خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولین محموله خودروهای وارداتی کیا ترخیص شد + عکس

نخستین محموله خودروهای وارداتی کیا متعلق ز گمرک ترخیص شد. اما در این محموله کدام مدل‌ها دیده می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین محموله خودروهای وارداتی کیا متعلق به شرکت کوشاخودرو از گمرک ترخیص شد. در نخستین بخش واردات خودروهای کیا، مدل‌های سلتوس و سونت ترخیص شده است.

این شرکت امروز اعلام کرد که در هفته‌های آینده مدل‌ها دیگری نیز ترخیص می‌شوند (خبرماشین).

خودروهای وارداتی کیا
تصویری از نخستین محموله خودروهای وارداتی کیا

خودروهای وارداتی چه زمانی به دست متقاضیان می‌رسد؟

گرچه خودروهای وارداتی هنوز به بازار نرسیده‌اند، اما پیش‌فروش آن‌ها در اسفند سال گذشته صورت گرفته است و حدود 31 هزار نفر در صف خرید قرار گرفته‌اند.

پس از گذشت 18 ماه از آزادسازی واردات خودروهای نو و وعده‌های رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت، مبنی بر واردات 100 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 1401 و واردات 200هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 1402 این بار در دوره وزارت عباس علی‌آبادی، وزیر فعلی صمت، قرار است تا پایان آذر سال 1402 تمام خودروهای وارداتی به متقاضیان آن‌‎ها تحویل داده شود.

ه طورکلی وعده‌های مسئولان طی دو سال گذشته برای واردات خودرو بیش از حد خوش‌بینانه بوده است. از آغاز وزارت فاطی‌امین و وعده‌های عجیب و غریب او تعداد زیادی از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو در قالب‌های گوناگون انجام‌ناپذیر بودن این وعده‌ها را گوشزد کردند؛ اما مسئولان بدون هیچ توجهی به انتشار اخبار غیرکارشناسی از واردات خودرو ادامه دادند. یکی از اصلی‌ترین دلایل رکود حاکم بر بازار در دو ماه اخیر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عدم اعتماد مردم به وعده‌های حاکمیت برای واردات خودرو است.

وعده تحویل 31 هزار خودروی وارداتی در شرایطی گفته شده که هنوز یک ماه از ارائه آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده توسط دولت به مجلس نمی‌گذرد و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در لایو‌های اینستاگرامی خود از واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی خبر می‌دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام – برای این خودروها دلار پرداخت میشود – در شرایط فعلی کشور اینکار شرم آور است ! آیا واقعآ کالایی واجب تر از این ماشینهای لوکس نداریم ؟ ادعای انقلابی گری و حکومت انقلابی هم داریم !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا