتشر کرده و به تفسیر مواضع‌اش درباره امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است.

ضرغامی در این یادداشت نوشته است:
«دوستان دلسوز خودم،
امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است که در توییت قبلی‌ام با جمله: “امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است”، بر اهمیت، ضرورت و فراگیری این اصل مهم تاکید کرده‌ام.

مقاله “واجب فراموش شده” در باب اهمیت این اصل مهم که قبلاً نوشته‌ام، در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی ام منتشر شده است.

معتقدم این وظیفه اگر براساس نگاه حکیمانه شهید مطهری و با رعایت همه اصول و ضوابط مکتبی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات جامعه اصلاح خواهد شد.

متاسفانه برخی از دوستان بدون توجه به صراحت من در توییت اول، صرفا براساس جمله کنایه و مطایبه توییت دوم که کاملا روشن و قابل درک است، برداشت ناقصی از موضوع داشته‌اند که قابل احترام است.

وظیفه می‌دانم در مقابل فتنه‌ها و کژی‌ها با روش خاص خودم در فضای مجازی نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشم.

و دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنم.

از همه دوستای که با دلسوزی و محبت نقطه نظرات خود را به من منتقل کردند، تشکر می‌کنم.»

وزیر کابینه دولت سیزدهم، پایان این یادداشت را به بخشی از مصاحبه رادیویی‌اش که سوم مردادماه سال ۱۳۹۷ انجام شده، ارجاع داده است که گفته بود: «انقلاب به امر به معروف و نهی از منکر زنده است که اگر [این مهم] تعطیل شود، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و لازمه آن، نظارت عمومی و آزادی برای سخن گفتن است. اگر فضای مجازی وجود نداشت، نه آزادی به درستی تبیین می‌شد تا جلوی اشکالات گرفته شود و نه نظارت عمومی آنطور که شاهد آن هستیم، بر کشورمان حاکم می‌بود و هر دو این سطوح را با برکت فضای مجازی در اختیار داریم.»

ضرغامی اخیرا در توییتی نوشته است: «مدتی پیش در مورد ستاد امر به معروف توییتی زدم و مورد گله قرار گرفتم که چرا این نهاد مقدس را تضعیف می‌کنم؟ امروز که ظاهرا همه‌یِ آن دوستان به همین نتیجه‌ رسیده‌اند، می‌گم: “باباجون مردم اگر نخوان امر به معروف بشن باید کیو ببینن؟ “»

این مواضع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اما منجر به تذکر تعدادی از نمایندگان در صحن مجلس شد، طوری که برخی از آن طرح استیضاح ضرغامی را دوباره به میان کشیدند؛ عباس مقتدایی ـ‌ نماینده اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ـ گفت: استیضاح وزیر میراث فرهنگی را مدتهاست رقم زده‌ایم؛ آقای وزیر میراث فرهنگی به جای طرح حرف‌هایی که در حیطه کاری‌اش نیست باید کار کند؛ از هیئت رئیسه تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کند.

حسن نوروزی ـ سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ـ‌ نیز در تذکری به ضرغامی گفت: آقای وزیر شما یکی از شخصیت‌های برجسته هستید؛ باید بدانید که اصل ۸ قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منکر است پس شما باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشید؛ منتها اگر نمی‌خواهید امر به معروف و نهی از منکر را ببینید ذهن خود را تغییر داده و خود را چهره انقلابی معرفی نکنید.

نوروزی همچنین درباره سایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: نام پایگاه خبری میراث آریا به پایگاه خبری ایران اسلامی تغییر کند چون این نام ما را به یاد آریامهر می‌اندازد.

محمدتقی نقدعلی ـ نماینده خمینی شهر و عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ـ‌ که چندی پیش همین وزارتخانه در پی درخواست این نماینده با خیابان‌کشی در بافت تاریخی خمینی شهر موافقت کرده بود، در تذکری به توئیت اخیر ضرغامی گفت: ما در قدیم کفترباز داشیم که خیلی هم به کفتربازی علاقه داشتند؛ امروز هم عده‌ای توییت باز داریم که نمونه‌های آن را در دولت قبل دیدیم و متاسفانه در دولت فعلی هم شاهد نمونه‌هایی از آن هستیم. این افراد به جای رسیدگی به امورات وزارت‌خانه تحت امرشان، شب و روز در حال توییت بازی هستند. اخیرا یکی از وزرا توییتی منتشر کرده که در آن یکی از ضروریات دین را به شکل التزامی زیر سوال برده است.

نقدعلی خطاب به رییس‌جمهور بیان کرد: آقای رییس‌جمهور به این وزیر بگویید که به حوزه کاری خودش همچون میراث فرهنگی رسیدگی کند نه اینکه شب و روز مشغول توییت بازی باشد آن هم توییت‌های که مربوط به حوزه کاری خودش نیست.

این نماینده مجلس همچنین با استفاده از این عبارت که «چون قافیه تنگ آید، شاعر به جفنگ آید» گفت: با این وضعیت کم کم به «جوک و جفنگ» می‌افتید و شروع به خاطره تعریف کردن می‌کنید! سه سال دیگر زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم است پس برخی از آقایان این کارها را انجام ندهند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای ضرغامی!
    اگر نمی خواهی امر به معروف و نهی از منکر شوی، خدا را ببینید.
    به خدا بگو آیات امر بمعروف و نهی از منکر را از قرآن حذف کند.
    وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
    و باید از میان شما، گروهی، (مردم را) به نیکی دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتی بازدارند، و آنان همان رستگارانند..
    سوره آل عمران آیه 104

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا